گزارش فرهنگ و روند YouTube 2023

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در 22 ژوئن 2023، یوتیوب گزارش فرهنگ و روند جدیدی را برای کاربران و بازاریابان راه‌اندازی کرد تا تغییرات سریع پلتفرم و بزرگ‌ترین دستاوردهای سال را بهتر درک کنند.

یوتیوب با ابزارهای خلاقانه جدید، قابلیت‌های ، فرمت‌های مختلف و گزینه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر، داده‌هایی را در مورد اینکه سازندگان و کاربران ترجیح می‌دهند در شبکه چگونه تعامل داشته باشند، جمع‌آوری کرده است و اینکه چه محتوایی علاقه آنها را برانگیخته است.

بنابراین، گزارش فرهنگ و روند یوتیوب بر اساس چه چیزی است؟

این گزارش بیش از 100 روند را تجزیه و تحلیل کرد و 14 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، برزیل، کانادا، مصر، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، مکزیک، عربستان سعودی و کره جنوبی را مورد بررسی قرار داد.

کسانی که پاسخ دادند به دو گروه تقسیم شدند، بزرگسالان آنلاین 18 تا 44 ساله و کاربران Gen Z 18 تا 24 ساله. با این گروه ها، هدف یوتیوب این بود که ببیند چگونه این گروه ها فرهنگ فعلی را در این پلتفرم شکل می دهند.

این گزارش به سوالاتی از این قبیل پاسخ می‌دهد: چه ابزارها و فناوری‌هایی فرهنگ عامه را در یوتیوب شکل می‌دهند؟ کاربران چگونه محتوا را مصرف می کنند؟ چه ترجیحات و تمایلاتی را در بین کاربران یوتیوب مشاهده می کنیم؟

https://www.youtube.com/watch?v=wVHs1YLL0yc

بیایید به داده‌ها بپردازیم و گزارش یوتیوب Trends را تجزیه کنیم!

درست است که امسال در یوتیوب تغییرات، به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی تجربه شده است. این گزارش تغییرات و مشاهدات اصلی را که این شبکه برای سازندگان و طرفداران دیده است، ارائه می دهد. برای مشاهده کل گزارش، کلیک کنید اینجا.

تولید محتوا برای همه

بخش اول تأکید می کند که اگرچه سازندگان و طرفداران همیشه فرهنگ عامه را شکل داده اند، اما اکنون شروع به تعریف آن کرده اند. این دقیقا به چه معنی است؟

به‌جای اینکه خلق به تولیدکنندگان محتوا منزوی شود، گسترش ابزارهای جدید به کاربران بیشتر و بیشتری اجازه داده است تا از خلاقیت آنها بهره ببرند و محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارند. گزارش این موضوع را به عنوان «خلقت رایج است“.

بر اساس این نظرسنجی، 82 درصد از کاربران آنلاین 18 تا 44 ساله می گویند که در 12 ماه گذشته محتوای ویدیویی را به صورت آنلاین ارسال کرده اند.

دیگر نیازی به داشتن مهارت‌های ویرایش پیشرفته یا پس‌زمینه عکاسی ندارید تا به مکالمات فرهنگ پاپ نسبت دهید.

الگوهای مصرف

با ظهور الگوریتم‌های شخصی‌شده‌تر و انواع محتوا، بینندگان اکنون انتظار بیشتری از محتوایی که تماشا می‌کنند دارند. این به معنای فرم بلند و کوتاه، ویدیوهای زنده و محتوای از پیش ضبط شده است.

با تشکر از انواع قالب های جدید و گزینه هایی مانند شلوار کوتاه، خرید یوتیوب، پست های انجمن، داستان های یوتیوب…. گزینه ها واقعاً در این شبکه بی پایان هستند.

این گزارش نشان داد که 68 درصد از نقشه‌برداران می‌گویند که فیلم‌هایی را درباره موضوعاتی خاص در قالب‌های مختلف مانند فرم طولانی، فرم کوتاه، پادکست و پخش زنده تماشا می‌کنند.

بخش بزرگی از این موضوع مربوط به ارتباط با کاربران است که اغلب می تواند به معنای جوک و میم باشد. این الگوی دیگری را در بین کاربران ایجاد کرد، به طوری که 44٪ از افراد مورد بررسی گزارش دادند که در 12 ماه گذشته در یک میم شرکت کرده اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهبود تجربه توسعه دهندگان اکنون در اولویت است

سطوح Fandom

تنوع بیشتر محتوا به معنای توزیع گسترده‌تر طرفداران است. این گزارش طرفداران را به سه گروه تقسیم کرده است – طرفداران معمولی، طرفداران فعال و طرفداران حرفه ای. وقتی در مورد «طرفداران» صحبت می‌کنیم، این واقعاً به سطوح مشارکت و نحوه سرمایه‌گذاری کاربران در جهت منافع آنها اشاره دارد.

طرفداران معمولی فیدهایی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور منفعلانه محتوای مربوط به طرفداران خود، از جمله محتوای پشت صحنه را مصرف کنند.

طرفداران فعال محتوای صمیمی تری مانند Shorts، Tabs Community، یا ترکیب مجدد کمپین یک برند و ایجاد بازخوانی خاص خود داشته باشید.

طرفداران حرفه ای از تخصص خود برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که مخاطب عام بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

این گزارش نشان می‌دهد که 54 درصد از افراد مورد بررسی می‌گویند که ترجیح می‌دهند سازندگانی را که در حال شکستن یک رویداد مهم هستند، به جای دنبال کردن خود رویداد تماشا کنند.

همچنین، 47 درصد از کاربران Gen Z ویدیوهای ساخته شده توسط طرفداران محتوای خاص، هنرمندان یا شخصیت های عمومی را در 12 ماه گذشته تماشا کرده اند.

فرمت های محتوای بیشتر

ما معمولاً یوتیوب را با ویدیوهای کلاسیک طولانی مرتبط می‌کنیم. با این حال، امروزه فراتر از ویدیوهای طولانی، Shorts، جریان های زنده و پادکست ها نیز ظاهر شده اند. این بدان معناست که سازندگان باید با زمان‌ها هماهنگ باشند و انواع قالب‌های مختلف را ارسال کنند.

و اعداد از این انتقال جدید پشتیبانی می کنند.

87 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند می گویند که در طول 12 ماه گذشته حداقل 4 فرمت محتوای مختلف را در یوتیوب تماشا کرده اند و 67 درصد از کاربران Gen Z می گویند که دوست دارند سازندگان مورد علاقه آنها فرمت های مختلف را پست کنند.

ابزارهایی برای بهبود تجربیات کاربر و سهولت سازنده

همانطور که در بالا ذکر کردم، شخصی سازی باعث بهبود تجربیات کاربر شده است، همانطور که مهمتر از همیشه است. کاربران اکنون این گزینه را دارند که زیرنویس‌های بسته و آهنگ‌های صوتی چند زبانه را برای دستیابی به مخاطبان، فرهنگ‌ها و زبان‌های جدید روشن کنند.

سازندگان حتی از شرح‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند، با افزودن زمینه، گذاشتن جوک‌ها یا تهیه تخم‌مرغ عید پاک برای بینندگان.

54 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق هستند که سازنده ای را دنبال می کنند که به زبانی غیر از زبان خودشان محتوا ایجاد می کند.

این ابزارها فقط برای بهبود تجربیات کاربر نیستند، بلکه برای کمک به سازندگان در ویرایش آسان ویدیوهای خود هستند. یکی از ویژگی های برجسته، ویژگی برش است. این به سازندگان اجازه می‌دهد لحظاتی را از ویدیوهای طولانی‌تر برش دهند، محتوا را تغییر دهند یا نکات برجسته ایجاد کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین اولترابوک با کارت گرافیک اختصاصی در سال 2024

از نتایج نظرسنجی، 14 میلیون ویدیو هر ماه در سال 2023 با استفاده از ویژگی برش ایجاد شده است.

ریمیکس نیز مورد علاقه طرفداران بوده است و به طرفداران اجازه می دهد عناصر صوتی یا تصویری را از یک ویدیو به ویدیوی دیگر اضافه کنند.

فیلترها و جلوه ها البته نمی توانند بی توجه باشند. چه به سادگی افزودن متن به ویدیو باشد، چه تغییر ظاهر کلی، این امر به کاربران اجازه می دهد تا محتوای خود را سفارشی کنند. 65 درصد از کاربران Gen Z که مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که در 12 ماه گذشته از یک فیلتر، ویژگی یا افکت بر روی یک برنامه ویدیویی استفاده کرده اند.

در نهایت، آواتارها تسخیر شده اند و به هر بیننده ای اجازه می دهند خود را به عنوان یک شخصیت جدید معرفی کنند.

یوتیوب وجدان تجربیات کاربران خود بوده است، به همین دلیل است که آنها بر بهبود تجربیات خود تمرکز کرده اند رابط کاربریو ابزارهای ایجاد.

هوش مصنوعی، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی

بدون اشاره به هوش مصنوعی، این گزارش کاملی نخواهد بود. همانطور که در سال گذشته شاهد بودیم، هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی افزایش یافته است و کاربران نمی توانند به اندازه کافی سیر شوند.

هوش مصنوعی مولد به ویژه در حال اجراست و از هر جایی برای خلق شخصیت‌های متحرک، تخیل فیلم‌های محبوب کارگردانان مشهور من، تولید موسیقی از هنرمندان نمادین، ارائه ایده‌های محتوای جدید یا تهیه پیش‌نویس فیلمنامه یا مقاله استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، 60 درصد از افراد مورد بررسی می‌گویند که آماده تماشای محتوای سازندگانی هستند که از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که 52 درصد از افراد مورد بررسی می گویند که در 12 ماه گذشته یک یوتیوبر مجازی (VTuber) را تماشا کرده اند.

واضح است که ما در حال ظهور در یک عصر دیجیتال جدید هستیم، دورانی که آزادی خلاقیت بیشتری را از طریق متنوع کردن انواع قالب ها، ابزارهایی برای کمک به فرآیند ایجاد، تشویق می کند. اتوماسیونو فن آوری های پیشرفته برای پیشرو.

اینها ترندهای اصلی یوتیوب در سال 2023 هستند که البته در سال های بعد تغییر خواهند کرد. به لطف گزارش فرهنگ و روند یوتیوب، می‌توانیم با نگاهی اجمالی به تحولات فناوری، الگوهای مصرف و نحوه شکل‌دهی کاربران به دنیای دیجیتال کنونی پی ببریم.

و چیزی که بیش از هر چیز می توانیم ببینیم این است که تولید محتوا دیگر محدود به متخصصان یا تولیدکنندگان محتوا نیست.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید این موارد را در استراتژی بازاریابی و برنامه محتوایی خود اعمال کنید تا مرتبط و در راس روندها باقی بمانید. من این راهنمای بازاریابی یوتیوب را از Metricool ترک می‌کنم تا بتوانید از حساب یوتیوب خود استفاده کنید و به ایجاد کردن بپردازید!

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UufALr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *