ضربه برای Flutterwave زیرا دادگاه کنیا درخواست بازپس گیری پرونده را رد کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ضربه برای Flutterwave زیرا دادگاه کنیا درخواست بازپس گیری پرونده را رد کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

طرح های آژانس ابی دارایی های کنیا (ARA) برای پس گرفتن دومین پرونده خود علیه غول فناوری آفریقایی Flutterwave توسط سومین دادگاه عالی کشور، دادگاه عالی، لغو شد.

این آژانس در آگوست سال گذشته 3 میلیون دلار متعلق به شرکت های Flutterwave، Hupesi Solutions و Adguru Technology Limited را به ظن پولشویی و کلاهبرداری مسدود کرده بود. توقیف وجوه دو ماه پس از آن اتفاق افتاد که ARA 52.5 میلیون دلار دیگر متعلق به فلاترویو و شش شرکت دیگر را مسدود کرد. آرا پس از هر توقیف شکایتی را تشکیل می داد که اولین مورد در مارس امسال به طور رسمی پس گرفته شد.

درخواست انصراف از شکایت دوم توسط قاضی دادگاه عالی نیکسون سیفونا رد شد و در حکمی که توسط TechCrunch مشاهده شد، خاطرنشان کرد که ARA که یک نهاد با بودجه عمومی است، دلایلی برای عقب نشینی از جمله “مذاکرات یا حل و فصل یا شرایط چنین مذاکرات یا حل و فصلی” ارائه نکرده است.

این در حالی بود که آژانس شامل سوگندنامه توسط بازپرس خود و مجموعه‌ای از اسناد از جمله صورت‌حساب‌های بانکی به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه میلیون‌ها دلار موجود در حساب‌های پولی و بانکی فین‌تک عواید حاصل از جرم و پولشویی بوده است. قاضی به دنبال این بود که بداند چرا آژانس ادعا می کند دیگر هیچ مدرکی دال بر جرم ادعایی ندارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ریک فاکس در مورد سیمان دوستدار سیاره در Disrupt 2023 صحبت می کند

قاضی سیفونا با امتناع از انصراف گفت: «دستگاه هایی که وظیفه مبارزه با فساد، جرایم اقتصادی، جرائم سازمان یافته و مفاسد مشابه (از جمله پولشویی) را بر عهده دارند، نباید از وظیفه الهی خود صرف نظر کنند و یا شریک این رذایل شوند.»

او گفت که آژانس باید بر اساس منافع عمومی هدایت شود و تصمیمات یا اقدامات آن باید “علنی و فراتر از ملامت” در چشم عموم باشد.

این حکم قرار است چشم انداز آن را برای دریافت مجوز فعالیت در کنیا بیشتر به تاخیر بیاندازد. TechCrunch برای نظر دادن با Flutterwave تماس گرفته است.

در این دو مورد، آژانس گفت که حساب های بانکی Flutterwave به عنوان مجرای پولشویی تحت پوشش خدمات تجاری مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت اعلام کرد که Flutterwave نتوانسته است شواهدی برای تأیید معاملات خرده‌فروشی مشتریان ارائه دهد. این سازمان افزود که هیچ مدرکی دال بر تسویه حساب بازرگانان ادعایی وجود ندارد.

Flutterwave در سال 2016 توسط Iyinoluwa Aboyeji، Olugbenga “GB” Agboola (مدیرعامل) و Adeleke Adekoya تاسیس شد تا پرداخت های بین المللی را در آفریقا تسهیل کند. از آن زمان به بعد رشد کرده و شامل یک سرویس حواله می شود که به کاربران اجازه می دهد برای دریافت کنندگان پول به قاره و از قاره ارسال کنند. یک پلت فرم تجارت الکترونیکی شبیه shopify برای مشاغل کوچک به نام فروشگاه Flutterwave و Tuition، یک پلت فرم پرداخت آموزشی.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف یک صفحه خالی در Google Docs روی دسکتاپ و موبایل

این شرکت در سال گذشته 350 میلیون دلار با ارزش 3 میلیارد دلاری جذب کرد و آن را به یکی از با ارزش ترین استارت آپ ها در آفریقا تبدیل کرد. با این حال، بدون بحث نبوده است، زیرا باید با مجموعه ای از مناقشات از جمله ادعاهای آزار و اذیت، سوء استفاده از بودجه، و سوء مدیریت مقابله کند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lIAPiC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *