ماکا موتورز با دور اولیه 37 میلیون دلاری، پایلوت EV را در خیابان های اندونزی آغاز کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ماکا موتورز با دور اولیه 37 میلیون دلاری، پایلوت EV را در خیابان های اندونزی آغاز کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گزارش اخیر نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود بازار خودروهای الکتریکی (EV) اندونزی تا سال 2029 به 20 میلیارد دلار برسد که از 533 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است. علاوه بر این، نیمی از کل بازار موتور سیکلت در آسیای جنوب شرقی را می‌توان با خودروهای دو چرخ برقی جایگزین کرد. تا سال 2030، راهول گوپتا، شریک همکار مک کینزی در اجلاس G20 در سال گذشته گفت.

امروز، یک سازنده خودروهای الکتریکی اندونزیایی به نام ماکا موتورز گفت که برای تولید انبوه خودروهای برقی دو چرخ خود با هدف تولید انبوه خودروهای برقی دو چرخ خود، با هدف تولید اواخر سال 2024، مبلغ 37.6 میلیون دلاری را جمع آوری کرده است. ماکا اولین آزمایشی الکتریکی خود را آغاز خواهد کرد. وسایل نقلیه در این ماه

سرمایه اولیه همچنین ماکا را قادر می‌سازد تا به تحقیق و توسعه برای توسعه داخلی خودروهای برقی خود که سال گذشته آغاز شد، ادامه دهد، و همچنین کارخانه خود را در جاوا غربی، که اواخر سال 2023 شروع می‌شود، بسازد.

AV Ventures، SV Investment کره و East Ventures با همکاری یکدیگر آخرین سرمایه را رهبری کردند. سایر سرمایه گذاران در این دور عبارتند از Northstar Group، Provident، Alfa Crop، Skystar Capital، Peak XV Partners (که قبلا با نام Sequoia India و SEA شناخته می شد)، Openspace Ventures، Shinhan Venture Investment، Beenext، Kinesys و M Venture Partners (MVP).

Raditya Wibowo، مدیرعامل ماکا موتورز و Arief Fadillah مدیر ارشد فناوری، که قبلا در Gojek کار می‌کردند، ماکا را در سال 2021 برای تسریع پذیرش موتورسیکلت الکتریکی در اندونزی تأسیس کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اهمیت روزافزون امنیت سایبری و انطباق در مراقبت های بهداشتی

Wibowo در مصاحبه ی با TechCrunch گفت: «مانند بسیاری از اندونزیایی‌ها، ما، بنیان‌گذاران، از سنین جوانی کاربر موتور سیکلت بوده‌ایم و همچنین از سال 2015 به طور گسترده با رانندگان سواری در Gojek کار کرده‌ایم. اندونزی سومین بازار بزرگ جهان برای موتورهای دو چرخ است [vehicles]اما ضریب نفوذ EV هنوز نسبتاً کم است.”

این استارت آپ می گوید که کنان موجود در اندونزی با تنها ناوگانی متشکل از 43000 موتورسیکلت برقی ثبت شده، به طور کامل به هدف این کشور که هدف آن تولید 600000 وسیله نقلیه الکتریکی تا سال 2030 است، دست پیدا نکرده اند. اندونزی بیش از 127 میلیون موتور سیکلت دارد که اکثر آنها با بنزین کار می کنند. .

(LR) مؤسس MAKA Motors و مدیر ارشد فناوری Arief Fadillah_ بنیانگذار MAKA Motors و مدیر ارشد اجرایی Raditya Wibowo

مدیر عامل شرکت گفت: “بسیاری از محصولات الکتریکی دو چرخ فعلی به عنوان کیت های کاملاً شکسته شده (CKD) از چین وارد می شوند و برای نیازهای کاربران در چین طراحی شده اند. «این 2 وات [two-wheel] وسایل نقلیه طراحی شده در چین، اگرچه نسبتاً مقرون به صرفه هستند، هنوز قادر به جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی که اکثر کاربران اندونزیایی امروزه استفاده می کنند، نیستند.

در اندونزی، وسایل نقلیه 2 واتی برای سبقت گرفتن از خودروها به قدرت کافی نیاز دارند، زیرا سواران از مسیر مشابهی با خودروها استفاده می کنند، میانگین مسافت سفر طولانی تر است (نسبت به چین)، و حمل مسافران بزرگسال بر خلاف چین معمول است. Wibowo گفت که یکی دیگر از نقاط دردسر هزینه است. اکثر محصولات برقی 2 واتی با باتری‌های بزرگ‌تر و قدرت موتور بیشتر گران‌تر از دوچرخه‌های بنزینی هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Matter به این معنی است که جمعه سیاه زمان شروع یک خانه هوشمند است

ماموریت ماکا ساخت بهترین موتور سیکلت برقی است که می تواند به کاربران اندونزیایی کمک کند تا در هزینه بنزین صرفه جویی کنند. این استارت‌آپ دو ساله می‌گوید که می‌خواهد ترکیبی از محدوده رانندگی، قدرت، قابلیت استفاده و دوام را با قیمتی رقابتی در مقایسه با دوچرخه‌های فعلی برای دوچرخه‌سواران اندونزیایی ارائه دهد.

شرکت سواری گوجک برنامه ریزی کرده است که تا سال 2030 همه وسایل نقلیه را به برقی تبدیل کند و گرب اندونزی در سال جاری حداقل 85000 خودروی برقی را در اندونزی راه اندازی کرده است.

ضریب نفوذ دو چرخ EV اندونزی در حال حاضر 0.2 درصد از بازار (نسبت به موتورسیکلت های موتور احتراق داخلی) را به خود اختصاص داده است، با این فرصت که طی پنج سال آینده از 10 درصد فراتر رود، مشروط بر اینکه سهامداران دولتی و خصوصی با یکدیگر همکاری کنند تا یک محیط محلی مساعد ایجاد کنند. مایکل سوریجاجی، موسس و شریک مدیریت AC Ventures گفت: بخش EV. ما معتقدیم که ماکا موتورز در یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای دو چرخ جهان، بازی را تغییر خواهد داد. ما پشت دانش عمیق تیم از بازار محلی هستیم که از طریق تحقیقات جامع و تجربه صنعت به دست آمده است.»

این شرکت حدود 40 کارمند در تیم خود دارد. بسیاری از تیم آن قبلا برای تولیدکنندگان موتورسیکلت بنزینی در اندونزی و شرکت های خودروسازی جهانی در ژاپن و آلمان کار کرده اند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UbHqvJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *