کانال های واتس اپ چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و به آنها پیوست

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از کانال های واتس اپ چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و به آنها پیوست با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

کار زیادی برای مدیریت فالوورهای شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی انجام می شود. با این حال، معرفی کانال های این کار را بی نهایت آسان کرده است. علاوه بر این، این یک راه عالی برای جذب فالوورهایی است که از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند اما یک حساب WhatsApp دارند. اما کانال ها در واتس اپ چگونه کار می کنند؟ بیایید دریابیم.

 

 

کانال های واتس اپ چیست و چگونه به آن دسترسی پیدا کنیم

کمی متفاوت از گروه‌ها یا انجمن‌های واتس‌اپ، کانال‌های واتس‌اپ به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که یک پیام پخش گسترده برای همه کاربرانی که کانال را دنبال می‌کنند ارسال کنند. در حالی که ممکن است شبیه به انجمن ها به نظر برسد، برای ایجاد کانال نیازی به یک گروه از قبل موجود ندارید. علاوه بر این، در حال حاضر، هیچ محدودیتی برای عضویت وجود ندارد، به این معنی که میلیون ها کاربر می توانند همان کانال را دنبال کنند.

اما قبل از حرکت بیشتر، اجازه دهید ابتدا کانال های واتس اپ را به تفصیل مورد بحث قرار دهیم.

کانال ها در واتس اپ چیست؟

کانال‌های واتس‌اپ به شما این امکان را می‌دهند که افراد زیادی، حتی میلیون‌ها نفر را در یک مکان اضافه کنید. در اینجا، می‌توانید پیام‌هایی به سبک پخش یک طرفه، از جمله ویدیوها و رسانه‌های دیگر، برای آنها ارسال کنید. کانال می تواند توسط یک فرد یا یک سازمان ایجاد شود.

کانال های واتس اپ

پس از اتمام، فقط مدیر کانال می تواند پیام را ارسال کند. با این حال، دنبال کنندگان می توانند با استفاده از واکنش ها با پیام ها تعامل داشته باشند. با ترویج ناشناس بودن، جزئیات شما قابل مشاهده نخواهد بود مگر اینکه در لیست تماس سرپرست کانال یا بالعکس باشید. شما می توانید از یک تب جداگانه به روز رسانی در واتس اپ خود به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

نکاتی که هنگام استفاده از کانال ها در واتس اپ باید بدانید

قبل از بررسی نحوه یافتن کانال ها در واتس اپ، اجازه دهید ابتدا چند نکته را بررسی کنیم که باید هنگام استفاده یا ایجاد کانال واتس اپ خود در نظر بگیرید.

چند کانال واتس اپ می توانید ایجاد کنید

شما می توانید تنها یک کانال واتس اپ به ازای هر شماره تلفن ایجاد کنید و کانال های تایید شده یک تیک سبز رنگ در کنار نام خود خواهند داشت. علاوه بر این، می توانید اسکرین شات ها یا ارسال پیام را در کانال خود در واتس اپ غیرفعال کنید.

چه کسی می تواند در یک کانال پیام ارسال کند

فقط ادمین ها حق ارسال پیام در یک کانال را دارند. ممکن است ادمین نیز بتواند به زودی پیام ها را ویرایش کند. این پیام ها و رسانه ها تا 30 روز در دسترس خواهند بود و پس از این به طور خودکار حذف خواهند شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلیکا و سیرتک مدیکال تفاهم نامه تولید باتری امضا کردند

علاوه بر این، دنبال‌کنندگان می‌توانند کانال‌هایی را برای اشتراک‌گذاری هر محتوایی که فکر می‌کنند غیرقانونی یا نامناسب است گزارش دهند. به طور مشابه، ابزارهای خودکار برای اطمینان از پیروی از دستورالعمل های انجمن WhatsApp استفاده می شود. نقض می تواند منجر به اقدام علیه کانال و مدیر کانال شود.

کانال های واتس اپ

آیا سایر دنبال کنندگان در کانال می توانند جزئیات تماس شما را ببینند

هیچ کس نمی تواند اطلاعات تماس شما را ببیند. اگر مدیران کانال به لیست مخاطبین شما اضافه شوند، می توانند جزئیات شما را در واتس اپ ببینند. سایر دنبال کنندگان کانال نمی توانند ببینند که آیا کانال را در واتس اپ دنبال می کنید یا آن را لغو می کنید.

مگر اینکه فردی در لیست مخاطبین شما مدیر کانالی باشد که شما دنبال می کنید، هیچ کس نمی تواند کانال هایی را که در حال حاضر دنبال می کنید ببیند.

چند نفر را می توانید به کانال واتس اپ اضافه کنید

از زمان نگارش این مقاله، هیچ محدودیت رسمی برای تعداد افرادی که می‌توانند کانال را در واتس‌اپ دنبال کنند وجود ندارد.

آیا کانال های واتس اپ خصوصی یا عمومی هستند

کاملا به ادمین کانال بستگی دارد. آنها می توانند انتخاب کنند که آیا کانال را برای عموم قابل کشف کنند یا خیر.

اکنون اجازه دهید نگاهی به نحوه دنبال کردن و دسترسی به کانال های WhatsApp داشته باشیم.

نحوه دسترسی و فالو کردن کانال های واتس اپ

اکنون که می دانیم چه کانال هایی در واتس اپ وجود دارد، اجازه دهید به سرعت بررسی کنیم که چگونه می توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید و کانال هایی را برای دنبال کردن با استفاده از برنامه های WhatsApp Android و iOS پیدا کنید.

مرحله 1: برنامه WhatsApp را باز کنید.

مرحله 2: از گزینه های منو، روی Updates ضربه بزنید.

توجه: برای دستگاه‌های خاصی، ممکن است گزینه به‌روزرسانی‌ها را در پانل منوی پایین پیدا کنید.

مرحله 3: اکنون به قسمت کانال ها بروید و روی نماد + در جلوی آن ضربه بزنید.

کانال های واتس اپ را باز کنید

مرحله 4: در اینجا، روی Find channels ضربه بزنید.

مرحله 5: اکنون، از فیلترها استفاده کنید تا دسته بندی های مبتنی بر کانال موجود را بررسی کنید، مانند اینکه کدام یک فعال تر، محبوب تر، تازه ایجاد شده و غیره است.

مرحله 6: هنگامی که کانال مورد نظر خود را پیدا کردید، روی نماد + در مقابل آن ضربه بزنید.

اضافه کردن کانال های WhatsApp

این بلافاصله کانال را به لیست کانال های شما در WhatsApp اضافه می کند. در اینجا نحوه دسترسی به آن آورده شده است.

مرحله 7: به صفحه به‌روزرسانی‌ها بروید و در زیر کانال‌ها، روی کانالی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید ضربه بزنید.

کانال را در واتس اپ باز کنید

مرحله 8: در این صفحه اسکرول کنید تا همه پیام‌ها و رسانه‌های فعلی و گذشته را در کانال ببینید.

مرحله 9: هر پیام یا رسانه مربوطه را به مدت طولانی فشار دهید تا ببینید آیا گزینه های اشتراک گذاری دیگری در دسترس است یا خیر.

مرحله 10: یا از ایموجی ها برای ارسال واکنش در کانال استفاده کنید یا پیام را فوروارد یا کپی کنید.

مرورگر کانال واتس اپ

این به شما کمک می کند پیام کانال یا رسانه خارج از کانال را به اشتراک بگذارید. علاوه بر مشاهده کانال شخص دیگری، WhatsApp به شما امکان می دهد کانال خود را ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

ایجاد کانال در واتس اپ

مرحله 1: WhatsApp را باز کنید و روی Updates ضربه بزنید.

مرحله 2: به کانال ها بروید و روی نماد + ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا، روی ایجاد کانال ضربه بزنید.

مرحله 4: عکس کانال، نام کانال و توضیح مختصری از کانال خود را اضافه کنید.

مرحله 5: پس از انجام، روی ایجاد کانال ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع عدم همگام‌سازی برنامه مایکروسافت برای انجام کار در ویندوز
ایجاد کانال واتس اپ

این فورا کانال شما را در واتس اپ ایجاد می کند. بعداً می‌توانید جزئیات کانال مانند نام یا تصویر کانال را نیز تغییر دهید. در حالی که می توانید جزئیات کانال خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، طرف مقابل باید ویژگی کانال ها را داشته باشد تا کانال شما را به لیست خود اضافه کند.

چگونه کانال ها را در واتس اپ لغو یا فالو کنید

هنگامی که هر کانالی را در واتس اپ دنبال می کنید، هیچ به روزرسانی از آن ها دریافت نخواهید کرد، مگر اینکه به طور خاص آن ها را نادیده بگیرید. در این صورت می‌توانید به کانال واتس‌اپ خاص بروید و آن را قطع کنید. علاوه بر این، اگر کانالی برای شما بی ربط است، می توانید آن را لغو دنبال کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

نادیده گرفتن کانال در واتس اپ

مرحله 1: برنامه WhatsApp را باز کنید و روی Updates ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی کانال مربوطه ضربه بزنید.

مرحله 3: روی نماد زنگ در بالا سمت راست ضربه بزنید.

نادیده گرفتن کانال در واتس اپ

این اطمینان حاصل می کند که اعلان های کانال انتخاب شده WhatsApp را دریافت می کنید.

کانال را در واتس اپ لغو فالو کنید

مرحله 1: WhatsApp را باز کنید و روی Updates ضربه بزنید.

مرحله 2: روی کانالی که می خواهید ترک کنید ضربه بزنید.

کانال واتس اپ را باز کنید

مرحله 3: در گوشه بالا سمت راست، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید.

مرحله 4: از بین گزینه ها، Unfollow را انتخاب کنید.

مرحله 5: برای تایید روی Unfollow ضربه بزنید.

کانال واتس اپ را لغو کنید

با این کار شما را از کانال حذف کرده و آن را از لیست کانال های شما در واتس اپ حذف می کند.

اگر کانال‌ها را در واتس‌اپ پیدا نکردید چه باید کرد؟

در حالی که ویژگی کانال های واتس اپ اکنون در اکثر کشورهای جهان در دسترس است، هنوز در مرحله عرضه است. این بدان معنی است که ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که هنوز نتوانند این گزینه را در دستگاه های خود ببینند. اگر در مورد شما نیز چنین است، در اینجا چند راه حل بالقوه وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند کانال ها را در واتس اپ خود دریافت کنید.

1. برنامه WhatsApp را به روز کنید

به‌روزرسانی‌های برنامه برای اطمینان از دسترسی شما به آخرین ویژگی‌های برنامه مفید است. بنابراین، اگر هنوز کانال‌ها را در واتس‌اپ خود نمی‌بینید، به فروشگاه Google Play یا App Store بروید و بررسی کنید که آیا واتس‌اپ در انتظار به‌روزرسانی است یا خیر. اگر واقعا اینطور است، به روز رسانی را نصب کنید و دوباره بررسی کنید. اگر برگه کانال ها در منطقه شما موجود است، باید آن را ببینید.

واتس اپ را به روز کنید

2. منتظر بمانید تا گزینه در دسترس قرار گیرد

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، از آنجایی که واتس اپ هنوز قابلیت Channels را ارائه می کند، ممکن است هنوز برای دستگاه شما در دسترس نباشد. اگر چنین است، به شما توصیه می کنیم قبل از بررسی مجدد صبر کنید. ممکن است کانال‌های دستگاه شما به‌روزرسانی شود.

سوالات متداول برای استفاده از کانال ها در واتس اپ

1. آیا کانال های WhatsApp امن هستند؟

طبق گفته متا، شرکت مادر واتس اپ، کانال ها با رمزگذاری سرتاسر ایمن شده اند، یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از هویت و سایر جزئیات شناسایی مدیران و دنبال کنندگان کانال اضافه شده است.

2. آیا پیام های کانال و رسانه ها برای همیشه باقی می مانند؟

خیر، پیام ها یا هر رسانه دیگری که در کانال های واتس اپ ارسال می شود، پس از 30 روز به طور خودکار حذف می شود.

3. آیا می توانید از کانال های WhatsApp در برنامه های وب یا WhatsApp استفاده کنید؟

بله، می‌توانید از کانال‌های WhatsApp در برنامه‌های وب یا دسکتاپ WhatsApp استفاده کنید. با این حال، از آنجایی که این ویژگی اخیراً اضافه شده است، ممکن است در حال حاضر برای شما در دسترس نباشد.

آشنایی با کانال ها در واتس اپ

امیدواریم این مقاله به شما در درک کانال‌های واتس‌اپ و نحوه افزودن یا دسترسی به آن‌ها در دستگاهتان کمک کرده باشد. اگر بین کانال‌های واتس‌اپ و تلگرام سردرگم شده‌اید، می‌توانید مقایسه دقیق کانال واتس‌اپ و کانال تلگرام را نیز بررسی کنید.

امیدواریم از این مقاله کانال های واتس اپ چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و به آنها پیوست مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

 

توجه کنید که قابلیت ایجاد کانال در واتساپ فعلا در 150 کشور فعال است و در لحظه تولید این مقاله در 98 زوم ، برای ایران فعال نشده است که به زودی فعال میشود

3.2/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VWWVQt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *