سفر تغییر – 40 سال پردازش لیزری Micrometric

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در 40 سالگیهفتم سازنده قطعات سالگرد سالگرد و متخصص پردازش لیزر Micrometric در حال انعکاس تغییراتی است که شرکت با آن مواجه شده است و تکامل خدماتی که در بخش پزشکی ارائه می دهد.

Micrometric مستقر در لینکلن که توسط موریس گیتس و نیل مین تأسیس شد، در ژانویه 1983 با برش ورق فلز با استفاده از لیزرهای CO2 شروع به کار کرد. در ماه اول، Micrometric گردش مالی کمی در حدود 50 پوند داشت، اما به زودی شروع به رشد کرد.

چندین درخواست برای برش لیزری مواد دیگر باعث شد که Micrometric راه‌های جدیدی برای برش سیلیکون، آلومینا و فلزات عجیب‌تر در نظر بگیرد. همچنین از آن خواسته شد تا قطعات پلاستیکی دشوار بسازد و به دقت و کنترل ی بسیار پیچیده دست یافت. با افزایش تقاضا برای کار تخصصی، تجارت نیز افزایش یافت.

نیل مین، مدیر عامل Micrometric، قراردادهایی را به یاد می آورد که خدمات ارائه شده توسط Micrometric را تغییر داد: «مؤسسه تحقیقات انرژی اتمی در هارول از ما پرسیده شد که آیا می توانیم حسگرهای تشعشعی برای تشخیص تشعشعات آلفا بسازیم. آنها پلاستیک جدیدی تولید کرده بودند که به تشعشعات واکنش نشان می داد و روشی برای استفاده از حکاکی الکتریکی برای ایجاد خطوطی که می توان با میکروسکوپ شمارش کرد.

آنها به برش مستطیل های کوچک نیاز داشتند و هر کدام یک حرف و عدد و کد خطا داشته باشند که روی هر کدام متفاوت بود. در آن زمان رقبای ما قادر به انجام این کار نبودند، بنابراین ما به چالش رسیدیم. من لیزر بزرگ CO2 (DE) را برنامه ریزی کردم، و یک متخصص کامپیوتر محلی، BBC Micro جدید را برنامه ریزی کرد که با موفقیت هویت را سوراخ کرد و قطعات مورد نیاز را تولید کرد.

پس از مدتی، ما نیاز به سرعت بخشیدن به کارها داشتیم و دستگاه برش لیزر فیبر HK را خریداری کردیم. روش کار ما را تغییر داد! ما به مشاغل بالقوه با انعطاف پذیری و نگرش باز نزدیک شدیم که به ما امکان ارائه خدمات جدید و نوآورانه را می داد. در واقع، ما هنوز این کار را انجام می دهیم!»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سهام اسنپ به دلیل درآمد ضعیف و کاهش درآمد تبلیغاتی 24 درصد کاهش یافت

توسعه مستمر یک استراتژی کلیدی برای شرکت بود و در سال 1985 با Micrometric در مورد برش سیلیکون تماس گرفت. مشتری آن قراردادی برای ساخت یک نیمه هادی خاص بسته بود، اما به سیلیکون ویژه و مجموعه خاصی از دیسک ها نیاز داشت. پس از اینکه لیزر CO2 به استاندارد مورد نیاز عمل نکرد، Micrometric لیزر Nd:Yag را از سوئیس خریداری کرد که حدود 1.5 میلیون نیمه رسانا را در حدود 18 ماه تولید کرد.

حجم سیلیکون به این معنی بود که Micrometric برای سرمایه گذاری در لیزر دیگری لازم است. یک لیزر JK که در راگبی ساخته شده است. این شرکت همچنین در حال برش سیلیکون برای شرکت های دیگر در اروپا از جمله فنلاند، آلمان و ایتالیا بود.

در سال 1990، Micrometric Techniques یک پردازنده لیزری دقیق بود و چندین صنعت از تیم درخواست ساخت قطعات را داشتند. بیشتر اقلام پزشکی برای ابزار دقیق بود، اما از Micrometric خواسته شد تا یک قسمت را برای رفع سرطان پروستات بسازد. این یک لوله ضد زنگ بلند و نازک بود که با لیزر برش داده شده بود و قطعات جوش داده شده با لیزر روی آن بود. این بدان معناست که تیم می‌تواند تکنیک‌های جوشکاری لیزری خود را بهبود بخشد و این فرآیند را قادر می‌سازد تا کنترل‌تر شود.

در سال 1994، شرکت به یک کارخانه جدید در لینکلن نقل مکان کرد که امکان توسعه بیشتر را فراهم کرد. با فضای بیشتر، این شرکت در لیزرهای جدید از جمله اولین Bystronic خود سرمایه گذاری کرد.

نیل مین زمانی را به یاد می آورد که گیتس سعی کرد این تجارت را بفروشد: “من هنوز قراردادهای بالقوه ای با برخی از شرکت هایی دارم که موفق به خرید Micrometric Techniques نشدند. بیشتر آنها فقط به یکی از طیف وسیع تولید ما علاقه مند بودند و همه «بقیه آن» را نمی خواستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بحران روزانه: متا در این هفته حدود 4000 کارمند دیگر را اخراج می کند

سپس در سال 2004 شرکت را از موریس خریدم و در آن زمان گردش مالی خوب و تعداد زیادی کارمند داشتیم. من نام شرکت را از Micrometric Techniques به Micrometric تغییر دادم، زیرا این نامی بود که مشتریان آن را به آن می‌شناختند.»

پس از خرید Micrometric Neil با چالش بزرگی روبرو شد: بزرگترین مشتری که حدود 25% از گردش مالی مجموعه Micrometric را به خود اختصاص داده بود، لیزر خود را خریداری کرد. درآمد شرکت کاهش یافت و منجر به تعدیل کار شد.

ابی مدتی طول کشید تا این شرکت بتواند روی تجهیزات جدید سرمایه‌گذاری کند، اما پیشرفت‌های تکنولوژیکی به این معنا بود که لیزرهای جدید در هنگام خرید پیشرفته‌تر بودند و در نتیجه قطعات با کیفیت‌تر سریع‌تر با نیروی کار با مهارت بالاتر تولید می‌شدند.

در پنج سال گذشته شاهد رشد قوی و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای پاسخگویی به تقاضا برای قطعات دقیق بوده‌ایم، از جمله دستگاه برش لوله استارکات Coherent برای ابزار پزشکی انحصاری با دقت بالا، و دستگاه لیزرکیوب جدید برای کیفیت، دقت، سرعت و کارایی. این شرکت احساس می‌کند این پیشرفت‌ها به تیم اجازه می‌دهد تا به تولید قطعات دقیق با کیفیت بالا برای بخش پزشکی ادامه دهد.

وقتی به آینده نگاه می کنیم، Main مثبت است: «بیشتر چیزها به دلیل نیاز ایجاد می شوند، و ما فقط در سه سال گذشته شاهد تغییرات بسیار زیادی بوده ایم، اما مشتریان همچنان در حال درخواست قطعات و فرآیندهای جدید هستند.

«یک مشتری اخیراً از ما خواسته است که قطعات لیزری را برای قرار دادن در بدن انسان‌ها جوش دهیم که می‌توانیم آن‌ها را تولید کنیم، اما آنها همچنین به محلول‌های تمیز کردن عمیق، ضدعفونی و بسته‌بندی پزشکی نیاز دارند که در زمینه تخصص ما نیست. ما همیشه به دنبال راه های جدیدی برای گسترش خدمات خود هستیم، بنابراین پتانسیل زیادی برای رشد در صنعت پزشکی وجود دارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zAm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *