کاربران Xbox Series X به زودی می توانند کلیدهای صفحه کلید را به کنترلرهای خود نگاشت کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکروسافت در حال آزمایش توانایی نقشه برداری از کلیدهای صفحه کلید در Xbox Series X است که در حال حاضر به صورت بتا برای اعضای Xbox Insider در دسترس است.

Xbox Series X می‌تواند قابلیت داشتن کلیدهای صفحه کلید و میانبرهای نگاشت شده روی دکمه‌های کنترلر را دریافت کند که گامی بیشتر به سمت دسترسی و تطبیق پذیری در پلتفرم خواهد بود. این قابلیت که از طریق یادداشت های پچ ایکس باکس اینسایدر آلفا اعلام شده است، در حال حاضر به کنترلر تطبیقی ​​ایکس باکس و کنترلر Xbox Elite سری 2 محدود شده است، هنوز مشخص نیست که آیا این برای کاربران دارای کنترلر بی سیم استاندارد ایکس باکس باز خواهد بود یا خیر.

پست کامل توضیح می دهد که چگونه Xbox Insiders می توانند از ویژگی جدید استفاده کنند: “برای شروع، باز کنید برنامه Xbox > پیکربندی > ایجاد یک نمایه جدید یا ویرایش نمایه موجود > انتخاب دکمه برای نقشه > انتخاب اصلی یا Shift > سپس به برگه کلید جدید بروید“. با این حال، شما هنوز برای هر فرمان و میانبر صفحه کلید، سلطنت آزاد نخواهید داشت. “شما فقط می توانید یک دکمه کنترلر معین را به یک کلید، همراه با هر ترکیبی از کلیدهای اصلاح کننده (Win، Shift، Ctrl، Alt) نگاشت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید Ctrl+Alt+W را ترسیم کنید، اما نه Ctrl+Alt+W+E».

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  13 روش برتر برای رفع عدم دریافت یا نمایش پیام اینستاگرام

همانطور که از یک ویژگی در نسخه بتا انتظار می رود، پشتیبانی از ورودی صفحه کلید محدود است و به بازی وابسته است و لیست کاملی هنوز وجود ندارد، اما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. یک اشکال گزارش شده این است که برخی از عناوین در سطح ممکن است یک برچسب “آزمایشی” در کنار خود داشته باشند، اگر عملکرد ادعا شده باشد اما ارائه نشود. دکمه “بیشتر بیاموزید” نیز در زمان نوشتن کار نمی کند، اما در روزهای آینده نیز می توان آن را برطرف کرد.

باید دید که برخی از بهترین بازی‌های Xbox Series X از امکان استفاده از فشار کلید و کلیدهای میانبر صفحه‌کلید چگونه سود خواهند برد. اینکه آیا این به طور کامل منتشر شود و پشتیبانی در این پلتفرم آغاز شود، نحوه تعامل کاربران با بازی‌ها را تغییر می‌دهد.

با تمام موارد به روز باشید بهترین کنترلرهای ایکس باکس به همان خوبی بهترین های بازی و بهترین چوب های مبارزه برای گزینه های حداکثر استفاده در Xbox Series X.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SctWSo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *