بررسی طولانی مدت Insta360 X3: هنوز بهترین دوربین 360 درجه است؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی طولانی مدت Insta360 X3: هنوز بهترین دوربین 360 درجه است؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

تقریباً در همان زمان سال گذشته، من در جستجوی یافتن یک دوربین کامپکت برای همراه داشتن در سفر بودم. من دوربینی می خواستم که همه کاره باشد و بتوان از آن در سناریوهای مختلف استفاده کرد. فیلمی که می‌تواند های ویدئویی، فیلم‌های اکشن و حتی مناظر دیدنی را ضبط کند. این زمانی بود که دستم را به Insta360 X3 رساندم. و به زودی، این ابزار مورد علاقه من در سال گذشته شد.

Insta360_X3_Long_Term_Review_1

سریع به جلو تا یک سال بعد. من Insta360 X3 را در چندین سفر با خودم برده ام. من از آن برای فیلم‌های PoV اول شخص در حین رانندگی، جعل کردن یک پهپاد از اتوبوس در حال حرکت و حتی برای گرفتن سلفی با گروه زیادی از مردم استفاده کرده‌ام. بنابراین، آیا من ارزش پولم را از دوربین گرفته ام؟ و اگر به دنبال یک دوربین 360 درجه یا حتی یک دوربین اکشن هستید، آیا هنوز باید Insta360 X3 را در نظر بگیرید؟ بررسی ما را بخوانید تا متوجه شوید.

دستی و آسان برای حمل

یکی از بزرگترین نقاط فروش Insta360 X3، جمع و جور بودن آن است. اندازه دوربین به ویژه در سفر نقش بسزایی دارد. به لطف ردپای جمع و جور X3، می‌توانید به سادگی آن را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، داخل جیب شلوار خود بکشید. یا می توانید آن را در یک محفظه کوچک در کوله پشتی خود ذخیره کنید.

Insta360 X3 LTR 1

تنها جنبه ای که باید کمی مراقب آن باشید، برآمدگی اطراف لنز است. هر دو لنز کمی بیرون زده اند، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام حمل دوربین از کیس بسته بندی شده در جعبه استفاده کنید. من در مورد آسیب رساندن به لوازم الکترونیکی خود کمی پارانوئید هستم، بنابراین یک قاب سیلیکونی برداشتم تا بالشتک بیشتری به لنزها اضافه کنم.

Insta360 X3 LTR 4

X3 حتی با نصب یک چوب سلفی بسیار سبک و جمع و جور است. من یک پیاده روی کوتاه با Insta360 X3 که روی یک چوب سلفی نصب شده بود رفتم و احساس نکردم که این یک مسئولیت است. بنابراین حتی اگر مسافر سبک باشید، برای حمل دوربین با خود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

گروه فیلمبرداری یک نفره

در ابتدا اشاره کردم که به دنبال دوربینی برای ضبط انواع مختلف محتوا هستم. و من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که Insta360 X3 چقدر در مقابل آن ایستاده است. X3 یکی از همه کاره ترین دوربین هایی است که من استفاده کرده ام – حتی بیشتر از دوربین اکشن همتای خود – Insta360 GO 3.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای عدم کارکرد اشتراک صفحه نمایش در Google Meet در مک
Insta360 X3 LTR 3

البته، دوربین می تواند ویدیوهای 360 درجه ضبط کند که اساساً یک کره کامل از اطراف شما را می گیرد. جدا از این، می‌توانید به حالت تک لنز نیز بروید تا از X3 مانند یک دوربین اکشن استاندارد استفاده کنید. آن را روی یک چوب سلفی بلند نصب کنید و حتی می‌توانید تصاویری را دریافت کنید که به نظر می‌رسد با استفاده از پهپاد گرفته شده‌اند. دوربین از نوعی ترفند نرم افزاری استفاده می کند تا چوب سلفی را از قاب حذف کند. حالا این مبتکرانه است!

https://www.youtube.com/watch?v=NRyXofl_Jzk

همچنین می‌توانید دیگری را برای Insta360 X3 خود انتخاب کنید تا دوربین را روی دوچرخه خود ببندید یا آن را برای فیلم‌برداری اول شخص روی سینه خود نصب کنید. ویژگی های اضافی مانند Me Mode و Starlapse بیشتر به قابلیت های دوربین می افزایند. به طور خلاصه، Insta360 X3 مانند یک خدمه فیلم در جیب شما احساس می شود.

اول شلیک کنید، سپس قاب کنید

یک دلیل بزرگ برای نامیدن X3 به عنوان یک گروه فیلمبرداری، توانایی آن در ضبط همه چیز در اطراف شما است. اکثر ولاگرهای انفرادی یا سازندگان محتوا می‌دانند که قاب‌بندی برای خود می‌تواند دشوار باشد – به‌ویژه هنگام ضبط ویدیوهای شلوغ. گاهی اوقات، زمانی که خود را قاب می‌گیرید، لحظه را از دست می‌دهید و نمی‌توانید آنچه را که قصد داشتید را به تصویر بکشید.

Insta360 X3 LTR 2

Insta360 X3 تمام این مشکلات را برطرف می کند زیرا تنها یک فریم 16:9 را نمی گیرد. در عوض، یک کره بزرگ را با هر چیزی که در اطراف شما وجود دارد، می گیرد. سپس می توانید این فیلم را ویرایش کنید و قسمت مورد نظر خود را در مرکز کادر انتخاب کنید. در نتیجه، می توانید بدون نگرانی در مورد اینکه آیا در آن هستید یا نه، شروع به ضبط ویدیو کنید.

ویژگی های نرم افزار

وقتی صحبت از ویرایش شد، برنامه Insta360 بهترین همراه دوربین است. نه تنها به شما امکان می دهد ویدیوها را برش دهید و قالب بندی مجدد کنید، بلکه می تواند به طور خودکار جلوه هایی را اعمال کند تا ویدیوهای شما جذاب تر به نظر برسند. خواه افکت کوچک سیاره ای باشد که شما را در بالای زمین مادر قرار می دهد یا توانایی تغییر رنگ آسمان، X3 به شما امکان می دهد ویدیوهای خود را سرگرم کننده تر کنید.

جدا از برنامه، Insta360 ویژگی‌های جالبی مانند قابلیت تغییر حالت تک لنز را نیز اضافه کرده است. این لنز دیگر را غیرفعال می کند و فیلم های فوق عریض را از طریق یک لنز ضبط می کند. می توانید از این حالت برای ضبط فعالیت های ورزشی استفاده کنید. اخیراً این برند قابلیت استفاده از Insta360 X3 را به عنوان وب کم نیز اضافه کرده است. این باعث می شود در زندگی روزمره مفیدتر باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Pixel 7، Pixel 7 Pro و Pixel Watch امروز در Made by Google Event رونمایی می شوند: انتظار چه چیزی و چگونه تماشا کنیم

کیفیت عکس و فیلم

در حالی که جلوه ها عالی هستند، کیفیت ویدیو در شرایط کم نور متوسط ​​است. هنگامی که نور زیادی وجود دارد (مخصوصاً طبیعی)، Insta360 X3 فیلم فوق العاده ای را ثبت می کند. اما این تنها زمانی است که شما زوم نمی کنید. کمی پیکس پیکسل نشان می دهد که فیلم X3 بسیار نرم است. این را می توان به این دلیل نسبت داد که خروجی برش نهایی از فیلم 360 درجه فقط 1080p است.

Insta360 X3 را به عنوان دوربینی با کیفیت 5.7K به بازار عرضه می کند. در حالی که این واقعا درست است، وضوح برای کل کره 360 درجه است. اگر یک ویدیوی استاندارد را از آن جدا کنید، وضوح تصویر ضربه می زند و در نتیجه تصاویر و ویدیوهای ملایم تری ایجاد می شود. این لزوماً یک معامله شکن نیست زیرا فیلم هنوز در اکثر سناریوها عالی به نظر می رسد. اما اگر قصد دارید به طور عمده در شب ضبط کنید، Insta360 ONE RS با سنسورهای 1 اینچی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

چه مدت طول می کشد

ضریب فرم کوچک معایب خاص خود را دارد. حداکثر عمر باتری من از Insta360 X3 حدود 1.5 ساعت است. با این حال، می‌توانید باتری‌های اضافی را برای دوربین انتخاب کنید که اگر زمان ضبط طولانی‌تری می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. همچنین شایان ذکر است که دوربین با ضبط طولانی مدت نسبتاً داغ می شود.

آیا Insta360 X3 در سال 2023 ارزش آن را دارد؟

کاملا! با قیمت کمتر از 500 دلار، Insta360 X3 همچنان تاج بهترین دوربین 360 درجه را حفظ کرده است. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، کیفیت ویدیوی قابل اعتماد و سطح بالایی از تطبیق‌پذیری را ارائه می‌کند که اکثر دوربین‌های استاندارد نمی‌توانند با آن مطابقت کنند.

Insta360_X3Hero

حتی اگر قصد خرید یک دوربین اکشن مانند GoPro را دارید، ممکن است خرید Insta360 X3 به جای آن منطقی تر باشد زیرا این دوربین چیزهای بیشتری را به میز می آورد. البته، کیفیت ساخت مقاوم و خروجی ویدیوی کمی بهتر را از دست می دهد. اما، ارزش کلی می تواند بر اساس مورد استفاده شما بهتر باشد.

مزایا

  • فوق العاده همه کاره
  • چوب سلفی نامرئی به شما امکان می دهد از هواپیماهای بدون سرنشین عکس بگیرید
  • تعداد زیادی ضمیمه و لوازم جانبی

معایب

  • عمر باتری متوسط
  • با استفاده طولانی مدت برشته می شود
  • کیفیت تصویر در نور کم متوسط ​​است

دوربین‌های Insta360 علیرغم اینکه یک برند نسبتاً جدید هستند، به کنان شناخته شده فرصت می‌دهند. و بخش بزرگی از اعتبار باید به نرم افزار و مهارت هوش مصنوعی برند اختصاص یابد. نحوه ناپدید شدن چوب سلفی یا اینکه چگونه می‌توانید جلوه‌های پیچیده را با ضربه زدن یک دکمه اعمال کنید، باعث می‌شود که منتظر ویژگی‌های خلاقانه دیگری باشم که این برند ممکن است در محصولات آینده معرفی کند.

امیدواریم از این مقاله بررسی طولانی مدت Insta360 X3: هنوز بهترین دوربین 360 درجه است؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RyGash
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *