پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4080 درسی شایسته به اسکالپرها می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پردازنده گرافیکی RTX 4080 انویدیا به تازگی وارد صحنه شده است و در روزهای ابتدایی عرضه کارت گرافیک شاهد کمبود سهام بوده ایم – اما خبر خوب این است که به نظر می رسد اسکالپرهایی که سعی می کنند از فروش مجدد این کارت ها سرمایه گذاری کنند عمدتاً دچار مشکل می شوند.

به عنوان سخت افزار تام () گزارش‌ها، با نگاه کردن به داده‌های فروش پردازنده‌های گرافیکی RTX 4080 در eBay در ایالات متحده در هفته گذشته، آنها به سختی تغییر می‌کنند، بنابراین مدیران گران‌قیمت که امیدوارند سود سریعی از آن‌ها به دست آورند، بدون شک شروع به وحشت کرده‌اند – و شاید دوباره فکر کنند. پولساز آنها که در حال حاضر در حال خراب شدن و سوختن است.

در واقع، طبق آمار تامز، کارت‌های گرافیک RTX 4090 نسبت به RTX 4080 در eBay فروش بیشتری دارند، به طوری که 3.4 کارت گرافیک قبلی به هر واحد RTX 4080 تغییر یافته فروخته می‌شود. به عبارت دیگر، فروش چهار برابر کارت گرافیک RTX 4090 در مقایسه با برادر کوچکتر خود یعنی Lovelace است.

تام خاطرنشان می کند که به طور متوسط ​​روزانه فقط هشت پردازنده گرافیکی RTX 4080 در eBay US فروخته می شود، و این یک راه بزرگ با آنچه در RTX 4090 دیده می شود، است. هنگامی که پرچمدار راه اندازی شد، در اوج فروش روزانه 64 کارت در سایت حراج بود.


تجزیه و تحلیل: انعکاس احساسات گسترده تر در مورد RTX 4080 ناامید کننده

این نشان دهنده احساسات گسترده ای است که در مورد RTX 4080 به عنوان یک کارت گرافیک بد موقعیت وجود دارد – در برخی موارد تقریباً به اندازه RTX 4090 گران است و در عین حال چیزی شبیه به همان سطوح عملکرد را ارائه نمی دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نامزدهای نهایی جوایز نوآوری Med-Tech اعلام شدند

در حالی که RTX 4090 یک سودآور برای اسکالپرها بود (متاسفانه) – در هفته راه اندازی خود در eBay با قیمت 54% بیش از MSRP به فروش می رسید – RTX 4080 در حال حاضر فقط 30 درصد برتری نسبت به MSRP دارد (و واقعاً فروش زیادی ندارد. همان سطح، همانطور که در بالا مشاهده شد). RTX 4090 در حال حاضر 38 درصد نسبت به MSRP باقی مانده است، همچنان قوی تر از 4080 جدیدتر است، و قیمت پرچمدار Lovelace پس از عرضه RTX 4080 حتی اندکی در eBay افزایش یافته است.

این چند چیز را کاملاً واضح بیان می کند – RTX 4080 ناامید کننده و ضعیف مطمئناً به فروش RTX 4090 کمک می کند، هر دو کارت گرافیک جدید از قفسه ها خارج می شوند (همانطور که با آمار در جاهای دیگر دیدیم، این پرچمدار بیش از چهار فروخته است. تقریباً برابر با RTX 4080، و در eBay.

این همچنین یک درس روشن برای اسکالپرها است که فقط به دلیل اینکه یک کارت گرافیک جدید براق ظاهر می شود، لزوماً یک معدن طلا برای فروش مجدد نخواهد بود یا حتی اصلاً سود زیادی نخواهد داشت. در حال حاضر با مدل‌های RTX 4080، بدون شک اسکالپرها به‌جای زیان‌های بزرگ‌تر، نگران جابه‌جایی سهام هستند و احتمالاً ضرر جزئی را متحمل می‌شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل یوتیوب را به خودروهای بیشتری می آورد که از Polestar شروع می شود

به نظر می رسد زمان در حال تغییر است، از نظر قیمت GPU برای سهام جدید که اکنون کمی شبیه بازی با آتش است – حداقل با RTX 4080. و با هر شانسی، این سیگنال های هشداردهنده ممکن است باعث شود که اسکالپرها در مورد درگیر شدن با آن دو بار فکر کنند. فروش مجدد کارت‌های گرافیکی RDNA 3 ورودی AMD، که ممکن است ارزان‌تر از مدل‌های Lovelace انویدیا باشند، اما همچنان جانوران گران قیمتی هستند. این بیشتر به نحوه عملکرد سطوح اولیه سهام بستگی دارد، توجه داشته باشید، و اینکه AMD و شرکای سازنده کارت آن چه مقدار می توانند جمع آوری کنند – زیرا اگر GPU ها روی زمین نازک باشند، بدیهی است که دستور العمل کاملی برای اسکالپینگ است.

بیایید امیدوار باشیم که در اینجا درسهایی آموخته شده باشد، و حداقل برخی از افرادی که ظاهراً انگشتان خود را می سوزند و سعی می کنند یک RTX 4080 را برای کسب سود ببرند، ممکن است نخواهند در آینده خود را در معرض این خطر یا دردسر قرار دهند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Vch
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *