گوگل حساب‌های غیرفعال را برای دو سال در فشار امنیتی حذف می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم گوگل حساب‌های غیرفعال را برای دو سال در فشار امنیتی حذف می‌کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گوگل که میزبان میلیاردها حساب کاربری است، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد حساب‌هایی را که به مدت دو سال غیرفعال مانده‌اند حذف کند. این شرکت گفت که این تصمیم بخشی از تلاش‌های مداوم غول اینترنتی برای تقویت تدابیر امنیتی برای پایگاه گسترده کاربرانش است.

این شرکت در یک پست وبلاگ نوشت: از دسامبر سال جاری، اگر گوگل به مدت دو سال به هیچ یک از خدمات مختلف خود دسترسی نداشته باشد، ممکن است یک حساب کاربری را حذف کند. به عنوان بخشی از حذف حساب، Google همچنین محتوایی را که کاربر در Google Workspace، یوتیوب و Google Photos ذخیره کرده است، حذف خواهد کرد.

گوگل اعلام کرد که طی ماه‌های منتهی به حذف یک حساب، «اعلان‌های متعدد» را ارسال خواهد کرد. گوگل گفت که خط مشی جدید عدم فعالیت همچنین بر حساب های تجاری و حساب های مورد استفاده مدارس تأثیری نخواهد گذاشت.

معیارهای حفظ یک حساب فعال بسیار کم است. فعالیت‌هایی مانند خواندن یا ارسال ، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیوی یوتیوب، دانلود برنامه از فروشگاه Google Play، ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث با حساب Google، یا انجام جستجوی Google در حین ورود به سیستم برای فعال نگه داشتن یک حساب کاربری کافی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اطلاعات به سرقت رفته در نقض MOVEit توسط باج افزار بدنام فاش شده است

گوگل این گام را برای کاهش نگرانی‌های امنیتی ناشی از حساب‌های غیرفعال انجام می‌دهد. «تحلیل داخلی ما نشان می‌دهد که حساب‌های متروکه حداقل 10 برابر کمتر از حساب‌های فعال برای تنظیم تأیید دو مرحله‌ای هستند. به این معنی که این حساب‌ها اغلب آسیب‌پذیر هستند، و هنگامی که یک حساب در معرض خطر قرار می‌گیرد، می‌توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا محتوای ناخواسته یا حتی مخرب مانند هرزنامه استفاده کرد.

گوگل نگفته است که قصد دارد پس از حذف حساب‌های غیرفعال با نام‌های کاربری چه کاری انجام دهد. این اقدام شرکت به دنبال آن است که ایلان ماسک، مدیر اجرایی اخیراً برنامه‌های خود را برای پاکسازی حساب‌های غیرفعال و افت نام‌های کاربری اعلام کرده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oxdjks
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *