حسگرهای زیستی گرافن سطوح بحرانی لاکتات را شناسایی می‌کنند: مطالعه دانشگاه باث

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مطالعه‌ای در دانشگاه باث نشان داده است که حسگرهای زیستی مبتنی بر گرافن که توسط گرافن مجتمع طراحی شده‌اند، می‌توانند نقش مهمی در تشخیص افزایش سطح لاکتات، نشانگر زیستی مهم برای درمان بیماران بدحال، ایفا کنند.

این تحقیق که در Sensor and Actuators: B.Chemical منتشر شده است، نشان می‌دهد که حسگر الکتروشیمیایی Gii-Sens Graphene's Integrated Graphene's Gii-Sens می‌تواند دقت را در تشخیص هیپرلاکتاتمی، یک عارضه رایج در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بهبود بخشد.

هیپرلاکتاتمی ناشی از کمبود اکسیژن به بافت ها یا به دلیل یک بیماری زمینه ای مانند بیماری پیشرفته کبد است. هیپرلاکتاتمی درمان نشده می تواند منجر به اسیدوز لاکتات شود که باعث بیماری شدید می شود و می تواند کشنده باشد. تشخیص لاکتات بلادرنگ قابل اعتماد از طریق نظارت تک نقطه ای یا مداوم می تواند به بهبود نتایج بیماران در مراقبت های ویژه کمک کند و می تواند تشخیص سپسیس را در بیماران بدحال تسریع کند.

Gii-Sens که در استرلینگ، محصول شاخص گرافن یکپارچه ساخته شده است، یک الکترود حسگر زیستی برای تشخیص است که 10-100 برابر از مواد حسگر سنتی بهتر عمل می کند و امکان تست دقیق آزمایشگاهی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه را در نقطه مورد نیاز فراهم می کند. از دیگر کاربردهای این فناوری می توان به کنترل کیفیت در صنعت تولید مواد غذایی و سنسورهای پوشیدنی لاکتات اشاره کرد که می توانند برای نظارت بر عملکرد ورزشکار در زمان واقعی مورد استفاده قرار گیرند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Beacon MedTech Henri Asselin را برای رهبری تیم مهندسی استخدام می کند

دکتر مارکو کافیو، یکی از بنیانگذاران و CSO شرکت Integrated Graphene، گفت: “لاکتات یک نشانگر زیستی طبیعی است که همه به عنوان محصول جانبی ورزش تولید می کنند. برای بسیاری از افراد به راحتی توسط بدن پردازش می شود و به غیر از کمی گرفتگی در صورت فشار بیش از حد، هیچ آسیب بزرگی ایجاد نمی کند.

با این حال، برای برخی از بیماران بدحال و کسانی که شرایط زمینه‌ای دارند، می‌تواند نشانه‌ای از یک سری مسائل دیگر باشد، که برخی از آنها، مانند سپسیس، می‌تواند کشنده باشد. داشتن یک روش قوی برای نظارت بر سطوح لاکتات در حصول اطمینان از بهترین نتایج ممکن برای این بیماران مهم است. یافته های این مطالعه عملکرد قابل اعتماد و پتانسیل Gii را برای نجات جان ها نشان می دهد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JCGVMS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *