بررسی هدفون سونی WF-1000XM5 | TechCrunch

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بررسی سونی WF-1000XM5 | TechCrunch
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

من دوتا دارم سهام هر زمان که کسی از من بپرسد کدام هدفون بخرم پاسخ می دهد. اولی با سوال دیگری به این سوال پاسخ می دهد: چه کسی گوشی شما را ساخته است؟ مانند گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، هدفون‌های کاملاً بی‌سیم در کل بسیار خوب هستند – و این دسته توانستند در زمان رکوردی به آنجا برسند. هدفون ها به دلیل مجموعه ویژگی ها و سیلیکون شخص اول، اغلب بهترین عملکرد را با دستگاه های دیگر تولیدی مشابه دارند.

پاسخ دوم به سادگی این است: سونی. این شرکت یک نبرد سخت در یک مفهوم بسیار مهم دارد: سهم وحشتناک بازار گوشی های هوشمند. در خارج از ژاپن بومی خود، Vaio تا حد زیادی وجود ندارد. شرکت‌های معدودی مانند اپل و بر سطح بالای بازار تسلط دارند و این شرکت برای متمایز کردن خود کار زیادی انجام نداده است. همچنین با بسیاری از بزرگان گوشی های هوشمند چینی همخوانی ندارد. این یک ایراد از هدفون های واقعا عالی است.

من هدفون های زیادی را از بسیاری از سازندگان هدفون آزمایش می کنم، اما برای استفاده روزانه خودم، به سونی بازمی گردم. این مورد به طور یکسان در مورد هدفون های هدفون و هدفون های روی گوش صدق می کند. صدای آنها عالی است، تعادل عالی دارند و به طور کلی راحت هستند. اگر در چند سال گذشته من را در هواپیما دیده اید یا در یک جلسه مجازی با من بوده اید، تقریباً مطمئناً من را در WH-1000XM5 من دیده اید. اگر در خیابان با من برخورد کرده باشید، احتمالاً LinkBuds S را در گوشم داشتم.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

آن هدفون خاص به دو دلیل مختلف برای من برنده شده است. صدای WH-1000XM5 عالی است. این بدان معنا نیست که LinkBuds S خیلی خوب به نظر نمی رسد – اصلاً. اما این سطح راحتی است که بر رقبا برتری می یابد. پیدا کردن یک جفت گوشواره راحت خیلی سخت نیست. از طرف دیگر، هدفون ها به طور قابل توجهی پیچیده تر هستند. من افراد زیادی را می شناسم که اصلاً نمی توانند آنها را بپوشند. من با آن همدل هستم. من در گذشته مشکلات راحتی داشتم.

البته این نسبتاً ذهنی است، اما عزیزم، LinkBuds S احساس و تناسب خوبی دارد. من از آن زمان متقاعد شدم که اگر سونی معماری صدای هدفون های WF-1000XM4 را در بدنه LinkBuds S قرار دهد، می تواند رقبا را شکست دهد. هنگامی که اخباری در مورد WF-1000XM5 به بیرون درز کرد، هیجان زده شدم. به عنوان یک علاقه مند به موسیقی، آزمایش هدفون های خوب یکی از بخش های مورد علاقه من در کار است، و به نظر می رسد سونی در آستانه رسیدن به آن نقطه شیرین عالی است.

من با کمی ناامیدی می گویم که WF-1000XM5s هدفون رویایی من نیست – اگرچه سونی از زمان ساخت WF-1000 که در سال 2017 شکل نامناسبی داشت، کار بسیار خوبی در کاهش اندازه جوانه ها و بدنه انجام داده است. M5 ها 25٪ کوچکتر و 20٪ سبک تر از نسل قبلی سونی هستند. قطعاً یک پیشرفت است، اگرچه آخرین نسخه افزوده شده به خط از نظر تناسب و راحتی نمی تواند با LinkBuds S مطابقت داشته باشد. برای شروع، آنها بزرگتر هستند و – به این ترتیب – دراز نکشند. آنها کمی بیشتر بیرون می آیند و به خوبی لنگر نمی زنند و برای قدم زدن در بیرون مناسب هستند. اگر به دنبال هدفون های سبک زندگی فعال هستید، احتمالاً جای دیگری را جستجو کنید.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

با این حال، اگر به دنبال بهترین جفت هدفون موجود در بازار هستید، ممکن است آنها را پیدا کرده باشید. WF-1000XM5 فوق العاده و متعادل هستند. آن‌ها طیف وسیعی از ژانرهای مختلف، از محیط تا هیپ هاپ را به خوبی مدیریت می‌کنند. دومی یک تجربه بیس غنی را به ارمغان می آورد که بقیه فرکانس ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. وقتی صحبت از یک تجربه هدفون کامل و همه جانبه به میان می‌آید، هنوز نمی‌توانید از گوش‌هایتان غلبه کنید، اما کاری که سونی با این جوانه‌ها انجام داده همچنان چشمگیر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع عدم پشتیبان‌گیری از حافظه‌های اسنپ چت در اندروید و آیفون

این شرکت روند بارگیری SoCها را با حداکثر عملکرد ممکن کاهش داد. پرش از تراشه V1 به تراشه V2 باعث کاهش نویز داخلی می شود. در عوض، تصمیم به ساخت یک تراشه مستقل برای ANC به نام QN2e گرفته شده است. اعتراف می کنم که من یک متخصص سیلیکون نیستم، اما سونی می گوید این تصمیم به آن اجازه داده است تا تمرکز خود را بر روی کنترل آرایه شش میکروفون برای اندازه گیری نویز محیطی جدا کند. من مطمئنا نمی توانم با نتایج بحث کنم.

ما هنوز از حذف کامل صدای محیط فاصله داریم، اما سواری هنوز هم عالی است و سیل صداهایی را که فرد در شهر با آن مواجه می شود، پنهان می کند. به‌عنوان فردی که مشکلات پردازش حسی دارد، گاهی اوقات اینها را بدون پخش موسیقی در گوش‌هایم می‌زنم تا به تمرکز روی کار در دستم کمک کنم. در همین حال، یک جفت گریل جدید در قسمت بیرونی جوانه‌ها، کار بهتری برای جلوگیری از صدای باد انجام می‌دهد – خطر تماس در فضای باز.

گوشواره ها نیز به روز شده اند. من به طور کامل از نقطه نظر راحتی در آنها فروخته نشده ام – باز هم، من واقعاً اندازه نکات سیلیکونی LinkBuds را بررسی می کنم. این ها بیشتر از درج های لاستیکی استاندارد کف دارند. خوب است که بتوانید آنها را فشار دهید و اجازه دهید آنها در داخل گوش خود منبسط شوند تا یک مهر و موم غیرفعال حذف نویز تشکیل دهند. شاید روی من رشد کند. مطمئناً زمان نشان خواهد داد که آیا به اندازه سایر موارد بادوام است یا خیر. حداقل، به نظر اسفنجی مانند نوک فوم های قدیمی نیست. این موضوع برای افرادی که قصد عرق کردن در گوشی خود را دارند مشکل ساز خواهد شد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

مورد 15 درصد کوچکتر از نسل گذشته است. سونی در این زمینه راه طولانی را پیموده است. اولین کیس های شارژ این شرکت به طرز مضحکی عظیم بودند. عمر باتری اعلام شده ثابت می ماند: هشت روی جوانه ها برای مجموع 24 ساعت با کیس. من می‌توانم بگویم که در نقطه‌ای هستیم که باتری کافی در اینجا وجود دارد که تقریباً هر کاری را که نیاز دارید انجام دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 راه آسان برای راه اندازی مجدد ویندوز با یا بدون صفحه کلید

منظورم این است که اگر به آن سوی دنیا پرواز می کنید، باید چند بار آنها را شارژ کنید. زمان شارژ کمی کاهش یافته است. آخرین نسل پنج دقیقه شارژ برای یک ساعت پخش طول کشید. سونی دو دقیقه آن را کاهش داده است و برخلاف LinkBuds S، آنها به صورت بی سیم شارژ خواهند شد.

سطح جوانه ها گردتر از نسل قبلی است. سطح صاف به طور کلی برای کنترل های لمسی بهتر است، اما واقعاً مشکلی نیست. مجموعه ای از ویژگی های مختلف وجود دارد که نیاز به عادت کردن دارد. پخش/مکث استاندارد با ضربه زدن روی جوانه سمت راست وجود دارد، در حالی که سمت چپ حذف نویز و عبور را تغییر می‌دهد. به ترتیب دو و سه ضربه در سمت راست پیشروی کرده و از مسیر پشتیبان تهیه کنید، در حالی که عملکردهای دسترسی سریع قابل برنامه ریزی را در سمت چپ ارائه می دهند. جدیدترین ویژگی اضافه شده یک ویژگی چهار ضربه ای است که صدا را در جوانه سمت راست افزایش می دهد و در سمت چپ پایین می آورد. هنگامی که به چهار ضربه بزنید، به طور کلی کنترل صدا در دستگاه منبع آسان تر است.

جوانه ها صدای فضایی و هدتراکینگ را برای کاربران ی اضافه می کنند. اگر این یک ویژگی ضروری است و کاربر iOS هستید، نگاهی به AirPods Pro بیندازید. در عین حال، یک ویژگی رسانایی استخوانی داخلی هوشمندانه، صدای شما را در حین صحبت کردن تشخیص می‌دهد و آن را از سایر صداهای انسانی که برای حذف نویز تشخیص می‌دهد، جدا می‌کند.

خط همیشه گران‌تر بوده است و ارزان‌تر هم نمی‌شود. M4 ها 50 دلار کامل نسبت به مدل قبلی خود اضافه کردند و اینها با 20 دلار دیگر، قیمت آنها را به 300 دلار رساند. این 50 دلار بیشتر از AirPods Pro و 100 دلار بیشتر از LinkBuds S است. در نهایت، باید از خود بپرسید که در یک جفت جوانه به دنبال چه هستید. اگر می خواهید جوانه هایی با بهترین صدا داشته باشید و از پرداخت هزینه برای آن مهم نیستید، سونی شما را پوشش می دهد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://98zoom.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-wf-1000xm5-techcrunch/
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *