چگونه رزولوشن سلفی دوربین آیفون را بین 7 و 12 مگاپیکسل برگردانیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر عکس‌های سلفی شما تنها هفت مگاپیکسل است، در اینجا به شما می‌گوییم که اگر جلوی آیفون شما عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد، چه کاری باید انجام دهید.

مقایسه کنار هم بین سلفی آیفون 7 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی
من سلفی 7 مگاپیکسلی می‌گرفتم چون بهتر نمی‌دانستم | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

فکر می کردم همه چیز را در مورد دوربین آیفون می دانم، اما اشتباه کردم. دوربین جلوی تمام مدل‌های آیفون از آیفون 11 به بعد دوازده مگاپیکسلی است، اما تمام سلفی‌های من در سه سال گذشته فقط هفت مگاپیکسل هستند.

من به یک جزئیات کوچک و در عین حال حیاتی توجه نکرده‌ام و می‌توانم تصور کنم افراد غیرتکنولوژیکی همان اشتباه را انجام دهند. عدم وضوح در مورد این ویژگی نیز کمکی نمی کند. خوشبختانه، یک “رفع” ساده مضحک برای آن وجود دارد…

چگونه دوربین سلفی آیفون را بین 7 و 12 مگاپیکسل تغییر دهیم

هنگام استفاده از دوربین جلو در آیفون 11 یا جدیدتر، یک دکمه دایره‌ای با دو فلش در مرکز پایین منظره یاب را فشار دهید تا وضوح تصویر تغییر کند.

نمای نزدیک از نماد فلش در پایین منظره یاب در برنامه دوربین آیفون
برای گرفتن سلفی کامل 12 مگاپیکسلی این را بزنید! | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

دفترچه راهنمای اپل می گوید ضربه زدن به فلش های داخل قاب باعث افزایش و کاهش میدان دید می شود. چیزی که به شما نمی گوید این است که انجام این کار بر وضوح تصویر تأثیر می گذارد.

برای اینکه خودتان این را امتحان کنید، انگشت خود را برای انتخاب بکشید عکس در پایین برنامه دوربین، سپس با زدن نماد در گوشه پایین سمت راست به دوربین جلو بروید. حالا یک سلفی بگیرید، سپس آیکون فلش را بزنید و یک عکس دیگر بگیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شش آلبوم صوتی فضایی که در این هفته از Apple Music به گوش شما می‌رسد

وضوح عکس های سلفی خود را در Photos بررسی کنید

سپس، به Photos بروید، آخرین تصویری را که گرفته‌اید باز کنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا جزئیات نشان داده شوند. رزولوشن را یادداشت کنید، سپس به عکس قبلی بکشید و وضوح را دوباره بررسی کنید—یک تصویر هفت مگاپیکسل و دیگری دوازده مگاپیکسل خواهد بود.

برنامه دوربین اپل در حالت سلفی با برجسته‌سازی اطراف نماد پیکان تغییر وضوح در پایین
این نماد میدان دید و وضوح شما را تغییر می دهد | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

به طور خلاصه، اگر دکمه ای که در مرکز پایین منظره یاب قرار دارد، دو فلش را رو به روی یکدیگر نشان می دهد، شما در حالت هفت مگاپیکسلی هستید. برای تغییر دوربین سلفی به دوازده مگاپیکسل، دکمه را فشار دهید.

اگر میدان دید وسیع‌تر است و نماد دو فلش را به سمت یکدیگر نشان می‌دهد، شما در حالت دوازده مگاپیکسلی هستید. البته تغییر رزولوشن دوربین سلفی تنها بر عکس هایی که در آینده می گیرید تاثیر می گذارد.

همانطور که برای تمام سلفی های هفت مگاپیکسلی که تاکنون گرفته اید، برای همیشه هفت مگاپیکسل باقی خواهند ماند. متأسفانه، هیچ کاری نمی توانید در این مورد انجام دهید.

هر چه بیشتر بدانید

با بسیاری از حالت‌های تصویربرداری در برنامه‌های دوربین استوک آشنا شوید زیرا برخی از ویژگی‌ها به طور پیش‌فرض غیرفعال هستند، مانند گرفتن سلفی آینه‌ای، روشن کردن سطوح افقی و عمودی و حفظ تنظیمات برنامه دوربین.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه فعال کردن حالت شب در Apple Watch Ultra

اگر خود را مبتدی می‌دانید، پس حتماً پنج نکته ضروری دوربین آیفون را بررسی کنید که به افراد غیرعکاس کمک می‌کند تا تصاویر خارق‌العاده ثبت کنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NtKacJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *