داده های iPhone Analytics چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از داده های Analytics چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

آیا می دانستید دنیایی پنهان در شما وجود دارد که رفتار، آمار و معیارهای استفاده از تمام اجزای سخت افزاری آن را ثبت می کند؟ اغلب کاربران متوجه آن نمی شوند – این داده های تجزیه و تحلیل در آیفون نامیده می شود.

iPhone Analytics را غیرفعال کنید

“منظور شما چیست که همه چیز ضبط شده است؟” – سوالی است که ممکن است بپرسید. ناراحت نباش این شامل هیچ اطلاعات شخصی نیست. «داده های تجزیه و تحلیل آیفون» به اطلاعات ثبت شده در مورد عملکرد، استفاده و داده های مربوط به برنامه دستگاه شما اشاره دارد. برای بهبود iOS می توان این مورد را با Apple به اشتراک گذاشت.

اگرچه دلیلی برای نگرانی نیست – ممکن است بخواهید داده های تجزیه و تحلیل آیفون خود را غیرفعال کنید تا از انواع اطلاعات محافظت کنید. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده ها در آیفون خود بدانید.

 

داده های Analytics در آیفون چیست؟

داده های تجزیه و تحلیل در آیفون شامل تمام اطلاعات و آمار مربوط به عملکرد، تعاملات کاربر و فرآیندهای مختلف سیستم است. این داده ها را با اپل به اشتراک می گذارد تا به بهبود عملکرد، عملکرد و تجربه کاربری آیفون کمک کند.

همچنین این داده‌ها را با توسعه‌دهندگان برنامه به اشتراک می‌گذارد تا به آنها کمک کند معیارهای مختلف مربوط به برنامه و استفاده از آن را در آیفون شما شناسایی کنند. این به آنها کمک می کند تا باگ ها و مشکلات را شناسایی کنند و در نتیجه به آنها کمک می کند تا یک به روز رسانی برای رفع آنها جمع آوری کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه هوش مصنوعی را در Google Docs روشن کنیم
تنظیمات حریم خصوصی آیفون

اپل انواع مختلفی از داده ها و تجزیه و تحلیل ها را از آیفون شما جمع آوری می کند. در اینجا مواردی هستند که اپل به صراحت به آنها اشاره می کند و به شما امکان می دهد جمع آوری داده ها را کنترل کنید.

  • iPhone Analytics: این شامل تمام پارامترها و تک تک اطلاعات مربوط به تعامل بین تمام اجزای سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون شما می‌شود.
  • iCloud Analytics: این شامل تجزیه و تحلیل و داده‌های استفاده از حساب iCloud شما می‌شود. با این حال، حاوی هیچ اطلاعات شخصی از داده های iCloud شما نیست.
  • ایمنی را بهبود ببخشید: اپل همچنین داده‌های مختلفی را برای بهبود ایمنی و حفظ حریم خصوصی در آیفون شما جمع‌آوری می‌کند.
  • بهبود Siri & دیکته: این به اپل اجازه می‌دهد هنگام تعامل با Siri، صدا و دیکته شما را ذخیره و بررسی کند.

آیا داده های تجزیه و تحلیل در آیفون باعث ایجاد نگرانی در مورد حریم خصوصی می شود؟

اپل تلاش می کند تا از سطح خوبی از امنیت داده ها در آیفون شما اطمینان حاصل کند، که به نظر می رسد در اکثر موارد در تجزیه و تحلیل آیفون وجود دارد. در اینجا چند نکته کلیدی در مورد تجزیه و تحلیل آیفون و حفظ حریم خصوصی وجود دارد:

اپل داده هایی را که در فایل گزارش تحلیلی جمع آوری می کند ناشناس می کند. بنابراین، هیچ اطلاعات قابل شناسایی شخصی ندارد. داده ها را نمی توان برای شناسایی آیفون شما ردیابی کرد. علاوه بر این، داده های گزارش تحلیلی که آیفون شما جمع آوری می کند به صورت انبوه جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود. اساساً به‌عنوان آمار و الگوها به‌جای اقدامات فردی کاربر استفاده می‌شود.

با این حال، همه ما با چندین مورد نقض حریم خصوصی کاربران مواجه شده ایم. بسیاری از شرکت های با شهرت بزرگ نیز سوابق ضعیفی در حفظ حریم خصوصی کاربران داشته اند. بنابراین، اگر به هیچ یک از این ادعاها اعتماد نکنید، قابل درک است – حتی اگر یک شرکت متمرکز بر حریم خصوصی مانند اپل آن را مطرح کند.

 

خوشبختانه، می توانید مجموعه تجزیه و تحلیل را در آیفون غیرفعال کنید و از برنامه خارج شوید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

نحوه غیرفعال کردن داده های تجزیه و تحلیل در آیفون

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین ویرایشگر ویدیوی هوش مصنوعی برای iPhone و iPad در سال 2023

مرحله 2: روی “Privacy & امنیت.

مرحله 3: روی ‘Analytics & بهبودها.

مرحله 4: تغییر را برای اشتراک‌گذاری آیفون و amp; مشاهده Analytics.

مرحله 5: «Share iCloud Analytics» و «Improve Safety» را نیز خاموش کنید.

بهبود ایمنی آیفون

مرحله 6: در صورتی که “بهبود سیری &” را فعال کرده باشید. دیکته، همچنین می‌توانید آن را غیرفعال کنید تا از ذخیره داده‌های صوتی استفاده شده توسط اپل در کنار سیری جلوگیری کنید.

بهبود سیری و دیکته را خاموش کنید

چگونه تجزیه و تحلیل آیفون را غیرفعال کنیم؟

اگر می خواهید تجزیه و تحلیل را فعال کنید اما می خواهید از جمع آوری اطلاعات مکان خود جلوگیری کنید، در اینجا نحوه غیرفعال کردن آن آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: روی “Privacy & امنیت.

مرحله 3: روی خدمات مکان ضربه بزنید.

مرحله 4: به پایین پیمایش کنید تا به انتهای صفحه برسید. روی System Services ضربه بزنید.

مرحله 5: تغییر را برای iPhone Analytics خاموش کنید. این کار باعث می‌شود فایل تجزیه و تحلیل اطلاعات مکان شما را ثبت نکند.

ضامن را برای iPhone Analytics خاموش کنید

با این حال، اگر می‌خواهید خدمات موقعیت مکانی را به طور کامل غیرفعال کنید، مقاله ما در مورد غیرفعال کردن موقعیت مکانی در آیفون را بررسی کنید.

سوالات متداول در مورد داده های تجزیه و تحلیل آیفون

1. آیا می توانم فایل های تجزیه و تحلیل قدیمی را از آیفون خود حذف کنم؟

متاسفانه هیچ راهی برای حذف فایل های تحلیلی قبلی وجود ندارد. غیرفعال کردن اشتراک گذاری تجزیه و تحلیل تنها از ضبط آخرین اطلاعات توسط آیفون شما جلوگیری می کند.

2. آیا پاک کردن آیفون من تمام داده های تحلیلی را پاک می کند؟

آره. پاک کردن آیفون شما، تمام داده های تحلیلی ذخیره شده قبلی را پاک می کند.

3. آیا غیرفعال کردن داده های تجزیه و تحلیل در آیفون امن است؟

آره. غیرفعال کردن اشتراک گذاری تجزیه و تحلیل کاملاً ایمن است و بر هیچ عملکردی در آیفون شما تأثیر نمی گذارد.

حریم خصوصی شما در دستان شماست

امیدواریم این مقاله به شما در درک مجموعه تجزیه و تحلیل آیفون خود کمک کند. بنابراین، از تمام کنترل هایی که بر روی آیفون خود دارید برای اطمینان از حریم خصوصی خود استفاده کنید. در صورت عدم نیاز به جمع‌آوری داده‌ها، از ارائه رضایت خودداری کنید!

امیدواریم از این مقاله داده های iPhone Analytics چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MWKgrO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *