گزارش: سری آیفون 14 پرفروش‌ترین سری آیفون اپل از سری آیفون 7 است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سری 14 شاهد موفقیت بی نظیری بوده است و تقاضای زیادی برای تمامی مدل های آیفون 14 در بازار وجود دارد. از زمانی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سال 2017 معرفی شدند، سری آیفون 14 پرفروش‌ترین سری آیفون‌های اپل است.

امروز، شریک تحقیقات هوش مصرف‌کننده یا CIRP گزارشی با عنوان «آی‌فون‌های سال جاری تسلط دارند، اما چرا؟» منتشر کرده است. نشان می دهد که چگونه سری آیفون 14 از آیفون 7 محبوب تر و پرفروش تر شده است.

زمانی که آیفون و آیفون 7 پلاس در سال 2017 عرضه شدند، مدل‌های جدید 81 درصد از فروش آیفون را در ایالات متحده به خود اختصاص دادند. .

اکنون، خط تولید آیفون اپل با هر سری متشکل از چهار آیفون – یک نسخه استاندارد، یک نسخه پلاس، یک نسخه حرفه ای و در آخر، یک نسخه حداکثر حداکثر، گسترش یافته است. در حال حاضر، در مجموع هشت مدل آیفون برای فروش با هم رقابت می‌کنند – چهار مدل از سری آیفون 14 امسال و چهار مدل از سری آیفون 13 سال قبل.

دلایل افزایش فروش جدیدترین آیفون ها

با وجود رقابت، سری آیفون 14 به شاهکار پرفروش آیفون دست یافته است و گزارش CIRP دلایل آن را برجسته کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای هشدارهای آب و هوای شدید که در آیفون کار نمی کنند

اول، مدت زمانی که کاربران آیفون خود را نگه می‌دارند اکنون افزایش یافته است. بنابراین، به نظر می‌رسد که جدیدترین آیفون‌ها حتی اگر ویژگی‌های متمایزکننده زیادی نسبت به مدل‌های نسل قبل نداشته باشند، برای کاربران بسیار مفید هستند.

دومین عاملی که به افزایش فروش جدیدترین مدل‌های آیفون فشار می‌آورد این است که اپراتورهای آمریکایی مدت اقساط ماهانه برای پرداخت را از 24 ماه به 26 ماه افزایش داده‌اند. برای چنین مدت طولانی، تفاوت هزینه بین آخرین مدل‌های آیفون و مدل‌های قبلی عرضه شده چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. بنابراین، کاربران به احتمال زیاد آخرین آیفون را خریداری می کنند و نه یک آیفون نسل قبلی.

به همین دلایل، سری آیفون 14 در ژوئن 2023 به رکورد فروش 79 درصدی دست یافته است. این بالاترین رقم فروش است که هر آیفون جدید در یک بازه زمانی شش ساله دریافت کرده است. در مقایسه، فروش سری آیفون 13 تا سه ماهه دوم سال 2022، 76 درصد از کل فروش آیفون را به خود اختصاص داده است.

روند دیگری که CIRP به اشتراک گذاشته است، محبوبیت مدل استاندارد آیفون 14 در مقایسه با انواع پرو و ​​پرو مکس است. آیفون 14 وانیلی 24 درصد از کل آیفون های فروخته شده در ایالات متحده در سال جاری را به خود اختصاص داده است. در حالی که و ​​پرو مکس به ترتیب 21 و 22 درصد سهم داشته اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای کار نکردن اسپیکر آیفون در حین تماس

آیفون 14 پلاس همچنان یک محصول ناامید کننده از نظر فروش با سهم تنها 12 درصد از فروش آیفون در خط تولید فعلی است.


سورج یک رئیس عملیات در تیم iGB است. او به بخش رسانه های اجتماعی همراه با نکات و ترفندهایی برای آیفون، کمک می کند. جدای از وبلاگ نویسی، او دوست دارد تا جایی که می تواند در سالن بدنسازی خود ورزش کند و عاشق گوش دادن به موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DzEinW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *