مقررات جدید اتحادیه اروپا به این معنی است که نینتندو سوییچ 2 به یک باتری قابل استفاده مجدد نیاز دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قانون جدید تصویب شده توسط اتحادیه اروپا حکم می‌کند که تمام دستگاه‌های الکترونیکی باید تا سال ۲۰۲۷ از باتری قابل تعویض توسط کاربر استفاده کنند.

این بدان معناست که برخی از بهترین کنسول‌های دستی، مانند Nintendo Switch و Steam Deck، برای کاهش ضایعات الکترونیکی، نیاز به باتری‌هایی دارند که به راحتی قابل تعویض باشند. در حکم پارلمان اروپا آمده است که تمامی دستگاه های داخل اتحادیه اروپا در چهار سال آینده تابع این مقررات خواهند بود.

این سند بیان می‌کند که باتری‌های موجود در دستگاه‌ها باید «به‌راحتی توسط کاربر نهایی در هر زمان در طول عمر محصول قابل جابجایی و تعویض باشند» و اینکه: «یک باتری قابل حمل باید به راحتی توسط کاربر نهایی قابل جابجایی در نظر گرفته شود. جایی که می توان آن را با استفاده از ابزارهای تجاری موجود، بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی، از محصول حذف کرد، مگر اینکه به صورت رایگان همراه با محصول ارائه شود.» (از طریق Overkill).

این بدان معناست که نینتندو سوییچ 2 و جانشین Steam Deck، در میان گوشی‌های دستی دیگر مانند سیستم‌های دنباله‌ای Asus ROG Ally و AyaNeo Air Plus، باتری‌هایی خواهند داشت که به راحتی قابل تعویض هستند.

در حدود یک دهه گذشته، تعویض باتری ها بدون دانش تخصصی و تجهیزات مناسب دشوار شده است. ما دیده‌ایم که از باتری‌هایی که قبلاً ارائه می‌کردند و می‌توان آن‌ها را با بسته‌های لیتیوم یون سفارشی تعویض کرد که جایگزینی آنها تقریباً غیرممکن است، تغییر کردند. اکنون، همه اینها می تواند در حال تغییر باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  همه چیزهایی که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2023 برای ما برجسته بود

همانطور که تکنولوژی باتری امروزی چشمگیر است، فرآیندهای شیمیایی هنوز یکسان هستند. هر بار که گوشی دستی خود را شارژ می کنید، وضعیت خود باتری به آرامی خراب می شود. متوجه خواهید شد که قبل از اینکه فقط آن را به برق وصل نگه دارید، باید در فواصل زمانی کوتاه تری شارژ کنید. اکنون، در چهار سال آینده، باید بتوانید باتری دستگاه خود را با کمترین مشکل تعویض کنید.

باید دید دقیقاً چگونه این قانون جدید اجرا می شود و چگونه فلسفه طراحی کنسول های بازی دستی و سایر دستگاه ها را در آینده تغییر می دهد. در زمانی که به نظر می‌رسد فناوری شیک‌تر و کوچک‌تر می‌شود، این حکم جدید به معنای پذیرش کاربر نهایی است. این احتمال وجود دارد که سازندگان سخت افزار مانند Valve و Nintendo بسته های باتری خود را نیز بفروشند، که می تواند به راهی برای بازیافت پایدار باتری های منقضی شده در نوعی طرح تعویض منجر شود.

زمان نشان خواهد داد که چگونه این کار با سخت افزار جدید در آینده انجام می شود، با این حال، به نظر می رسد یک حرکت همه جانبه طرفدار مصرف کننده برای گیمرها باشد. از آنجایی که باتری ها می توانند تعویض شوند و به راحتی تعویض شوند، دلیل کمتری برای کنار گذاشتن کنسول بازی های دستی یا های شخصی قابل حمل غیرفعال وجود خواهد داشت و این فقط می تواند چیز خوبی باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برتر برای مایکروسافت ورد که در تلاش برای باز کردن خطای فایل در ویندوز با خطا مواجه شد.

رتبه بندی قطعی ما را بررسی کنید بهترین بازی های کامپیوتر برای بازی در Steam Deck یا بهترین بازی های نینتندو سوییچ اگر بازی روی کنسول را ترجیح می دهید. ما همچنین در حال گرد کردن بهترین کارت های SD برای سوئیچ همچنین.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://98zoom.ir/%d9%85%d9%82%d8%b1%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%d8%a7/
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *