روش‌های تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای

زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروزه بازی‌های ی در سراسر دنیا توسط کاربران بسیاری اجرا می‌شوند. بسیاری از این کاربران قصد حرفه‌ای شدن در این زمینه را دارند. یعنی می‌خواهند تبدیل به یک گیمر حرفه‌ای شوند. این یعنی قصد انجام و اجرای بازی‌ها را در ساعات زیادی از روز دارند. اگر شما رویای این را دارید که به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید و حتی از این راه درآمد بالایی نیز کسب کنید، علاوه بر تهیه سیستم گیمینگ باید به نکات مهم دیگری نیز توجه نمایید تا این مسیر را به خوبی و درستی طی کنید. با فروشگاه اینترنتی بروزکالا که ارائه دهندۀ تجهیزات گیمینگ است، همراه باشید تا در ادامه این نکات مهم را مرور نماییم.

انگیزه شما از بازی کردن چیست؟

در مرحلۀ اول باید بدانید که چرا می‌خواهید پا در این دنیای جذاب و هیجان‌انگیز بگذارید. پاسخ شما به این سوال چیست؟ می‌خواهید یک گیمر حرفه‌ای شوید و از این راه درآمدزایی داشته باشید یا فقط قصد پر کردن وقت خود را دارید و به بازی کردن به صورت یک سرگرمی نگاه می‌کنید؟ شاید هم علاقمند به عضو شدن در یک تیم حرفه‌ای را هستید. به هر حال ابتدا باید پاسخ این سوالات را بدانید.

پلتفرم و ژانر مورد علاقۀ خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه بخواهید برای خرید وسایل اتاق گیمینگ اقدام نمایید، باید بدانید می‌خواهید با چه دستگاهی کار کنید. برخی از گیمرها علاقه به استفاده از کامپیوترها دارند و برخی دیگر کار با کنسول‌های بازی را می‌پسندند. سبک و ژانر مورد علاقه خود را برگزینید. این یعنی بهتر است بدانید که بازی استراتژیک را بیشتر می‌پسندید یا مسابقه‌ای. امروزه بازی‌های بسیاری هستند که در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردارند که شما می‌توانید به راحتی چند نوع از آنها را انتخاب کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین 4 راه حل برای خرابی وضعیت درایور در ویندوز 11

تهیه تجیهزات مناسب

کاملاً مشخص است که یک گیمر حرفه‌ای نیاز به تجهیزات گیمینگ دارد. در واقع با یک سیستم کند یا لوازم معمولی نمی‌توان با بازیکنان حرفه‌ای دیگر رقابت تنگاتنگی داشت و کار برای شما سخت خواهد شد. اما این وسایل چه هستند؟ کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب، کیبورد، موس، میز و صندلی گیمینگ، اسپیکر، هدست، مانیتور مناسب، وب‌کم، میکروفون از جمله لوازم مورد نیاز بازیکن می‌باشند.

عضویت در یک انجمن

درست است که انجام بسیاری از بازی‌ها فردی است و باید تمرین فردی را داشته باشید اما بسیاری از آنها بستگی به روابط تیمی دارد. پس بهتر است در یک جامعه و انجمن عضو شوید و از همراهی با گیمرهای دیگر لذت ببرید و در همین راستا نیز به گیمر بهتری تبدیل خواهید شد. این را نیز فراموش نکنید که تمرین کردن بسیار مهم است. آنقدر باید بازی را تمرین کنید تا آن را به خوبی یاد بگیرید. تماشای بازی کردن یک گیمر حرفه‌ای نیز به شما کمک خواهد کرد؛ این‌گونه می‌توانید تکنیک‌هایی را از او یاد بگیرید. درباره بازی مورد نظرتان تحقیق کنید و درک عمیقی از نقش خود داشته باشید.

پیشرفت شما مهم است

در این مرحله باید حتماً کیفیت بازی کردن خود را بالا ببرید؛ این یعنی باید پیشرفت کنید. در این مرحله شما به پیروزی نیز دارید. پیروزی در رقابت‌ها و کسب امتیازات بالا باید برای شما اهمیت داشته باشد. برنده شدن و چگونه رقابت کردن را بیاموزید. شما به عنوان یک گیمر حرفه‌ای باید بتوانید در سطوح مختلف رقابت بدرخشید و پیروز باشید.

پیوستن به تیم

حالا که در این مرحله تجیهزات مخصوص بازی مانند کامپیوتر یا کنسول، میز گیمینگ، هدست و… را تهیه نمودید و در بازی خود پیشرفت هم کردید، می‌توانید به یک تیم بپیوندید. تیم‌های بسیاری هستند که به دنبال یک گیمر جدی هستند و از حضور شما استقبال خواهند کرد. برای این کار باید در وب‌سایت‌های مخصوص این کار به دنبال تیم بگردید. لازم به ذکر است که اگر شما گیمری حرفه‌ای هستید، حتی ممکن است یک تیم برای پیدا کردن شما تلاش کند!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مقایسه چیپست ها در سری آیفون 15

رقابت در لیگ‌ها

در مسابقات و لیگ‌ها رقابت کنید و از همین راه درآمد داشته باشید. وقتی شما حرفه‌ای شدید، باید با بازیکنان حرفه‌ای دیگر هم رقابت کنید و در مسابقات شرکت کنید. این‌گونه با حریفان و رقیبان باتجربه و کاربلد، شما هم تبدیل به گیمر بهتری خواهید شد.

یافتن حامی مالی

در مرحله آخر باید دنبال حامی مالی باشید. شما می‌توانید از طریق بازی‌های آنلاین و برنده شدن در آنها درآمد داشته باشید اما آیا این درآمد ثابت است؟ خیر. پس با یافتن اسپانسر می‌توانید این درآمد را تا حدی ثابت نگه دارید. این‌گونه شما در هنگام بازی، برنامه‌های زنده و… از کالاهای آن اسپانسر استفاده می‌کنید و مبلغی را نیز از او دریافت خواهید کرد.

برای اینکه استریم را شروع کنید، باید روی یکی از برنامه‌هایی مانند یوتیوب، و… تمرکز کنید. این روش نیز راهی برای کسب درآمد شما خواهد بود و می‌توانید این‌گونه اسپانسرهای خوبی نیز پیدا کنید. بسیاری از گیمرها از همین راه، مخاطبان خود و البته درآمد خود را افزایش می‌دهند.

علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، همواره مطالعات خود را در این حوزه بیشتر کنید. معمولاً وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها محیط خوبی برای کسب این دانش فنی هستند. تمرین زیاد، نقاط ضعف و قوتتان را نشان خواهد داد؛ پس هر روز یا هر شب بازی کنید تا مهارت شما بیشتر شود. همواره به خاطر بسپارید که ممکن است در برخی از رقابت‌ها بازنده باشید؛ بنابراین از باخت خود درس بگیرید و قوی‌تر شوید. حالا که می‌دانید چگونه می‌توانید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید، باید برای وارد شدن به این دنیای جذاب، هزینه کنید و تجهیزات بسیار مناسبی برای خود تهیه نمایید. به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نموده و از انواع این وسایل دیدن کنید. کارشناسان این مجموعه پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما خواهند بود. با بروزکالا تماس بگیرید و پس از مشاوره با کارشناسان، خرید خود را نهایی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NsWSqq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *