وب‌سایت‌های جعلی USPS و آمازون، هدیه آیفون و موارد دیگر: برترین کلاهبرداری‌های هفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

این هفته، ما کلاهبرداری های زیادی را پیدا کردیم که در آن کلاهبرداران جعل برندهای معروف، از جمله USPS، Amazon، iPhone Giveaway و غیره هستند. آیا می توانستید همه این کلاهبرداری ها را تشخیص دهید؟

کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداران با جعل هویت برندهای قابل اعتماد و به بهانه های مختلف، دوست دارند پیوندهای فیشینگ را از طریق پیام متنی یا ایمیل پخش کنند که منجر به سایت های فیشینگ طراحی شده برای سرقت شما می شود. اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII): جزئیات ورود به سیستم بانک، آدرس ایمیل، شماره تامین اجتماعی، شماره کارت اعتباری و موارد دیگر. با این اعتبار، کلاهبرداران می توانند انواع جرایم سایبری از جمله سرقت هویت را مرتکب شوند.

در بیشتر موارد، صفحات فیشینگ به عنوان صفحات ورود به سیستم جعلی پنهان می شوند، جایی که تمام اطلاعات ورود به سیستم شما و سایر داده ها در دست کلاهبرداران قرار می گیرد. به عنوان مثال، آنها اغلب به عنوان شرکت های تحویل کالا ظاهر می شوند و شما را فریب می دهند تا PII خود را ارائه دهید.

صفحات جعلی ردیابی USPS (upspro[.]wiki / tools-usps[.]کار)

این اولین بار نیست که ما در مورد کلاهبرداری USPS گزارش می دهیم. کلاهبرداران به دروغ ادعا می کنند که بسته ای در انتظار دارید و باید جزئیات تحویل را تأیید کنید، کلاهبرداران از شما می خواهند که روی پیوند پیوست شده کلیک کنید:

  • بسته USPS به انبار رسیده و به دلیل ناقص بودن اطلاعات آدرس قابل تحویل نیست. لطفا آدرس خود را در لینک تایید کنید. hxxps://wwwupspro[.]wiki (لطفاً به 1 پاسخ دهید، سپس از پیامک خارج شوید، پیوند فعال سازی پیام کوتاه را دوباره باز کنید، یا پیوند را در مرورگر سافاری کپی کنید و آن را باز کنید) تیم پست ایالات متحده روز فوق العاده ای را برای شما آرزو می کند!

اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، پیوند شما را به یک صفحه جعلی ردیابی USPS هدایت می‌کند که آدرس خانه، شماره تلفن، آدرس ایمیل، و همچنین PII دیگر را می‌پرسد. گرفتار آن نشوید! (توجه داشته باشید: آدرس وب صفحه ردیابی قانونی USPS باید باشد: tools.usps.com.)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع اعلان های تاخیری در گوشی های گلکسی سامسونگ

نشانی‌های اینترنتی نمونه وب‌سایت‌های جعلی ردیابی USPS:

  • upspro[.]ویکی
  • ابزار-usps[.]کار کردن
وب سایت جعلی ردیابی USPS - upspro[.]ویکی
نمونه وب سایت جعلی ردیابی USPS: upspro[.]ویکی\
وب سایت ردیابی جعلی USPS- tools-usps[.]کار کردن
نمونه جعلی صفحه USPS: tools-usps[.]منبع کار: Reddit
صفحه واقعی USPS: tools.usps.com
صفحه واقعی USPS: tools.usps.com

راهی آسان برای متوقف کردن متون کلاهبرداری به صورت رایگان

همیشه آدرس وب سایت را مجدداً بررسی کنید تا ببینید آیا این آدرس قانونی است یا خیر. ساده ترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری این است هرگز روی پیوندهای منابع ناشناس کلیک کنید. برای محافظت از خود، باید Trend Micro Check را بررسی کنید – برنامه تلفن همراه 100٪ رایگان ما که مانع از ورود پیام های کلاهبرداری و هرزنامه به صندوق ورودی شما می شود.

نه تنها متون ناخواسته را مسدود می کند، بلکه Trend Micro Check همچنین می تواند شما را از پیوندهای مخرب در همه برنامه های پیام رسان شما (، ، Tinder و غیره) در امان نگه دارد و هنگام مرور وب از شما در برابر سایت های خطرناک محافظت کند. همین امروز به صورت رایگان دانلود کنید (برای اندروید و iOS موجود است).

Trend Micro Check_Mobile App_Spam Filtering and Scam Detection

متون فیشینگ آمازون

روز پرایم آمازون امسال گذشت و کلاهبرداری‌های مرتبط با آمازون زیادی وجود داشت – که در چند روز گذشته بیشتر ظاهر شد:

  • Amazon_SMS هشدار: هزینه حساب سالانه شما در حال حاضر سررسید شده است. اکنون پرداخت کنید: ; وگرنه خوب میشی کد مراجعه : 952797

کلاهبرداران با استفاده از بهانه پرداخت برای از سرگیری حساب آمازون خود، سعی می کنند شما را به صفحه ورود جعلی آمازون هدایت کنند. ( URL صفحه اصلی آمازون باید باشد amazon.com.)

آمازون_اس ام اس فیشینگ
صفحه ورود جعلی آمازون: pays-amazon[.]com

از شما خواسته می شود که اطلاعات کارت اعتباری و همچنین سایر PII را ارسال کنید – همانطور که تا کنون می دانید، کلاهبرداران می توانند به اعتبارنامه هایی که تایپ کرده اید دسترسی پیدا کنند. اجازه نده که این اتفاق بیفتد!

ایمیل های فیشینگ NatWest

قبلاً در مورد ایمیل‌های جعلی NatWest گزارش داده‌ایم، و این هفته موج جدیدی در راه است – آیا شما هم این ایمیل را دیده‌اید؟ کلاهبرداران که وانمود می‌کنند از NatWest هستند، ایمیل‌های اعلان امنیتی جعلی را با هدف ترساندن شما از اجرای یک بررسی امنیتی از طریق یک صفحه برداشت جعلی برای شما ارسال می‌کنند.

NatWest_Phishing ایمیل

پیوند شما را به صفحه ورود جعلی NatWest می برد. هیچ چیزی را کلیک یا ارسال نکنید!

Nat West_Phishing Email_Fake Login Page
نمونه صفحه ورود جعلی NatWest

در موارد دیگر، با استفاده از هدایای رایگان و سایر جوایز به عنوان انگیزه، کلاهبرداران شما را به فرم‌های جعلی نظرسنجی آنلاین می‌برند – باز هم، اینها صفحات فیشینگ هستند که در نهایت PII خود را افشا می‌کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین پایه ماشین PopSocket برای گوشی های هوشمند

کلاهبرداری های بررسی آیفون/آیپد

چه کسی هدیه رایگان نمی خواهد؟ اما وقتی یک متن تصادفی با پیشنهادات خیلی خوب و واقعی ارائه می شود، بهتر است آن را نادیده بگیرید. هفته گذشته بیش از 10000 پیامک تقلبی هدیه آیفون/آی‌پد را دیدیم:

  • از قطع خدمات شما در این آخر هفته عذرخواهی می کنیم، رابرت! در اینجا یک غرامت از طرف ما است: یک بار دیگر متشکرم!
  • ، اکنون چندین بار در مورد شما سعی کرده ایم با شما تماس بگیریم. در اینجا بیشتر بخوانید:
  • سلام ما چندین بار تلاش کرده ایم تا در مورد مورد شما با شما تماس بگیریم. لطفاً برای اطلاعات بیشتر به پیوند مراجعه کنید:

همانطور که چندین بار تاکید کرده‌ایم، این پیوندها شما را به یک صفحه وب جعلی که به عنوان یک پرسشنامه مبدل شده است، می‌برد که می‌گوید پس از تکمیل آن می‌توانید یک هدیه برنده شوید.

iPhone iPad Survey_پیامک فیشینگ
iPhone iPad Survey_پیامک فیشینگ

نکاتی برای ایمن ماندن آنلاین

  • شماره موبایل و آدرس ایمیل فرستنده را دوباره بررسی کنید. حتی اگر مشروع به نظر می رسد، قبل از هر اقدامی دو بار فکر کنید.
  • هدایای رایگان یک پرچم قرمز است.
  • فقط از وب سایت ها و برنامه های رسمی استفاده کنید. هرگز روی لینک های مشکوک کلیک نکنید!
  • بررسی کنید که آیا هر یک از PII شما فاش شده است یا خیر و با استفاده از Trend Micro ID Protection، حساب های رسانه های اجتماعی خود را ایمن کنید.
  • در نهایت، با Trend Micro Maximum Security یک لایه حفاظتی اضافی به دستگاه های خود اضافه کنید. محافظت از تهدیدات وب، محافظت باج افزار، ضد فیشینگ و محافظت از هرزنامه به شما کمک می کند تا با کلاهبرداری ها و حملات سایبری مبارزه کنید.

اگر خواندن این مقاله برای شما جالب و/یا مفید بود، لطفاً انجام دهید آن را به اشتراک بگذارید با دوستان و خانواده برای کمک به حفظ امنیت و محافظت از جامعه آنلاین. همچنین، لطفا نظر بگذارید یا لایک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xctIPQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *