شایعه شده است که همه مدل های آیفون 15 با فناوری باتری انباشته وارد بازار می شوند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر اپل از الگوی معمول خود در معرفی آیفون های جدید پیروی کند، هنوز دو ماه تا عرضه نسخه بعدی آیفون فاصله داریم. طبق شایعات، سری آیفون 15 در حال شکل گیری است که نسبت به نسل فعلی آیفون ارتقاء قابل توجهی داشته باشد.

طبق آخرین شایعات، اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی فناوری باتری انباشته در تمامی مدل های آیفون 15 است. این شایعه از سوی یک کاربر با نام کاربری RGcloudS منتشر شده است. او در ابتدا اطلاعاتی را برای مدل‌های جدید S24 Ultra و S24 Plus سامسونگ ارائه می‌کرد. افشاگر گفت که فناوری باتری انباشته در مسیر درست قرار دارد. با این حال، به گفته وی، از هم اکنون روی تلفن های محدود در دسترس خواهد بود.

ظاهراً سامسونگ فناوری باتری انباشته را برای S24 Ultra و S24 + سامسونگ خود به کار گرفته است. از سوی دیگر، انتظار می‌رود اپل این فناوری را به تمام مدل‌های آیفون 15، از جمله آیفون 15 و آیفون 15 پلاس، معرفی کند.

فناوری باتری انباشته چیست؟

فناوری باتری انباشته چگالی باتری بیشتری را به ارمغان می آورد، بنابراین به OEM ها اجازه می دهد ظرفیت میلی آمپر ساعت بیشتری را با همان اندازه باتری بسته بندی کنند. به همین دلیل است که RGcloudS در توییت خود گفت که فناوری باتری انباشته به سامسونگ اجازه می دهد تا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را بدون افزایش اندازه آنها به گوشی های هوشمند پرچمدار خود بیاورد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم نمایش اعلان‌های صفحه قفل آیفون در iOS 16

همانطور که از نام آن پیداست، فناوری باتری انباشته دارای چندین دیود مثبت و منفی است که به قطعات کوچک بریده شده و روی هم قرار گرفته اند تا ظرفیت باتری بیشتری را در همان سطح قرار دهند.

باتری های مبتنی بر فناوری انباشتگی توزیع دما نسبتاً یکنواخت و مقاومت داخلی کمتری دارند. علاوه بر این، استرس داخل سلول در فناوری باتری انباشته به میزان قابل توجهی کمتر است، بنابراین باتری عمر طولانی دارد و در حین استفاده آسیبی به قسمت های خاصی وارد نمی کند.

سرعت شارژ پایین تر؟

در حالی که فناوری باتری انباشته مزایایی دارد، اما برخی نقاط ضعف نیز وجود دارد. یکی از نقاط ضعف اصلی باتری پر متراکم، سرعت شارژ پایین تر است. اپل در حال حاضر به دلیل ارائه سرعت شارژ پایین تر برای آیفون در مقایسه با رقبای خود بدنام است. استفاده از فناوری باتری انباشته، شرکت را از ارائه سرعت شارژ سریعتر و رقابتی محدودتر می کند.

فاش کننده همچنین در این توییت اشاره کرد که خبرهایی از آزمایش اپل سرعت شارژ سیمی 40 واتی و شارژ بی سیم MagSafe 20 واتی دارد. با این حال، او مطمئن نیست که آیا اپل این سرعت شارژ را به آیفون 15 یا آیفون 16 خواهد آورد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خداحافظ VR، سلام AR، و آیا هوش مصنوعی می تواند انسان تر باشد، لطفا؟

به طور کلی، فناوری باتری انباشته در مقایسه با فناوری سیم پیچی که در حال حاضر استفاده می شود، ظرفیت باتری بیشتری را برای آیفون ها بدون افزایش اندازه، حرارت بهبود یافته و عمر طولانی تر به همراه خواهد داشت.

شایعه فن آوری باتری انباشته نیز با سایر گزارش ها مبنی بر افزایش ظرفیت باتری در آیفون های آینده مطابقت دارد.


سورج یک رئیس عملیات در تیم iGB است. او در بخش رسانه های اجتماعی همراه با نکات و ترفندهای آیفون، مشارکت می کند. جدای از وبلاگ نویسی، او دوست دارد تا جایی که می تواند در سالن بدنسازی خود ورزش کند و عاشق گوش دادن به موسیقی سبک رترو است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sHrqWd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *