تونز 72 میلیون دلار با ارزش بیش از 900 میلیون دلار به جیب می‌زند تا پلتفرم پرداخت فرامرزی و B2B خود را گسترش دهد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تونز 72 میلیون دلار با ارزش بیش از 900 میلیون دلار به جیب می‌زند تا پلتفرم پرداخت فرامرزی و B2B خود را گسترش دهد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Thunes، یک فین‌تک مستقر در سنگاپور و لندن که یک پلتفرم پرداخت برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است تا با بهره‌برداری از شبکه رو به رشد کیف پول‌های تلفن همراه و سایر گزینه‌های جایگزین برای حساب‌های بانکی، یک پلتفرم پرداخت به یکدیگر در سطح بین‌المللی ارسال کنند، دور سرمایه‌گذاری سری C خود را برای توسعه بسته است. کسب و کار آن این استارت آپ ۷۲ میلیون دلار جمع آوری کرده است، پولی که از آن برای ادامه افزودن ارائه دهندگان بیشتر به شبکه خود و آوردن مشتریان بیشتر به پلتفرم خود استفاده خواهد کرد. ما تأیید کرده‌ایم که تونز اکنون با این دور اخیر بیش از 900 میلیون دلار ارزش دارد.

پلتفرم آن از آخرین دور سرمایه گذاری بزرگ خود در سال 2021 در منحنی رشد سریع بوده است. تونز در حال حاضر دارای 3 میلیارد حساب کیف پول تلفن همراه (در مقایسه با 720 میلیون قبلی) به اضافه 4 میلیارد حساب بانکی دیگر متصل از طریق شبکه شرکای خود است که شامل مانند M-Pesa در کنیا، WeChat در سراسر آسیا، Uber، PayPal، MoneyGram، Remitly و بسیاری موارد دیگر که به مشتریان خود امکان می دهند با استفاده از ریل Thunes پرداخت کنند. در مجموع، Thunes در حال حاضر حدود 300 روش پرداخت را در 80 ارز تحت پوشش قرار می دهد و امکان پرداخت در 132 کشور را با مجموعه در 70 بازار فراهم می کند. و تا به امروز بیش از 50 میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است.

این چیزی شبیه به یک هدف متحرک است، و سری C نیز به درستی چنین بوده است. چند ماه از ساخت آن می گذرد و اولین بسته آن 60 میلیون دلار در ژوئن اعلام شد. دور بزرگ‌تر توسط Marshall Wace (یک صندوق تامینی در لندن)، با Bessemer Venture Partners و 01Fintech، Visa، EDBI (بازوی سرمایه‌گذاری هیئت توسعه اقتصادی سنگاپور) و Endeavour Catalyst (صندوق سرمایه‌گذاری مشترک Endeavor) هدایت می‌شود. همه نیز شرکت می کنند طبق داده‌های PitchBook، امروز اولین بار است که این استارت‌آپ ارزش جدید و بزرگ‌تر خود را تأیید می‌کند، که قبلاً قبل از این دور کمی بیش از 794 میلیون دلار بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اسنپ ​​با Linktree همکاری می‌کند تا به کاربران اجازه دهد لینک‌هایی را در پروفایل خود قرار دهند

موضوعی که تونز در بازار به آن می پردازد، موضوعی است که تجارت هایی که در سطح بین المللی معامله می کنند، آن را تشخیص خواهند داد.

حواله‌ها – پرداخت‌های مرزی، معمولاً بین افراد – با ظهور تلفن‌های همراه و کیف پول، ریل‌های پرداخت دیجیتالی و چشم‌انداز رقابتی ارائه‌دهندگانی که برای بهبود قیمت‌گذاری، سرعت و شفافیت تلاش می‌کنند، مسیر بسیار طولانی را طی دهه گذشته طی کرده‌اند.

اما وقتی نوبت به کسب‌وکارها می‌شود، بسیاری از بازارها در دوره‌های قبلی گیر کرده‌اند: شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و سازمان‌های بزرگ‌تر اغلب هنوز از طریق بانک‌ها کار می‌کنند و با چالش‌هایی با کارمزدهای متفاوت، نرخ‌های متغیر و بازه‌های زمانی نامشخص مواجه هستند.

پیتر دی کالوو، مدیرعامل شرکت تک کرانچ در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «زمانی که در سال 2016 کسب و کار را شروع کردیم، به این دلیل بود که شاهد ناکارآمدی در پرداخت های فرامرزی بودیم، به ویژه در مورد اینکه چگونه یک تجارت می تواند یک تامین کننده یا یک تجارت دیگر را انجام دهد. او ادامه داد: رفتن به بانک و درخواست 100 پوند به این سادگی و ارزان نبود. «شما کارمزد کابل، هزینه سیم، سؤال در مورد اینکه آیا فرستنده یا گیرنده پرداخت می کند، نرخ مبادله دارید. و شما نمی دانید چه زمانی ممکن است پول برسد. ممکن است یک روز یا هفت روز باشد.»

بنابراین اساساً این همان چیزی است که شرکت تصمیم به رفع آن داشت. کیف پول‌های تنها کانالی نیستند که می‌توان از طریق Thunes استفاده کرد، اما به دلیل محبوبیت آنها در بخش‌های خاصی از جهان به‌عنوان کانالی برای انجام و پرداخت‌ها – به ویژه بازارهای نوظهور که در آن بانک‌های سنتی وجود دارند، بخش مهمی از معادله هستند. دسترسی به خدمات سخت و پرهزینه باقی می‌ماند (و در نتیجه چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد)، و تلفن‌های همراه به پروکسی ‌ها برای بسیاری از افراد و مشاغل تبدیل شده‌اند.

دی کالوو به ارقام مک کینزی اشاره کرد که تخمین می‌زند در حال حاضر حدود 3.5 میلیارد کاربر یا کسب‌وکار فردی از کیف پول‌های موبایل و دیجیتال استفاده می‌کنند – افرادی که از این کیف پول‌ها به جای بانک‌ها استفاده می‌کنند و تخمین زده می‌شود که این رقم به بین 6 میلیارد افزایش یابد. و 7 میلیارد در چند سال.

این مناسب است، اما در عین حال کمی طعنه آمیز است که Thunes به همان شکلی که هست نامیده می شود. این اصطلاح عامیانه فرانسوی برای پول است، و استفاده از آن در اینجا به این ایده می‌پردازد که استارت‌آپ رویکردی بسیار مدرن را در پیش گرفته است – بخشی از روند بزرگ‌تر در مورد مصرف‌سازی فین‌تک – با استفاده از کانالی که در ابتدا بر روی مصرف‌کنندگان و افراد متمرکز بود. ، برای فعال کردن معاملات بزرگتر برای مشاغل.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Nova در حال ساخت نرده‌هایی برای تولید محتوای هوش مصنوعی است تا از یکپارچگی برند محافظت کند

اما از سوی دیگر، این شرکت چیزی جز معمولی نیست: این شرکت کار سختی را انجام داده است که تعدادی از کنان پراکنده را به هم متصل کرده و کانال‌های جدیدی برای انتقال پول از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر ایجاد کرده است، کانال‌هایی که احتمالاً کارایی بیشتری را ایجاد می‌کنند. بازار، و قطعا رقابت و انتخاب بیشتر برای کاربران.

در این زمینه، ویزا یک شریک استراتژیک با این سرمایه گذاری است. این دو از اکتبر 2022 با هم کار می کنند، زمانی که Thunes تنها به 1.5 میلیارد کیف پول دیجیتال متصل بود. ویزا از پلتفرم Thunes استفاده می کند تا به مشتریان خود اجازه دهد وجوه خود را از طریق عملکرد “ارسال به کیف پول” Thunes منتقل کنند که 78 ارائه دهنده کیف پول دیجیتال را پوشش می دهد. و Thunes همچنین دارای یک ادغام API با Visa Direct است تا مشتریان تجاری ویزا (اینها نئوبانک های بزرگتر، اپراتورهای انتقال پول، دولت ها و سایر موسسات مالی هستند) بتوانند به مشتریان تجاری کوچک خود توانایی ارسال پول به کیف پول های دیجیتال در بازارهای نوظهور را ارائه دهند. آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین.

روبن سالازار گنووز، رئیس جهانی ویزا دایرکت، در بیانیه‌ای گفت: «کیف پول‌های دیجیتال با نفوذ به مناطقی که قبلاً دسترسی نداشتند، نقش کلیدی در ایجاد توانمندی اقتصادی و شمول مالی بیشتر برای جوامع محروم بازی می‌کنند. ویزا مفتخر است که در دور سرمایه‌گذاری سری C Thunes شرکت می‌کند و ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود هستیم تا مشتریان بیشتری را در سراسر جهان با دسترسی سریع و ساده به سیستم مالی از طریق کیف پول‌های دیجیتال فراهم کنیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ELENvg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *