راهنمای خرید کابل HDMI: نحوه انتخاب کابل HDMI مناسب

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از راهنمای خرید کابل HDMI: نحوه انتخاب کابل HDMI مناسب
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

HDMI در فناوری نمایشگر به یک امر عادی تبدیل شده است. تلویزیون، پروژکتور یا سایر تجهیزات AV، HDMI به طور گسترده ای به عنوان بهترین راه برای اتصال رایانه ها، کنسول های ، جعبه کابل و غیره در نظر گرفته می شود. از آنجایی که سیگنال های HDMI به صورت دیجیتال در فرمت فشرده نشده منتقل می شوند، تصویر و صدای بهبود یافته ای دریافت می کنید. کیفیت در مقایسه با تکنولوژی های قدیمی تر با این حال، با انواع مختلف کابل های HDMI در اطراف، باید مراقب راهنمای خرید کابل HDMI باشید.

هنگام خرید کابل HDMI، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که ما راهنمای خرید کابل HDMI مفیدی تهیه کرده‌ایم که در آن انواع مختلف کابل‌های HDMI را بررسی می‌کنیم و به شما راهنمایی می‌کنیم که چگونه بهترین کابل HDMI را برای نیازها و ترجیحات خود انتخاب کنید. پس بیایید وارد آن شویم.

1. نسخه HDMI

اولین چیزی که باید در نظر داشت این است که HDMI یک استاندارد همیشه در حال تکامل است. در نتیجه، هر از چند گاهی نسخه های جدیدی منتشر می شود. و هر نسخه ویژگی های بهبود یافته را همراه با پهنای باند بالاتر به ارمغان می آورد. بنابراین بر اساس وضوح و نوع محتوا، باید از نسخه HDMI کابلی که می‌خرید مطمئن باشید.

در حالی که HDMI به نسخه 1.0 برمی گردد، پایین ترین نسخه کابل های HDMI که می توانید در حال حاضر خریداری کنید از خود نسخه 1.4 شروع می شود. رایج ترین کابل های HDMI موجود HDMI 1.4، HDMI 2.0 و HDMI 2.1 هستند.

HDMI 1.4 پهنای باند 10.2 گیگابیت بر ثانیه با حداکثر رزولوشن 3840× را ارائه می دهد.[email protected] ([email protected]). نسخه HDMI 2.0 پهنای باند بالاتر 18 گیگابیت بر ثانیه را به همراه وضوح حداکثر 3840× ارائه می کند.[email protected] ([email protected]). با این اوصاف، آخرین استاندارد HDMI 2.1 واقعاً در زمینه فناوری نمایشگر جلوه می کند. با توجه به این نکته، حداکثر پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه همراه با پشتیبانی از رزولوشن های غیرمجاز را دریافت می کنید. به طور کلی، کابل می تواند 3840× را رله کند[email protected] ([email protected]) و حتی 7680×[email protected] ([email protected]).

به خاطر داشته باشید که هرچه فناوری جدیدتر باشد، قیمت ها بالاتر خواهد بود. به این ترتیب، توصیه می‌شود فقط روی کابلی سرمایه‌گذاری کنید که واقعاً کاربرد آن را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر گردش کار شما حول صفحه نمایش 1080p می چرخد، حتی یک کابل HDMI 1.4 نیز کافی است.

2. انواع رابط HDMI

رایج ترین نوع اتصال دهنده HDMI، HDMI-A نام دارد. با این حال، انواع مختلفی از اتصال دهنده های HDMI وجود دارد که در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، بسیاری از های دیجیتال هنوز از کابل های Mini HDMI تا به امروز استفاده می کنند. از سوی دیگر، دستگاه‌های محاسباتی کوچک مانند Raspberry Pi از پورت micro HDMI استفاده می‌کنند.

در نتیجه، هنگام خرید کابل HDMI، توجه به نوع پورت HDMI در منبع و دستگاه خروجی بسیار مهم است. از طرف دیگر، اگر از قبل یک کابل HDMI استاندارد دارید، می توانید از یک آداپتور HDMI برای تسهیل انتقال سیگنال به یک نوع اتصال دهنده HDMI خاص استفاده کنید.

3. طول کابل: نحوه انتخاب

اگر در مورد مدیریت کابل ابهام دارید، باید طول کابل HDMI را نیز در نظر بگیرید. اگر مورد استفاده شما شامل اتصال ابزارهایی است که کاملاً نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند، می توانید به سراغ کابل های کوتاه HDMI موجود در بازار بروید. انتخاب این کابل ها نیاز به کویل کردن طول اضافی را در آینده برطرف می کند.

با این حال، اگر زمانی نیاز به تنظیم مجدد وسایل داشته باشید، کابل کوتاه‌تر می‌تواند بسیار محدود کننده باشد. به آن اضافه کنید، سرمایه گذاری در کابل طولانی تر نیز به معنای پرداخت هزینه اضافی است، بنابراین این نیز وجود دارد. این انتخابی است که باید در نهایت انجام دهید. در حالت ایده آل، راه رسیدن به طول دقیق برای وسایل ثابت است. و برای مواردی که ممکن است بعداً نیاز به جابجایی یا تنظیمات داشته باشند، می توان کابل HDMI طولانی تری خریداری کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برای اجرای برنامه ها یا بازی ها به عنوان مدیر در ویندوز 11

برای اندازه گیری طول بین پورت ها، به سادگی می توانید از یک رشته بین دو سر استفاده کنید. مطمئن شوید که طول خود کانکتور را در نظر بگیرید.

4. کابل های HDMI فعال در مقابل غیرفعال

در حالی که ما در مورد طول کابل صحبت می کنیم، مهم است که تفاوت بین کابل های HDMI فعال و کابل های غیرفعال HDMI را درک کنیم. کابل های استانداردی که در بازار موجود است کابل های Passive HDMI هستند. این کابل ها در هر دو جهت اجرا می شوند و برگشت پذیر هستند. با این حال، کابل های غیرفعال برای انتقال داده در طول های بسیار طولانی طراحی نشده اند. به عنوان مثال، حداکثر طول برای رله کردن یک سیگنال 1080p در یک کابل غیرفعال HDMI تقریباً 15 فوت است.

از طرفی ما کابل های Active HDMI را داریم. این کابل ها برای انتقال اطلاعات در فواصل طولانی تر طراحی شده اند. با این حال، آنها مجموعه ای از قوانین خود را دارند. برای این منظور، این کابل ها انرژی بیشتری را از دستگاه نمایشگر می گیرند. در نتیجه، یک کابل HDMI فعال فقط در یک جهت کار می کند و قابل برگشت نیست.

کابل های HDMI فعال یک نشانگر روی هر سر دارند تا نشان دهد که آیا آن نقطه به دستگاه منبع یا دستگاه نمایشگر می رود. اکثر کابل‌های Active HDMI می‌توانند به راحتی تا 75 فوت بدون هیچ مشکلی اجرا شوند. همانطور که گفته شد، کابل های Active HDMI در مقایسه با کابل های غیرفعال HDMI بسیار گران هستند.

بر اساس نیاز خود، می توانید کابل HDMI فعال یا غیرفعال HDMI را انتخاب کنید. برای اکثر کاربران، مگر اینکه مورد استفاده آنها شامل اتصال دستگاه ها در فواصل بسیار طولانی باشد، کابل HDMI غیرفعال باید به خوبی کار کند.

5. HDMI با پشتیبانی از اترنت

یک روند مدرن این روزها خرید کابل HDMI است که با کانال اترنت HEC یا HDMI سازگار باشد. روش کار به این صورت است که جدا از سیگنال های تصویری و صوتی، از کابل HDMI نیز می توان برای اشتراک گذاری اتصال شبکه بین دو دستگاه استفاده کرد. در اصل، این نیاز به کابل اترنت اضافی را از بین می برد.

رایج ترین مورد استفاده برای این مورد، استفاده از کنسول های بازی با تلویزیون دارای اترنت است. به جای استفاده از کابل اترنت به صورت جداگانه برای تلویزیون و کنسول بازی، کاربر می تواند فقط یک اتصال اترنت به یکی از دستگاه ها ایجاد کند و از کابل HDMI سازگار با HEC برای به اشتراک گذاشتن اتصال شبکه بین تلویزیون و کنسول بازی استفاده کند. .

با این حال، توجه داشته باشید که برای کارکرد این ویژگی، هر دو دستگاه باید از HDMI با اترنت پشتیبانی کنند.

6. پشتیبانی ARC

اگر صاحب یک تلویزیون مدرن هستید، ممکن است متوجه شده باشید که یکی از پورت های HDMI شما ممکن است دارای برچسب ARC یا eARC باشد. ARC یا Audio Return Channel اساساً به تلویزیون شما اجازه می دهد تا سیگنال صوتی را از طریق کابل HDMI به نوار صوتی برگرداند. به این ترتیب، خریدارانی که در مورد مدیریت کابل خود حساس هستند، از این ویژگی بسیار سود می برند زیرا درهم ریختگی کابل را ده برابر کاهش می دهد. علاوه بر این، حتی می‌توانید از کنترل از راه دور تلویزیون برای تغییر سطح صدای نوار صوتی خود استفاده کنید، مشروط بر اینکه از فناوری ARC استفاده کنید.

اتصالات ARC نیز با پیشرفت در فضای صوتی تکامل یافته است. به این ترتیب، شما اکنون eARC دارید که مخفف Enhanced ARC است. پیشرفت‌ها در اینجا منجر به افزایش پهنای باند و توان عملیاتی سریع‌تر می‌شوند. به این ترتیب، سیگنال‌های صوتی با وضوح کامل را امکان‌پذیر می‌کند و کابل‌های HDMI با پشتیبانی از eARC می‌توانند صدا را در Dolby Atmos و دیگر فرمت‌های صوتی غیرفشرده انتقال دهند.

توجه داشته باشید که eARC فقط به کابل های HDMI 2.1 محدود می شود و روی کابل های قدیمی تر کار نخواهد کرد. از طرف دیگر، اگر همچنان می‌خواهید از صدای با کیفیت بالا استفاده کنید اما از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کنید، می‌توانید یک کابل صوتی نوری دیجیتال را نیز انتخاب کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه فعال یا غیرفعال کردن بهینه سازی باتری در لپ تاپ ویندوز 11

7. پشتیبانی از HDR

اکثر تلویزیون های 4K از محتوای HDR نیز پشتیبانی می کنند. همانطور که نام نشان می دهد، محتوای HDR محدوده دینامیکی بالاتری را با کنتراست بهبود یافته و جزئیات بهتر بین قسمت های تاریک و روشن تصویر ارائه می دهد. با این حال، برای نمایش محتوای HDR، هم منبع و هم دستگاه خروجی باید HDR فعال باشند.

در مورد کابل HDMI، برای نمایش محتوای 4K با HDR، حداقل به 18 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند نیاز دارید. بنابراین، هر کابل HDMI 2.0 یا بالاتر باید برای مشاهده محتوای دارای HDR کافی باشد.

8. نوع نصب

بر اساس جایی که قصد دارید کابل HDMI را نصب کنید، می توانید استانداردهای حفاظتی مختلفی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک کابل HDMI را از طریق دیوار اجرا کنید، منطقی است که روی کابل HDMI با رتبه بندی CL2 یا CL3 سرمایه گذاری کنید. این کابل های HDMI دارای یک ژاکت مقاوم در برابر آتش هستند که آنها را برای چنین نصب ایمن تر می کند.

از طرف دیگر، اگر مورد استفاده شما شامل نصب در فضای باز است که در آن کابل HDMI در معرض گرد و غبار و آب قرار می گیرد، باید روی کابل HDMI با رتبه IP68 سرمایه گذاری کنید. این کابل ها می توانند به راحتی در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاومت کنند و اتصال یکپارچه را بدون هیچ مانع یا از دست دادن سیگنال نوید می دهند.

9. کابل های گواهی شده در مقابل تایید نشده

برخی از کابل های HDMI که به صورت آنلاین فروخته می شوند، آن چیزی که ادعا می کنند نیستند. مشخصات تست انطباق خاصی وجود دارد که توسط اعضای انجمن HDMI ایجاد شده است که باید توسط کابل مشخصی رعایت شود. اگر کابلی که خریداری می‌کنید دارای گواهینامه رسمی نباشد، ممکن است آنطور که روی بسته‌بندی تبلیغ شده است عمل نکند.

برای بررسی اینکه آیا کابل HDMI که می‌خرید تأیید شده است یا خیر، حتما هولوگرام و کد QR «کابل گواهی برتر» یا «کابل فوق‌العاده گواهی شده» را بررسی کنید. سپس می توانید کد QR را با برنامه رسمی گواهی HDMI برای و Android برای تأیید اسکن کنید.

اینها نشان می دهد که کابل توسط مدیر مجوز HDMI آزمایش و تأیید شده است. البته یک کابل HDMI تایید شده در مقایسه با کابل HDMI تایید نشده هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. با این حال، شما می توانید با اطمینان خاطر خرید کنید، زیرا بدانید که در واقع چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید.

10. چیزهای متفرقه ای که باید در ذهن داشته باشید

جدا از همه عوامل ذکر شده، نکات کوچک دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشت. برای شروع، برخی از کابل‌های HDMI ممتاز دارای کانکتورهایی هستند که در هنگام نصب کابل HDMI به چسبندگی محکم کمک می‌کنند. اینها همچنین از قطع شدن تصادفی جلوگیری می کنند و از اتصال کابل اطمینان می دهند.

برخی از برندها نیز کانکتورهای با روکش طلا را روی کابل های HDMI با کیفیت بالا ارائه می دهند. وجود کابل HDMI با روکش طلا در بالای کانکتورهای آن به محافظت از آن در برابر خوردگی کمک می کند که به طور چشمگیری طول عمر محصول را بهبود می بخشد. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که بهترین کابل‌های HDMI دارای کانکتورهای روکش طلا هستند.

نکته دیگری که هنگام خرید کابل HDMI باید در نظر بگیرید این است که می توانید کابل هایی با کانکتورهای راست زاویه را نیز انتخاب کنید.

کابل HDMI مناسب خود را بخرید

هنگام خرید کابل HDMI، به یاد داشته باشید که گران بودن لزوماً به معنای بهتر بودن نیست. اگر کیس کاربری شما شامل ویژگی‌های پیشرفته نیست یا نیاز به نصب گسترده دارد، اکثر کابل‌های استاندارد HDMI باید برای نیازهای شما کافی باشند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده حداکثری از ویژگی های تبلیغ شده، به دنبال کابل HDMI تایید شده بروید.

ما امیدواریم که راهنمای خرید کابل HDMI ما تمام سوالات شما را محدود کرده باشد و به شما این امکان را می دهد که آگاهانه تصمیم خرید بگیرید. با وجود این موضوع، برخی از بهترین کابل‌های HDMI را برای تلویزیون‌های 4K UHD که می‌توانید خریداری کنید، بررسی کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RmRdQX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *