حریم خصوصی داده های ایالات متحده: “عدم تعادل فاحش” حفاظت در سراسر ایالات

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وقتی صحبت از حفاظت از حریم خصوصی داده ها می شود، ایالات متحده دقیقاً یک ابرقدرت نیست. قانون حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده های آمریکا (ADPPA) می تواند اولین قانون جامع فدرال حفظ حریم خصوصی باشد که شهروندان، کارشناسان و فعالان حقوق دیجیتال خواستار آن شده اند. متأسفانه، این قانون در دست بررسی است و به این زودی ها اجرا نمی شود.

آمریکایی ها بر اساس محل زندگی خود از حفاظت های حریم خصوصی بسیار متفاوتی برخوردار هستند. این فرصت‌هایی را برای نقض داده‌ها و شرکت‌های بی‌وجدان ایجاد می‌کند تا از شخصی‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات مشتریان سوءاستفاده کنند. به خصوص اکنون، یک سال پس از سقوط Roe vs Wade، مردم در ایالات متحده باید بدانند که چگونه از حریم خصوصی زندگی دیجیتال خود محافظت کنند.

به همین دلیل است که دسترسی به اینترنت خصوصی (PIA)، یکی از بهترین خدمات VPN موجود در جهان، تصمیم گرفت از نزدیک به نحوه مقایسه قوانین حریم خصوصی دیجیتال در سراسر کشور نگاه کند. آنها دریافتند که “عدم تعادل فاحش” حمایت بین دولت ها وجود دارد. بیایید به نتایج بپردازیم.

حفاظت از حریم خصوصی دیجیتال: مقررات در سراسر ایالات متحده مقایسه شده است

شارلوت اسکات، مدافع حقوق دیجیتال در PIA، گفت: «در عصری که به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، جایی که اطلاعات زیادی درباره زندگی ما اکنون آنلاین است، ضروری است که همه ایالت‌ها اهمیت حریم خصوصی دیجیتال را برای شهروندان خود تشخیص دهند.

اسکات و تیم بر این باورند که مقایسه سطح حفاظت در سراسر ایالات متحده می تواند قانونگذاران را به اقدام سریع تر وادار کند. در دومین گزارش سالانه، محققان به دقت تمام قوانین مرتبط با حفظ حریم خصوصی (حریم خصوصی، امنیت داده‌ها، کارگزاری داده‌ها، سیاست‌های جمع‌آوری داده‌های شرکت‌ها و حریم خصوصی کودکان) و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها را برای تقویت بخش امنیت سایبری به طور کلی برای هر یک از آنها بررسی کردند. 50 ایالت آمریکا

جای تعجب نیست، کالیفرنیا جایگاه خود را به عنوان بهترین ایالت برای قوانین حفاظت از حریم خصوصی و سرمایه گذاری های قابل توجه در حریم خصوصی دیجیتال و امنیت سایبری تضمین کرد. در واقع، این اولین ایالتی بود که قانون جامع حریم خصوصی – قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA) – را در سال 2020 اجرا کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مرکز خلاقیت TikTok

CCPA سپس توسط قانون حقوق حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا (CPRA) که در ژانویه 2023 اجرایی شد، با افزودن تعهدات بیشتر برای مشاغل برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تقویت شد. مردم کالیفرنیا همچنین از حمایت قوانین بیشتر که مدیریت داده ها، اعلان های اجباری در صورت نقض، مسائل مربوط به بازاریابی و موارد دیگر را تنظیم می کند، بهره مند می شوند.

کانکتیکات، کلرادو و ویرجینیا به لطف سیاست‌های شفاف به اشتراک‌گذاری داده، رویکرد فعالانه در مورد نقض داده‌ها و سرمایه‌گذاری در امنیت دیجیتال، از این روند پیروی کنید.

اسکات همچنین پیشنهاد ماساچوست برای ممنوعیت خرید و فروش داده های مکان را به عنوان یک گام مثبت رو به جلو برای حفظ حریم خصوصی دیجیتال بهتر در ایالت ستود. در حال حاضر، وظیفه جلوگیری از اشتراک‌گذاری مکان با استفاده از ابزارهایی مانند شبکه خصوصی مجازی (VPN) هنگام مرور و غیرفعال کردن جمع‌آوری داده‌های مکان از برنامه‌هایی است که برای عملکرد به این اطلاعات نیاز ندارند.

او گفت: “نظم بهتر، مانند [Massachusetts'] قانون سپر مکان، برای محدود کردن خرید و فروش داده های مکان بسیار مورد نیاز است.”

در انتهای رتبه بندی با بدترین حفاظت از حریم خصوصی در تمام ایالات متحده قرار دارد آرکانزاس، می سی سی پی، و لوئیزیانا. محققان متوجه عدم پیشرفت در وضع قوانین جدید برای حفاظت از داده های شهروندان و حریم خصوصی شدند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه حساب TikTok خود را تأیید کنیم

با توجه به اینکه این ایالت ها همچنین اقداماتی را اعمال کرده اند که حقوق حریم خصوصی دیجیتال افراد را محدود می کند، مانند تأیید سن اجباری برای دسترسی آنلاین به محتوای بزرگسالان، وضعیت در اینجا بدتر می شود. از دیگر قوانین پیشنهادی می توان به ممنوعیت در مونتانا اشاره کرد که پس از اجرای آن، آزادی بیان شهروندان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته کارشناسان PIA، “این اقدامات نادرست شهروندان را در معرض جمع آوری گسترده داده ها و افزایش خطرات حفظ حریم خصوصی قرار می دهد.”

“نیاز مبرم” برای محافظت جامع از حریم خصوصی آنلاین در سراسر ایالات متحده

به طور کلی، گزارش PIA شکاف‌های مربوطه و نگران‌کننده را در پادمان‌های حریم خصوصی در سراسر ایالات متحده یافت که بر «نیاز مبرم» به یک قانون فدرال حریم خصوصی جامع تأکید می‌کند.

به گفته اسکات، ADPPA می‌تواند گامی حیاتی برای رسیدگی به این نیاز فوری و ایجاد «آینده دیجیتالی روشن‌تر، آینده‌ای که در آن به حریم خصوصی احترام گذاشته می‌شود و افراد می‌توانند به امنیت زندگی دیجیتالی خود در ایالات متحده اعتماد کنند» باشد.

در یک دنیای ایده آل، ما مسیری را می بینیم که همه ایالت ها از سطح حفاظتی که توسط قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا ارائه می شود، برخوردار باشند.

شارلوت اسکات، دسترسی به اینترنت خصوصی

با این حال، همانطور که اغلب در این موارد اتفاق می افتد، ADPPA هر چیزی جز کامل است.

به اصطلاح اصل پیشدستی یک نگرانی است زیرا تحمیل یک قانون فدرال می‌تواند حفاظت جامع‌تر از حریم خصوصی را که در حال حاضر وجود دارد، مانند آنچه در کالیفرنیا یا کلرادو وجود دارد، تضعیف کند.

اسکات به TechRadar گفت: «با توجه به عدم تعادل شدید مقررات حفظ حریم خصوصی دیجیتال در سراسر ایالات متحده، ما قانونگذاران را تشویق می‌کنیم تا راهی برای پیشبرد لایحه‌ای بیابند که حمایت‌های بزرگ‌تری را که در حال حاضر در برخی از ایالت‌ها وجود دارد حذف نمی‌کند.

“در یک دنیای ایده آل، ما مسیری را می بینیم که همه ایالت ها از سطح حفاظت ارائه شده توسط قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا برخوردار باشند.”

با توجه به اینکه ADPPA هنوز از کنگره عبور می کند، آنچه اکنون مسلم است این است که آمریکایی هایی که در ایالات متحده زندگی می کنند در زمینه حفاظت های دیجیتالی عقب مانده اند و باید این موضوع را در دست بگیرند تا حریم خصوصی خود را به صورت آنلاین حفظ کنند – البته امیدواریم نه برای مدت طولانی.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EHKsct
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *