مدیر عامل Reddit اعتراضات، مدیران و برنامه های شخص ثالث را مورد انتقاد قرار می دهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مدیر عامل Reddit اعتراضات، مدیران و برنامه های شخص ثالث را مورد انتقاد قرار می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

استیو هافمن، مدیر عامل Reddit، در میان اعتراضات به تغییرات API ایجاد شده توسط این پلتفرم، عقب نشینی نمی کند. هافمن در مصاحبه با The Verge، NBCNews و NPR از تصمیمات تجاری شرکت برای شارژ برنامه های شخص ثالث دفاع کرد و گفت که API برای پشتیبانی از این مشتریان طراحی نشده است.

بنیانگذار Reddit همچنین در این مصاحبه ها در مورد معترضان مدیران، تغییر قوانین سایت و سودآوری صحبت کرد. این پلتفرم با یکی از قوی‌ترین واکنش‌ها از سوی جامعه مواجه است، اما مدیرعامل ظاهراً نمی‌خواهد تکان بخورد.

در Reddit چه خبر است؟

در ماه آوریل، Reddit اعلام کرد که قصد دارد برای API خود هزینه بپردازد، اما هیچ قیمتی را اعلام نکرد. در اوایل این ماه، کریستین سلیگ، توسعه دهنده یک مشتری محبوب Reddit برای iOS به نام Apollo، پست کرد که با Reddit تماس داشته است. قیمت گذاری API که توسط آنها نقل شده است می تواند برای اجرای برنامه سالانه 20 میلیون دلار هزینه داشته باشد. سلیگ بعداً گفت که از آنجایی که شبکه اجتماعی آمادگی ایجاد هرگونه تغییر در ساختار قیمت‌گذاری را ندارد، مجبور است آپولو را تعطیل کند. سایر توسعه دهندگان شخص ثالث مشتریان مانند Reddit is Fun و Relay for Reddit نیز گفتند که برنامه های خود را در 30 ژوئن خاموش خواهند کرد.

تنها استثنایی که Reddit ایجاد کرد اجازه دسترسی رایگان به API برای برنامه‌های غیرتجاری بود که ویژگی‌های دسترسی را ارائه می‌کردند. این شرکت با برنامه هایی مانند RedReader، Dystopia و Luna قراردادهایی بسته است و آنها را از “شرایط قیمت گذاری در مقیاس بزرگ” معاف کرده است.

هزاران ساب ردیت از 12 ژوئن در اعتراض به این تغییرات تاریک شدند – همچنین باعث قطع کوتاهی شد. در همین حال، هافمن در AMA خود موضع محکمی گرفت و آپولو و سلیگ را بررسی کرد. از آنجایی که ناظران تغییری ندیدند، بسیاری از subreddits تصمیم گرفتند خاموشی را تمدید کنند.

اعتراضات و مجریان

هافمن در یکی از مصاحبه‌ها حتی ناظم‌های معترض را «نجیب‌زاده‌های زمین‌دار» نامید.

“اگر شما یک سیاستمدار یا صاحب کسب و کار هستید، در برابر رای دهندگان خود پاسخگو هستید. بنابراین یک سیاستمدار باید انتخاب شود و یک صاحب کسب و کار می تواند توسط سهامدارانش اخراج شود.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با Negative Dock زیبایی زیبایی به Dock صفحه اصلی خود بدهید

و من فکر می‌کنم، در Reddit، این تشبیه به نجیب‌زاده‌ها نزدیک‌تر است: افرادی که به آنجا می‌رسند ابتدا باید آنجا بمانند و آن را به فرزندان خود منتقل کنند، و این دموکراتیک نیست.

او اضافه کرد که قصد دارد تغییراتی در سیاست‌های ناظر ایجاد کند تا کاربران بتوانند به آن‌ها رای دهند. در حال حاضر، یک ناظر با رتبه بالاتر – یا شرکت – می تواند ناظران را حذف کند. در ضمن، ناظم ar/ در (از طریق 9to5Mac) پست کرد که Reddit تهدید کرده است که ناظرانی را که یک خاموشی نامحدود برگزار می کنند حذف خواهد کرد.

در یک پست وبلاگی که توسط Reddit منتشر شده است، این شرکت به کد رفتار ناظر خود پیوند می‌دهد و در عین حال می‌گوید «اختلاف، بحث و گفتگو بخش‌های اساسی Reddit هستند» و به حق اعتراض احترام می‌گذارد. با این حال، قوانین بیان می کند که شرکت می تواند مدیران را در صورت عدم همکاری حذف کند.

علیرغم این اظهارات، هافمن گفت که Reddit قرار نیست روی مدیران پولی در شرکت سرمایه‌گذاری کند یا تصمیماتی اتخاذ کند که قدرت را متمرکز کند.

این نشان می‌دهد که شرکت از نظارت و نگهداری ناظران بدون مزد بر جوامع خوشحال است. مطالعه ای که در سال گذشته منتشر شد تخمین زد که آنها 466 ساعت در روز را صرف حفظ این جوامع می کنند. گفته می شود که اگر ردیت به ازای هر ساعت 20 دلار به آنها پرداخت کند، سالانه 3.4 میلیون دلار برای آنها هزینه خواهد داشت.

برنامه های شخص ثالث

موضوع اصلی مورد توجه در این اعتراضات وجود برنامه های شخص ثالث بوده است. زمان و زمان Reddit گفته است که همچنان دسترسی رایگان به API داده‌ها را ارائه می‌کند – و اکثر برنامه‌ها، مانند ربات‌ها، نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت، زیرا تجاری‌سازی نشده‌اند.

در چند هفته گذشته، هافمن در مورد تجاری سازی و سودآور کردن Reddit صحبت کرده است. یکی از مراحل این فرآیند شامل شارژ کردن API است. در آخرین مجموعه از مصاحبه ها، او گفت که Reddit “کاملاً مایل است با افرادی که می خواهند با ما کار کنند” و در مورد ارائه یک دوره انتقال طولانی تر به توسعه دهندگان صحبت کند. او به The Verge گفت که ناراحتی هافمن این است که برخی از این برنامه‌ها هر ساله میلیون‌ها دلار با استفاده از داده‌های Reddit به دست می‌آورند و این شرکت باید هر سال هزینه‌های زیرساختی تا سقف 10 میلیون دلار را متحمل شود.

او به نشریه گفت که او شخصی در داخل شرکت است که مسئول این تغییر خط مشی است که بر این برنامه ها تأثیر می گذارد. به نظر می رسد، این شرکت سال ها در مورد تغییرات در قوانین API بحث کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نمونه عرشه زمین سهام خصوصی: عرشه 35 میلیون یورویی Ageras (36 میلیون دلار)

“[Reddit's API] هرگز برای پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث طراحی نشده است. اجازه دادیم وجود داشته باشد. و من باید سرزنش آن را بپذیرم زیرا من آن مردی بودم که برای مدت طولانی برای آن بحث می کرد. اما من نمی دانستم – و این تقصیر من است – تا چه حد آنها از API ما سود می برند. هافمن گفت که اینها خیریه نبودند.

اعداد

روز پنجشنبه، Reddit یک پست وبلاگی منتشر کرد که نشان می‌داد ۸۰٪ از ۵۰۰۰ انجمن برتر از نظر کاربران فعال روزانه باز هستند. هافمن به NPR گفت که معترضان “گروه کوچکی هستند که بسیار ناراحت هستند” و “جامعه بزرگتر Reddit” برای حمایت از آنها شرکت می کند.

او افزود که، علیرغم اینکه این اعتراضات باعث ایجاد “مقدار نسبتاً مشکل” شده است، تأثیر قابل توجهی بر درآمد شرکت نداشته است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از تبلیغ‌کنندگان کمپین‌ها را در طول خاموشی متوقف کرده‌اند. این شرکت ابزارهای تبلیغاتی بیشتری را برای جذب تبلیغ کنندگان به کار گرفته است.

هافمن در مورد تأثیر بسته شدن برنامه های شخص ثالث گفت 97 درصد از مردم از سایت یا برنامه رسمی Reddit برای دسترسی به این پلتفرم استفاده می کنند – این شرکت روزانه 57 میلیون کاربر فعال دارد. در پست وبلاگ همچنین اشاره شده است که 93٪ از اقدامات ناظر از طریق ابزارهای خود Reddit انجام می شود و این شرکت قول داده است که ویژگی های بیشتری را به آنها اضافه کند. این پست و نظرات هافمن سعی دارد نشان دهد که اعتراضات تنها توسط مجموعه کوچکی از کاربران هدایت می شود و احساسات یک پایگاه کاربر بزرگتر را نشان نمی دهد.

در حالی که صحبت هایی در مورد عمومی شدن Reddit وجود دارد، مدیر عامل شرکت ابتدا روی سودآوری متمرکز است. او به The Verge گفت که IPO “کاری است که ما دوست داریم روزی انجام دهیم”، اما “چند چیزهایی وجود دارد که می خواهم قبل از رسیدن به آنجا با Reddit انجام دهم.”

در پاسخ به اظهارات هافمن، ناظران در تلاش هستند تا راه هایی را برای مؤثرتر کردن خاموشی بیابند. از طرف دیگر، برخی از جوامع نیز در حال راه‌اندازی سرورها در سایت‌های جایگزین مانند Lemmy و Kbin هستند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jRU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *