عرشه های هیئت مدیره در مراحل اولیه مرده اند: چگونه یک جلسه را در 60 دقیقه اجرا کنیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم عرشه های هیئت مدیره در مراحل اولیه مرده اند: چگونه یک جلسه را در 60 دقیقه اجرا کنیم
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

من قبلا خدمت کردم به عنوان مدیر عامل هیئت مدیره و به عنوان مدیر هیئت مدیره مستقل برای دو استارت آپ. من به رهبری و محصولات در آن شرکت ها اعتقاد داشتم، اما از هر دو هیئت مدیره استعفا دادم زیرا طاقت نداشتم در جلسه دیگری بنشینم.

زمان یک منبع ثابت است. به عنوان یک مدیر هیئت مدیره، بسیار مهم است که با زمان محدودی که داریم به تیم رهبری کمک کنیم – در غیر این صورت، شرکت در جلسات بی معنی می شود. با مطالب مختصر، می توانید جلسات هیئت مدیره را مؤثرتر کنید و فضایی برای گفتگوهای مفید باقی بگذارید.

بعد از اینکه سری A خود را تعطیل کردیم و هیئت مدیره رسمی تشکیل شد، من و هم بنیانگذارم این نامه کوتاه را برای آنها ارسال کردیم:

هیئت محترم

از همان ابتدا در TigerEye، به خود قول دادیم که از تجربیات خود به نفع خود استفاده کنیم و هر روز تصمیمات بهتری در همه بردارها بگیریم. “ما چه کار کردیم که دیگر هرگز نمی خواهیم انجام دهیم؟” یکی از کارهایی که ما دوست داریم هرگز انجام ندهیم این است که جلسه سه ساعته و غیراستراتژیک هیئت مدیره، بیش از حد بدون علف هرز باشد. در اینجا یادداشتی است که ما به جای تهیه عرشه تخته نوشتیم. امیدواریم این یادداشت به شما نکات مهمی را در مورد کسب و کار و نحوه تفکر ما در مورد آینده ارائه دهد و بیشتر وقت ما را با هم برای گفتگوهای معنادار فراهم کند.

با قدردانی،

تریسی و رالف

چگونه جلسات 60 دقیقه ای هیئت مدیره خود را ساختار می دهیم

یادداشتی که ما با هیئت مدیره خود به اشتراک می گذاریم معمولاً سه صفحه است و شامل تشریفات قانونی مانند تأیید آخرین صورتجلسه و اعطای اختیار سهام است. این چیزهای خسته کننده ای است که باید با وکلا در اتاق اتفاق بیفتد، بنابراین ما سعی می کنیم در ابتدا آن را از سر راه برداریم.

هر صفحه تخته ای که ساخته ام و دیده ام بیش از 80 صفحه است. من اغراق نمی کنم.

در مرحله بعد، ما وضعیت مالی خود را بررسی می کنیم، زیرا مدیران هیئت مدیره سرمایه گذاران از این طریق دنیا را پیگیری می کنند. در به روز رسانی مالی یک عکس فوری از کسب و کار موجود است:

  • چقدر پول در بانک است
  • تعداد ماه های باند
  • درآمد
  • رشد
  • مشتریان
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه افزودن روش پرداخت در گوگل کروم روی دسکتاپ و موبایل

ما در مورد آنچه که در سه ماه گذشته به عنوان یک تیم به دست آوردیم و اینکه در سه ماه آینده انجام می دهیم صحبت می کنیم. سپس، این یک بحث آزاد است که در آن ما خود را به بحث در مورد بدترین سناریوها و چگونگی خطر زدایی در برابر آنها فشار می دهیم.

این گفتگوها معمولاً حول چشم انداز بازار رقابتی، جهت گیری ما به عنوان یک شرکت، شرایط اقتصادی فعلی و بررسی واقع بینانه در مورد میزان پولی که می سوزانیم و توانایی ما برای اجرا می چرخد.

امروز، جلسات هیئت مدیره TigerEye یک ساعت طول می کشد. طول کوتاه ارتباط زیادی با اندازه ما دارد – ما یک استارت آپ در مراحل اولیه هستیم. اما من همچنان قصد دارم آن را مختصر و سازنده نگه دارم، حتی با رشد ما. من بیش از صد ساعت جلسات هیئت مدیره را رهبری کرده‌ام و در آن شرکت کرده‌ام، و دیگر هرگز نمی‌خواهم از جلسه خودم هراس داشته باشم.

بیش از 80 صفحه تخته عرشه وجود ندارد

هر صفحه تخته ای که ساخته ام و دیده ام بیش از 80 صفحه است. من اغراق نمی کنم.

چالشی که با این حجم زیاد وجود دارد این است که توجه ما به دقیقه محدود است و فقط می‌توان اطلاعات زیادی را در یک جلسه جذب کرد. اگر این مقدار اطلاعات نیاز به برقراری ارتباط دارد، ارسال به‌روزرسانی‌های ی منظم یا برگزاری یک به‌فرد را در نظر بگیرید تا شرکت‌کنندگان را بین جلسات به‌روز نگه دارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه انتقال مخاطبین از آیفون به آیفون (5 روش)

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wdvvpk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *