آیفون 4 گیگابایتی کمیاب و اورجینال با قیمتی بی سابقه 190 هزار دلار در حراجی فروخته شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در گذشته، چندین آیفون اصلی مهر و موم شده را دیده بودیم که مبالغ باورنکردنی را در حراجی ها دریافت کردند. اما، این بار یک آیفون نادر، مهر و موم شده و اصلی متعلق به سال 2007، تمام رکوردهای قبلی را شکسته و با قیمت 190000 دلاری در ایالات متحده فروخته شد.

در پایان ژوئن، LCG Auctions، یک شرکت حراجی که اقلام کمیاب و کلکسیونی را برای چنگ زدن قرار می‌دهد، شروع به فراخوانی برای خرید یک آیفون 4 گیگابایتی اصلی مهر و موم شده کارخانه در وب‌سایت خود کرد. این آیفون به دلیل تولید محدود به عنوان جام مقدس آیفون ها در نظر گرفته می شد.

جام مقدس آیفون ها

در حالی که آیفون اصلی را در دو نوع مختلف عرضه کرد – حافظه 4 گیگابایتی و 8 گیگابایتی، نوع 4 گیگابایتی آن به عنوان نادرترین اقلام امروزی در نظر گرفته می شود که در بسته بندی مهر و موم شده یافت شوند.

این شرکت نسخه 4 گیگابایتی آیفون اصلی را با قیمت 499 دلار و نسخه 8 گیگابایتی آن را با قیمت 599 دلار معرفی کرد. به دلیل تفاوت ناچیز فقط 100 دلار، بسیاری از مردم مدل 8 گیگابایتی را ترجیح دادند که بر فروش نسخه 4 گیگابایتی تأثیر گذاشت.

به دلیل افت فروش، اپل بود که تولید آیفون 4 گیگابایتی اصلی را متوقف کرد. اپل تصمیم خود را مبنی بر توقف فروش نسخه اصلی آیفون 4 گیگابایتی در 5 سپتامبر 2007، کمی بیش از دو ماه پس از عرضه آن اعلام کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Nothing Phone (2) بررسی بلندمدت: اندروید جامد پر از شخصیت

مزایده این آیفون کمیاب دیروز به پایان رسید و آیفون فروخته شد که با قیمت 190000 دلار رکوردشکنی کرد. این اتفاق پس از آن رخ می دهد که حراج LCG انتظار داشت آیفون بین قیمت 50000 تا 100000 دلار به فروش برسد.

قیمت آیفون از 10000 دلار شروع شد و آیفون کمیاب تا دیروز بالاترین قیمت را در حدود 42000 دلار داشت. در آخرین روز حراج، شاهد رقابت شدید در مناقصه برای در اختیار داشتن آیفون بودیم. قیمت پیشنهادی از 65000 دلار به قیمت دیوانه وار 190000 دلار رسید.

گرانترین آیفونی که تا به حال در حراجی فروخته شده است

رکورد قبلی گرانترین آیفون فروخته شده در یک حراجی در فوریه سال جاری و زمانی که یک آیفون اصلی به قیمت 63356 دلار فروخته شد، ثبت شد. آخرین رکورد 190000 دلاری، 300 درصد افزایش نسبت به بالاترین پیشنهاد قبلی است.

پیشنهاد 190000 دلاری برای آیفونی که به طور رسمی با قیمت 599 دلار عرضه شد، نشان می‌دهد که محصولات اپل، به‌ویژه آیفون‌ها همچنان یکی از کالاهای مورد علاقه مجموعه‌داران اقلام کمیاب هستند.

قابل ذکر است که این آیفون توسط یک مهندس که یکی از اعضای تیم مهندسی طراحی آیفون اصلی بود در اختیار شرکت حراج قرار گرفت.

هنوز مشخص نیست که چه کسی در جنگ مناقصه برنده شده و مبلغ 190000 دلار را برای این آیفون اصلی پرداخت کرده است.


جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در و به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین راه حل برای اینکه متن پیشگوی درون خطی در مک کار نمی کند
امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bhVnxu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *