مقایسه عملکرد وان پلاس 11 در مقابل پیکسل 7: برتری نسل 8

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از مقایسه عملکرد وان پلاس 11 در مقابل پیکسل 7: برتری نسل 8
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگر یک برند گوشی هوشمند وجود داشته باشد که عملکرد را فریاد بزند، بدون شک آن وان پلاس است. اکنون، می‌توانید علیه مسیر جدید شرکت، که مجموعه‌ای متنوع‌تر از دستگاه‌های VFM را در خود جای داده است، استدلال کنید. با این وجود، OnePlus هنوز همه چیز در مورد عملکرد است، و OnePlus 11 گواهی بر همین موضوع است. برای این منظور، این دستگاه از پلتفرم کاملا جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می‌کند.

در عین حال، بسیاری از برندهای رو به رشد گوشی های هوشمند، و همچنین بازیکنان شناخته شده ای وجود دارند که می توانند پرهای OnePlus را به هم بزنند. نمونه مورد نظر 7 است که توسط چیپست سفارشی Tensor G2 این شرکت پشتیبانی می شود. بنابراین، اگر بیشترین اسب بخار را برای هر دلار خرج شده می خواهید، کدام یک از این دو گوشی را باید بخرید؟ خوب، بیایید پیدا کنیم، می توانیم؟

خرابی SoC

قبل از اینکه به مقایسه عملکرد بپردازیم، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به توزیع هسته برای هر SoC بیندازیم. با شروع با چیپست Google Tensor G2، این پلتفرم پیکربندی هسته قبلی خود “2+2+4” را حفظ می کند. در نتیجه، این واحد دارای دو هسته Cortex X1 با کلاک 2.85 گیگاهرتز است که در کنار دو هسته Cortes A78 با سرعت 2.35 گیگاهرتز کار می کنند. خوشه نهایی شامل چهار هسته کم مصرف Cortex A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

از سوی دیگر، پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای پیکربندی تا حدی منحصر به فرد است. برای اولین بار، SoC دارای یک هسته Cortex X3 است که سرعت کلاک آن 3.2 گیگاهرتز است. علاوه بر این، این پلتفرم توسط چهار هسته عملکرد دیگر پشتیبانی می‌شود که بیشتر به دو خوشه جداگانه تقسیم می‌شوند. به این نکته، چیپست شامل دو هسته Cortex A715 و دو هسته Cortex A710 است.

جالب اینجاست که هر دو کلاستر با فرکانس 2.8 گیگاهرتز کار می کنند. بر خلاف هسته‌های Cortex A715، هسته‌های Cortex A710 از برنامه‌های 32 بیتی نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین اطمینان حاصل می‌شود که SoC با برنامه‌های قدیمی نیز سازگار است. در نهایت، سیستم روی یک تراشه دارای سه هسته بازده Cortex A510 با کلاک 2 گیگاهرتز است.

معیارها

با توجه به شکست هسته‌ای، بیایید نگاهی به عملکرد رقبایمان در برنامه‌های محک‌گذاری مصنوعی بیندازیم. در مرحله اول، بنچمارک Antutu است که یک ابزار سنجش جامع است که CPU، GPU و همچنین حافظه گوشی هوشمند را آزمایش می کند.

در اینجا، OnePlus 11 پیشتاز شد و بیش از یک میلیون امتیاز کسب کرد! به طور خاص، دستگاه 1,22,8398 امتیاز خالص دارد که حداقل می توان گفت حیرت انگیز است.

از سوی دیگر، پیکسل 7 تنها 7,68,441 امتیاز را واژگون کرد. اکنون، توجه داشته باشید که معیارها به ندرت تصویر کامل را نشان می دهند. با این حال، آنها می توانند نشانه ای از قابلیت های یک گوشی به ما ارائه دهند. بنابراین، اگر به تفکیک نقاط نگاه کنید، متوجه خواهید شد که OnePlus 11 بیش از نیم میلیون امتیاز را تنها در بخش GPU ایمن کرده است.

از طرف دیگر، به نظر می رسد که پاشنه آشیل پیکسل 7 GPU آن باشد. بنابراین، از نتایج آزمایش، می توانیم استنباط کنیم که OnePlus 11 دارای پردازنده گرافیکی بسیار قوی تری است. و همانطور که تست های بازی ما نشان خواهند داد، دقیقاً همینطور است. در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای خطای ویندوز "عدم شمارش اشیاء در کانتینر"

در ادامه، GeekBench را روی دو گوشی بعدی اجرا کردیم. برای کسانی که اطلاع ندارند، GeekBench عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای یک گوشی هوشمند را در تعداد بی شماری از صحنه های آزمایش شبیه سازی شده آزمایش می کند.

در اینجا، OnePlus 11 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1492 و 4975 را تضمین کرد. Pixel 7 یک بار دیگر در حال بازی کردن بود و به ترتیب تنها 1058 و 2999 امتیاز کسب کرد. نیازی به گفتن نیست که هسته های عملکردی بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 شکاف بین دو SoC را بیشتر کرده است.

در نهایت، ما CPDT یا Cross Platform Disk Test را روی تلفن‌ها اجرا کردیم تا سرعت خواندن و نوشتن ذخیره‌سازی آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم. مهم است که روی محموله‌های ذخیره‌سازی گوشی با سرعت بالا آمدن، راه‌اندازی برنامه‌ها، نصب برنامه‌ها و غیره یک زبانه داشته باشید.

اما، قبل از اینکه در مورد نتایج صحبت کنیم، باید بدانید که OnePlus 11 با حافظه UFS 4.0 عرضه می شود. برای افراد ناآشنا، UFS 4.0 آخرین پیشرفت در راه حل های ذخیره سازی است، و سرعت آن دو برابر استاندارد UFS 3.1 است که توسط پیکسل 7 استفاده می شود. و مطمئناً، معیارها نیز داستان مشابهی را نشان می دهند.

برای این منظور، CPDT یا Cross Platform Disk Test را در هر دو دستگاه اجرا کردیم. در اینجا، سرعت خالص خواندن و نوشتن متوالی OnePlus 11 به ترتیب 1.3 گیگابایت بر ثانیه و 903 مگابایت بر ثانیه است. از سوی دیگر، پیکسل 7 به ترتیب با سرعت 930 مگابایت بر ثانیه و 172 مگابایت بر ثانیه پیشی گرفت. در حالی که سرعت خواندن این دو تا حدودی قابل مقایسه است، پیکسل 7 نمی تواند در اجرای آزمایشی سرعت نوشتن متوالی OnePlus 11 را حفظ کند.

گاز دادن

در حالی که این مهم است که ببینیم یک گوشی با چه سرعتی می تواند به اوج عملکرد خود برسد، به همان اندازه مهم است که اندازه گیری کنیم که چه مدت می تواند حداکثر توان خود را حفظ کند. برای این منظور، ما دو برنامه مختلف را بر روی تلفن‌ها اجرا کردیم که به ما اطلاعاتی در مورد ثبات عملکرد آنها می‌دهد.

در مرحله اول، تست دریچه گاز CPU است، برنامه ای که به کاربر اجازه می دهد هسته های CPU را با رشته های متعدد برای مدت زمان مشخصی بارگذاری کند. در مورد ما، پردازنده های هشت هسته ای را با 20 رشته به مدت 30 دقیقه اضافه بارگذاری کردیم. در اینجا، پیکسل 7 تا 67 درصد از حداکثر توان خود را کاهش داد. از سوی دیگر، OnePlus 11 تنها به 86 درصد کاهش یافت.

جالب اینجاست که OnePlus 11 میانگین GIPS یا دستورالعمل های بالاتری در هر ثانیه نسبت به Pixel 7 دارد. توجه داشته باشید که روشن کردن حالت عملکرد بالا، گوشی را بسیار سریعتر گاز می دهد. در واقع، در یکی از آزمایش‌های ما، با روشن شدن حالت عملکرد، حداکثر توان وان پلاس 11 تقریباً 55 درصد کاهش یافت.

صفحه را به تست استرس شدید 3DMark برگردانید و نتیجه کمی متفاوت خواهید داشت. اما ابتدا، اجازه دهید شما را در مورد آنچه که آزمون واقعا انجام می دهد، توضیح دهیم. می بینید، در حالی که تست دریچه گاز CPU سعی می کند یک CPU را به زانو در بیاورد، معیار 3DMark بر پردازنده گرافیکی فشار می آورد، همان کاری که یک بازی انجام می دهد. برای انجام این کار، برنامه 20 صحنه یا لوپ گرافیکی را اجرا می کند.

در اینجا، پیکسل 7 امتیاز پایداری کمی بهتر یعنی 66.4 درصد را تغییر داد. از سوی دیگر، OnePlus 11 امتیاز پایداری 58.8 درصدی را تغییر داد. اکنون، توجه داشته باشید که توان خروجی پیکسل 7 در طول اجرای آزمایشی به بازدهی وان پلاس 11 نزدیک نبود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین لوازم جانبی برای Google Pixel 8 و Pixel 8 Pro

برای این منظور، بهترین امتیاز حلقه پیکسل 7 – که حلقه آزمایشی است که در اوج عملکرد خود انجام داده است – 1846 امتیاز بود. علاوه بر این، دستگاه صحنه های گرافیکی سخت را با حداکثر سرعت 13 فریم بر ثانیه ارائه می کند. امتیاز بهترین حلقه OnePlus 11 با 3584 امتیاز بسیار بالاتر بود و دستگاه صحنه ها را تا 26 فریم بر ثانیه اجرا می کرد. صرف نظر از این، ما می‌توانیم این مسابقه را یک تساوی بنامیم، زیرا هر دو SoC توانستند یکدیگر را در برنامه‌های بنچمارک مختلف حذف کنند.

بازی و استفاده روزانه

البته، ممکن است تعجب کنید که این اعداد معیار چقدر به استفاده روزانه ترجمه می شوند. خوب، در بیشتر موارد، هر دو دستگاه در طول مدت کارمان با تلفن‌ها به یک اندازه تند احساس می‌کردند. OnePlus 11 کمی پاسخگوتر بود و برنامه ها کمی سریعتر باز می شوند. اما، به اصطلاح، تفاوت شب و روز نبود.

با این حال، ما اعتراف می کنیم که OnePlus 11 در اجرای بازی های سخت ماهرتر بود. اکنون، در اکثر موارد، هر دو گوشی بازی‌ها را با تنظیمات مشابه اجرا می‌کنند. برای این منظور، می‌توانید CoD Mobile را بر روی دستگاه‌هایی با پیش‌تنظیمات Very High Graphics و Max FPS اجرا کنید.

از طرف دیگر، هر دو گوشی می‌توانند بازی را با سرعت 90 فریم در ثانیه (پیش‌تنظیم فوق‌العاده فریم بر ثانیه) نیز اجرا کنند، البته با پیش‌تنظیم گرافیک پایین. علاوه بر این، در حین انجام این بازی‌ها به ندرت با هیچ مشکلی در عملکرد مواجه خواهید شد.

با این حال، اگر در نهایت عناوین نیازمند منابع بیشتری مانند Genshin Impact یا Nimian Legends را اجرا کنید، شاهد تغییر جزر و مد به نفع OnePlus خواهید بود. برای اینکه تصویر بهتری به شما ارائه دهیم، Nimian Legends Vandgels را روی دستگاه‌ها با تنظیمات گرافیکی از پیش تعیین شده نسبتاً بالا اجرا کردیم.

با توجه به این نکته، قرار بود بازی با وضوح FHD اجرا شود و سایر معیارهای کیفیت مانند anti-aliasing، اثرات ذرات نرم و غیره فعال باشد. علاوه بر این، کیفیت سایه‌ها، زمین، پوشش گیاهی و فاصله ترسیم به ترتیب روی پیش‌تنظیم سوم تنظیم شد.

با تنظیمات موجود، پیکسل 7 نمی‌توانست بازی را با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. در واقع، دستگاه به سختی توانست 40FPS را در طول بازی ما حفظ کند. این همه چیز نیست، زیرا میانگین FPS واحد فقط 24FPS بود که به طرز ناامیدکننده ای پایین است. از طرف دیگر، OnePlus 11 بازی را در اکثر موارد با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می کرد.

عملکرد گوشی هوشمند در حدود 10 دقیقه کاهش یافت که در آن، FPS درون بازی به 30 فریم در ثانیه کاهش یافت. با این حال، گوشی هوشمند پس از گذشت یک دقیقه یا بیشتر، FPS را به حدود 50 فریم در ثانیه کاهش داد.

نتیجه

7 در بخش عملکرد بی‌تفاوت نیست. با این حال، OnePlus 11 در یک لیگ خاص خود قرار دارد. نکته مهم این است که این دستگاه به طرز وحشتناکی به عرضه گوگل نزدیک است

به طور کلی، نسخه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی دستگاه 699 دلار کاهش می دهد در حالی که نسخه 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی دستگاه 799 دلار قیمت دارد. بنابراین، اگر به دنبال یک پرچمدار با قیمت حدودی 600 دلار هستید و عملکرد گوشی را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهید، OnePlus 11 یک محصول بی حاشیه است.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rQYgcx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *