چرا WhatsApp مدام پین می خواهد و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از چرا WhatsApp مدام پین می خواهد و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

واتس اپ به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی مسئول، به کاربران اجازه می دهد تا احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را برای محافظت از حساب های خود تنظیم کنند. با این حال، بر خلاف ، ، اینستاگرام، گوگل یا مایکروسافت، 2FA در واتس اپ متفاوت عمل می کند. وقتی می‌خواهید با شماره تلفن همراه خود وارد شوید، برنامه پیام‌رسانی فوری از شما یک پین می‌خواهد.

شما نمی توانید یک کد احراز هویت را از یک برنامه برتر 2FA مانند Authy یا Google Authenticator ایجاد کنید و برای تأیید هویت خود آن را در WhatsApp وارد کنید. باید پین شش رقمی را که در طول راه اندازی 2FA استفاده کرده اید وارد کنید.

چرا WhatsApp مدام پین می خواهد؟

احراز هویت دو مرحله ای یک ویژگی اختیاری در واتس اپ است. بسیاری آن را برای ایمن کردن حساب خود از استفاده غیرمجاز انتخاب می کنند. می توانید پست اختصاصی ما را برای راه اندازی 2FA در واتس اپ بخوانید. واتس اپ در حین راه اندازی فقط آدرس ایمیل و پین شما را می خواهد.

برای دسترسی به حساب خود باید پین 2FA اضافه شده در WhatsApp را به خاطر بسپارید. در حالی که توصیه می کنیم پین WhatsApp خود را در یک مدیر رمز عبور اختصاصی مانند 1Password، LastPass، Dashlane یا SafeInCloud ذخیره کنید، همه از چنین برنامه های شخص ثالث استفاده نمی کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای iTunes Not Syncing Music در ویندوز 11

فراموش کردن پین احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند منجر به ناراحتی‌های بزرگ شود. به همین دلیل است که واتس‌اپ به‌طور دوره‌ای از پین درخواست می‌کند تا به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید. این یک اشکال نیست، بلکه یک رفتار مورد انتظار برای اطمینان از فراموش نشدن پین WhatsApp است.

اگر می‌خواهید واتس‌اپ را از درخواست پین هر چند روز یکبار منع کنید، می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را به طور کامل غیرفعال کنید. اگرچه توصیه نمی‌کنیم 2FA را در واتس‌اپ خاموش کنید، پنجره‌های بازشو مکرر این شرکت برای وارد کردن پین می‌تواند برخی را آزار دهد.

نحوه غیرفعال کردن پین تایید دو مرحله ای در واتس اپ

می‌توانید پین تأیید دو مرحله‌ای را در واتس‌اپ برای و آیفون غیرفعال کنید. ما با برنامه اندروید شروع می کنیم و برای غیرفعال کردن ویژگی امنیتی به نسخه iOS می رویم.

واتس اپ برای اندروید

مرحله 1: WhatsApp را در اندروید راه اندازی کنید. روی منوی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید.

گام 2: حساب را انتخاب کنید. تأیید دو مرحله ای را باز کنید.

مرحله 3: روی خاموش کردن ضربه بزنید و همان را از منوی پاپ آپ تأیید کنید.

می توانید پین و آدرس ایمیل خود را از همان منو تغییر دهید.

واتس اپ برای آیفون

مرحله 1: WhatsApp را در آیفون خود باز کنید و به تنظیمات بروید.

گام 2: حساب را انتخاب کنید.

مرحله 3: و روی تأیید دو مرحله ای ضربه بزنید و روی خاموش کردن ضربه بزنید.

پس از آن، واتس اپ پین تأیید را نمی خواهد.

آیا باید احراز هویت دو مرحله ای را در واتس اپ غیرفعال کنید

WhatsApp فقط به شماره موبایل و یک کد امنیتی (دریافت شده در همان شماره) نیاز دارد تا به شما امکان دسترسی به حساب کاربری را بدهد. با رو به رشد تعویض سیم کارت در میان کلاهبرداران و هکرها، محافظت از حساب WhatsApp شما در برابر دیگران مهم است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه برای جلوگیری از حذف خودکار متون مایکروسافت ورد

هنگامی که 2FA را در واتس اپ راه اندازی می کنید، برنامه از شما می خواهد قبل از اینکه به شما اجازه دسترسی به مکالمات را بدهد، کد شش رقمی را وارد کنید. از آنجایی که واتس اپ برای بسیاری از کاربران و مشاغل ضروری است، توصیه نمی کنیم احراز هویت دو مرحله ای را غیرفعال کنید.

ممکن است لازم باشد با پنجره‌های بازشوی مکرر مواجه شوید که پین ​​تأیید را درخواست می‌کنند. ما احساس می کنیم که این یک معامله قابل قبول برای ایمن کردن حساب شما است. با این حال، ما می‌خواهیم یک پیاده‌سازی سنتی 2FA از WhatsApp را ببینیم که بر یک کد شش رقمی از Google یا برنامه احراز هویت مایکروسافت متکی است.

چند وقت یکبار WhatsApp پین شما را می خواهد

وقتی اکانت واتس اپ خود را در یک گوشی اندرویدی یا آیفون جدید ثبت می کنید، واتس اپ برای تایید هویت شما یک پین شش رقمی می خواهد. در مورد پاپ آپ ها در حین مکالمه، واتس اپ یک یا دو هفته یک بار پین درخواست می کند.

وقتی پین واتس اپ را فراموش می کنید چه اتفاقی می افتد

چگونه چت های واتس اپ را مخفی کنیم

آیا پین شش رقمی واتس اپ خود را فراموش کرده اید؟ نیازی نیست اینجا عرق کنی هنگامی که 2FA را در واتس اپ راه اندازی می کنید، می توانید آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد پین وارد کنید. شما نباید از آن مرحله بگذرید تا بتوانید از آدرس ایمیل اضافه شده خود استفاده کنید و پین WhatsApp را برای دسترسی به حساب تغییر دهید.

آیا می توانم واتس اپ را در آیفون و اندروید قفل کنم؟

WhatsApp از احراز هویت بیومتریک برای قفل کردن برنامه در آیفون و اندروید پشتیبانی می کند. می‌توانید راهنمای اختصاصی ما برای قفل کردن واتس‌اپ با Face ID یا اثر انگشت در آیفون و اندروید را بررسی کنید.

پین WhatsApp خود را به خاطر بسپارید

واتس‌اپ نمی‌خواهد پین 2FA حسابتان را فراموش کنید. به همین دلیل مدام از شما می خواهد که هر چند روز یکبار همان را وارد کنید. در حالی که می توانید این رفتار را خاموش کنید، قبل از غیرفعال کردن 2FA در واتس اپ، عواقب آن را به خاطر بسپارید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SyBqAf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *