مایکروسافت بی سر و صدا یک ویژگی جدید قاتل ویندوز 11 اضافه می کند که تعمیر رایانه شما را آسان می کند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکروسافت بی سر و صدا یک ویژگی جدید مفید را به نسخه اولیه ویندوز 11 اضافه کرده است که می تواند رفع مشکلات شخصی شما را بسیار ساده تر کند.

اگر مدتی است که از رایانه های شخصی استفاده می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که اگر رایانه شما شروع به عملکرد عجیب و غریب کند و نمی توانید دلیل آن را بفهمید، نصب مجدد ویندوز اغلب می تواند مشکلات را برطرف کند. با این حال، این معمولا آخرین راه حل است، زیرا این فرآیند می تواند زمان بر باشد – و باید مطمئن شوید که از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه شده است تا فایل های مهم را از دست ندهید.

همانطور که Neowin گزارش می دهد، بیلد 25905 ویندوز 11 برای افرادی که در برنامه Insider ثبت نام کرده اند برای کمک به آزمایش نسخه های اولیه به روزرسانی های بعدی ویندوز منتشر شده است و با یک ویژگی جدید در تنظیمات ابی ارائه می شود.

این ویژگی جدید به شما امکان می دهد با استفاده از Windows Update مشکلات رایانه شخصی خود را برطرف کنید. به نظر می‌رسد که اگر این گزینه را انتخاب کنید، ویندوز 11 آخرین به‌روزرسانی موجود را دانلود می‌کند و همزمان با حفظ برنامه‌ها، فایل‌ها و تنظیمات، آن را «تازه» نصب می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استارت‌آپ سخت‌افزار Telly یک تلویزیون هوشمند رایگان راه‌اندازی می‌کند که کاملاً توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود

یک ایده عالی، اما با برخی ایرادات

این ویژگی جدید احتمالاً یکی از ایده‌های بهتری است که مایکروسافت داشته است و اگر کار کند، واقعاً می‌تواند رفع برخی از مشکلات ویندوز 11 را بسیار آسان‌تر کند.

در گذشته، نصب تمیز ویندوز می‌توانست دردسرساز باشد، زیرا اساساً به معنای پاک کردن هارد دیسک و راه‌اندازی مجدد بود. در روزهای بد قدیم، این به معنای بیرون آوردن دیسک های نصب و کد فعال سازی بود. اگر آن‌ها را از دست دادید، پس به مشکل برخوردید.

حتی در نسخه‌های بعدی ویندوز، مانند ویندوز 11، که گزینه‌ای برای بازنشانی ویندوز اضافه کرد، که شبیه به نصب مجدد کامل بود، اما بدون مزاحمت زیادی، مانند استفاده از رسانه نصب، هنوز یک فرآیند طولانی بود. زیرا مجبور شدید بسیاری از برنامه هایی را که استفاده می کنید دوباره نصب کنید.

اگر این ویژگی همانطور که وعده داده بود کار می کند، روند باید حتی ساده تر شود و همه برنامه ها و اسناد شما دست نخورده باقی بمانند و می تواند به این معنی باشد که روند رفع هر گونه مشکل آزاردهنده بسیار سریع و بدون دردسر است.

با این حال، برخی از اشکالات وجود دارد، زیرا به نظر می‌رسد ویژگی‌ای را که باید ابتدا در ویندوز 11 بوت کنید فعال می‌کند – که اگر رایانه شخصی شما از بوت شدن امتناع می‌کند کمک چندانی نمی‌کند. مشخص نیست که آیا می توانید از طریق حالت امن نیز به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اضافه کردن انتقال صفحه به PDF با استفاده از Adobe Acrobat

اگر مشکل ناشی از آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 باشد، نصب مجدد آن به‌روزرسانی نیز ممکن است مشکل را برطرف نکند.

با این حال، من همیشه خوشحالم که مایکروسافت راه‌های جدیدی را برای کمک به رفع مشکلات معرفی می‌کند، و در حالی که به نظر می‌رسد این شرکت این ویژگی جدید را بی‌صدا نگه داشته است، اما می‌تواند یکی از مفیدترین افزوده‌ها در سال‌های اخیر باشد. امیدواریم در ماه های آینده برای همه کاربران عرضه شود.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cZNXlP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *