تسلا اولین ساخت Cybertruck را قبل از درآمد سه ماهه دوم اعلام کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تسلا اولین ساخت Cybertruck را قبل از درآمد سه ماهه دوم اعلام کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تسلا در آخر هفته اعلام کرد اولین سایبرتراک مورد انتظارش از خط تولید این خودروساز برقی در تگزاس خارج شد. اولین وانت پیکاپ با ظاهری آینده‌نگر که مدت‌ها با تاخیر مواجه شده بود، پیش از درآمد سه ماهه دوم تسلا در سال 2023 است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اولین بار Cybertruck را در سال 2019 معرفی کرد، اما تولید خودرو بارها به تعویق افتاده است. این کامیون ابتدا برای تولید و تحویل در سال 2021 برنامه ریزی شده بود، اما تسلا از آن زمان به دلیل کمبود در تامین قطعات، زمان بندی را به عقب انداخته است.

در ژوئیه 2022، ماسک برنامه تولید جدیدی را برای تابستان 2023 تنظیم کرد. در جریان تماس درآمد سه ماهه اول تسلا در سال 2023، مدیر اجرایی همچنین قول داد که یک رویداد تحویل Cybertruck را در پایان سه ماهه سوم میزبانی کند.

ماسک در نشست سالانه سهامداران تسلا در سال 2023 در ماه مه گفت که این خودروساز می تواند پس از شروع تولید بین 250 تا 500 هزار دستگاه در سال تحویل دهد. تولید انبوه آن برای پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

تحلیلگران روز چهارشنبه در جریان فراخوان درآمد سه ماهه دوم این خودروساز برای جزئیات دقیق تر در مورد تولید، تحویل و مشخصات، مراقب خواهند بود.

در حالی که تسلا تاخیرهای Cybertruck را به مشکلات زنجیره تامین استاندارد نسبت داده است، اسناد فاش شده نقص های اساسی دیگری را در طراحی و مهندسی اولیه خودرو نشان داده است. در ژانویه 2022، یک افشاگر 100 گیگابایت فایل را به Handelsblatt آلمان فاش کرد که نشان می‌داد نمونه‌های اولیه پیش‌تولید دارای مشکلات جدی در ترمز، سیستم انتقال قدرت، تعلیق، آب‌بندی و ساختار هستند. این گزارش که به جزئیات وعده‌های محقق نشده تسلا می‌پردازد، بسیاری را به یاد اولین رویداد افشاگری Cybertruck می‌اندازد، زمانی که طراح خودرو شیشه‌های شیشه‌ای نشکن زره را شکست.

طبق گزارش Electrek، تا نوامبر 2022، Cybertruck بیش از 1.5 میلیون رزرو داشت. مشتریان تسلا از سال 2019 می‌توانند مبلغ 100 دلاری را برای پیش‌سفارش واریز کنند.

تسلا در ابتدا تخمین زده بود که این کامیون برای مدل تک موتوری و دیفرانسیل عقب با ظرفیت بکسل 7500 پوند و برد بیش از 250 مایل از 39900 دلار شروع می شود. طبق گفته Kelley Blue Book اکنون انتظار می رود قیمت این مدل از حدود 50000 دلار شروع شود. نسخه دو موتوره و چهار چرخ متحرک می تواند از حدود 60000 دلار شروع شود و ظرفیت یدک کشی آن بیش از 10000 پوند و بیش از 300 مایل برد داشته باشد. گران‌ترین نسخه با شروع حدود 70 هزار دلار، دارای سه موتور الکتریکی و چهار چرخ متحرک، ظرفیت یدک‌کشی 14000 پوندی و برد باتری بیش از 500 موتور خواهد بود.

تسلا معمولاً قیمت‌ها را در اواسط یک سال مدل تغییر می‌دهد، بنابراین این قیمت‌ها ممکن است دوباره قبل از پایان سال 2023 تغییر کنند. خریداران Cybertruck ممکن است واجد شرایط دریافت مشوق‌های مالیاتی 7500 دلاری فدرال EV در ایالات متحده باشند.

راه اندازی پیکاپ تراک تسلا، این خودروساز را وارد بخش سودآور دیگری از خودروهای برقی در ایالات متحده می کند. Cybertruck باید با پیکاپ های الکتریکی مانند F-150 Lightning فورد که اکنون با قیمت اولیه حدود 60000 دلار در دسترس است، رقابت کند. از دیگر پیکاپ های آینده می توان به شورولت سیلورادو EV و ریوین R1T اشاره کرد. کامیون کار سیلورادو EV از 77905 دلار شروع می شود و می تواند 450 مایل را با شارژ طی کند. تحویل در پاییز 2023 پیش بینی می شود. قیمت Rivian از 74000 دلار شروع می شود و برای تریم های خاصی از تابستان امسال تحویل می شود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xUmPGj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *