نرم افزار تشکیل پرونده مالیاتی در حال ارسال اطلاعات مالی شخصی به Meta: گزارش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چندین سرویس آمادگی مالیاتی یافت شده است که اطلاعات مالی حساسی از جمله درآمد افراد، وضعیت پرونده و حتی مبالغ برنده شده در بورسیه های دانشگاهی را به Meta ارسال می کنند.

اطلاعات از طریق یک گزارش تحقیقی از The Markup ()، که ادعا می کند پیاده سازی Meta Pixel در خدمات پرونده مالیاتی منجر به جمع آوری ناخواسته داده ها از طرف متا شده است.

متا پیکسل () بخشی از کد جاوا اسکریپت ایجاد شده توسط متا است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد فعالیت‌های کاربر را به عنوان روشی برای «اندازه‌گیری اثربخشی» ردیابی کنند. [ads and the design]” از های آنها. همانطور که مشخص است، اطلاعات بسیار بیشتر از فعالیت کاربر ارسال شده است، و همه بدون رضایت کاربر. نام پرونده‌ها، وابستگان، آدرس و در برخی موارد شماره تلفن از جمله اطلاعات مالی فاش شده بود. و مهم نیست که آن کاربران در هیچ پلتفرم متعلق به متا حساب کاربری نداشته باشند. بر اساس این گزارش، متا همچنان می تواند از این داده ها برای تقویت الگوریتم تبلیغاتی خود استفاده کند.

گوگل نیز در این گزارش دخیل بوده است، اما این وضعیت کمتر وخیم به نظر می رسد. یکی از سخنگویان گوگل بیان می کند که داده های جمع آوری شده همه به هم ریخته است و نمی توان آن را به شخص خاصی مرتبط کرد.

پیام های ترکیبی

پس از بررسی گزارش و اظهارات مختلف، پیام‌های متفاوتی از سوی شرکت‌ها به گوش می‌رسد. اقدامات با بیانیه ها همسو نیستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه کاهش اندازه سند PDF در iPhone، iPad و Mac

مطابق با صفحه مرکز راهنمایی خود متا ()، غول فناوری دیگر شرکت ها را از ارسال اطلاعات مالی منع می کند. با این حال، اطلاعات در مورد درآمد مردم هنوز دریافت می شد. خدمات ثبت مالیات به کاربران این امکان را می دهد که از اشتراک گذاری اطلاعات مالیاتی خودداری کنند، اما اهمیتی نداشت زیرا باز هم داده ها ارسال و دریافت می شدند.

سخنگویان مختلف گفتند که سرویس‌های تشکیل پرونده مالیاتی که آنها نمایندگی می‌کنند نمی‌دانستند Meta Pixel اطلاعات زیادی ارسال می‌کند.

با این حال، اکنون چندین شرکت در حال تغییر نحوه استفاده از کد هستند. TaxAct، یکی از خدمات ذکر شده، دیگر جزئیات مالی را به متا مخابره نمی کند، اما همچنان نام افراد تحت تکفل را ارسال می کند. هر دو TaxSlayer و Ramsey Solutions کد را از وب سایت خود حذف کرده اند. دیگران، مانند H&R Block، به ارسال اطلاعات در مورد “حساب های پس انداز بهداشتی و کمک هزینه تحصیلی کالج” ادامه خواهند داد.

Markup ادعاهای این سرویس ها را که نمی دانستند Meta Pixel همه این داده ها را ارسال می کند، زیر سوال می برد. گزارش اشاره می‌کند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد TaxAct عمداً کد پیکسل را برای انتقال مقادیر دلاری خاص به‌عنوان «پارامترها به یک» پیکربندی کرده است. رویداد سفارشی ()،” امکان ردیابی آنها را فراهم می کند. ما با TaxAct تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا مایل است در مورد ادعای The Markup بیانیه ای ارائه دهد. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه اطلاعات خود را از سایت های جستجوی افراد و گوگل حذف کنیم

در حال حاضر، هیچ نشانه ای از سوء استفاده از اطلاعات جمع آوری شده وجود ندارد. همچنین مشخص نیست که آیا هر یک از شرکت های درگیر با هر نوع جریمه ای مواجه خواهند شد یا خیر. به گزارش The Markup، سرویس درآمد داخلی (IRS) تاکنون از اظهار نظر در مورد این وضعیت خودداری کرده است.

دوباره به دردسر افتاده

این اولین باری نیست که متا پیکسل شرکت مادر خود یا سایرین را با مشکل مواجه می کند. غول فناوری در حال حاضر با چندین پرونده قضایی از سراسر ایالات متحده () بیش از کد Pixel که گفته می‌شود برای جمع‌آوری داده‌های سلامت افراد و ارائه تبلیغات هدفمند به آن‌ها استفاده می‌شود. یک شکایت از ایلینوی می آید که در آن متا و وکیل آرورا را به “شنود، دسترسی و افشای … اطلاعات سلامتی بیمار…” متهم می کند.

همچنین از متا پرسیدیم که آیا بیانیه‌ای در مورد گزارش The Markup دارد و آیا برنامه‌هایی برای تغییر کد پیکسل با توجه به جنجال‌های اخیر وجود دارد یا خیر. باز هم، اگر پاسخی شنیدیم، این داستان را به‌روزرسانی می‌کنیم.

حتماً راهنمای TechRadar را بررسی کنید اگر اطلاعات مالیاتی شما به سرقت رفت چه باید کرد. اگرچه هیچ چیز مخربی گزارش نشده است، اما مراقب باشید هرگز ضرری ندارد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dymezO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *