کار 9 تا 5، درمان بیماران یا یافتن تجهیزات؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

رابرت براون، مدیر بازاریابی در شرکت تولید کننده باتری های پزشکی Ultralife، بررسی می کند که چگونه برچسب شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) می تواند برای مکان یابی دارایی هایی که کارکنان مراقبت های بهداشتی برای انجام کارشان به طور موثرتر به آن نیاز دارند، استفاده شود.

چهل ساعت زمان زیادی است – برای اکثر ما، یک هفته کاری کامل است. با این حال، پرستاران در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، این مدت زمان را صرف جستجوی تجهیزات پزشکی در ماه می‌کنند (طبق نظرسنجی NursingTimes). علاوه بر این، در 16 درصد از موارد، پاسخ دهندگان گفتند که پس از ناکامی در یافتن یک قطعه تجهیزات، جستجو را رها کرده اند.

استفاده ناکافی و از دست دادن دارایی های پزشکی سالانه میلیون ها پوند برای بخش مراقبت های بهداشتی هزینه دارد. بیمارستان هایی که به ویژه در معرض خطر هستند، بیمارستان هایی هستند که ساختمان ها و طبقات متعدد دارند یا هزاران دارایی دارند. به دست آوردن اطلاعات لحظه ای یا آخرین مکان شناخته شده برای این دارایی های اغلب حیاتی می تواند عملکرد عملیاتی را بطور قابل توجهی بهبود بخشد. فناوری RFID که در تعداد زیادی از تراست های NHS و سازمان های خصوصی در سراسر بریتانیا استفاده می شود، به کارگران این امکان را می دهد تا به هر دارایی اطلاعات ردیابی منحصر به فردی را اختصاص دهند که در یک برچسب متصل به دارایی ذخیره می شود و با استفاده از گیرنده RFID قرار دارد.

با این حال، انواع مختلفی از تگ‌ها و گیرنده‌های RFID وجود دارد، بنابراین کدامیک برای این کار واجد شرایط هستند؟

برچسب‌های RFID غیرفعال ارزان‌ترین راه‌حل هستند، بنابراین اغلب برای ردیابی دارایی‌های با ارزش پایین‌تر یا دارایی‌های دور ریختنی مانند ویال‌های خون یا لوله‌های آزمایش استفاده می‌شوند. این برچسب ها هیچ منبع انرژی داخلی ندارند، بنابراین کاملاً به انرژی منتقل شده از گیرنده RFID وابسته هستند. تگ‌های غیرفعال که از یک مدار مجتمع و یک آنتن داخلی تشکیل شده‌اند، اغلب در برچسب‌های چسبی قرار می‌گیرند که سریع و آسان به آن متصل می‌شوند، یا گاهی اوقات در خود دستگاه.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  واتس اپ در حال حاضر یک عنوان را هنگام ارسال رسانه حفظ می کند

از طرف دیگر، برچسب‌های RFID فعال از باتری استفاده می‌کنند و از آن برای انتقال یک شناسه منحصر به فرد و اطلاعات مکان هر بار که از گیرنده RFID عبور می‌کنند یا در فواصل از پیش تعیین شده استفاده می‌کنند. برای انتقال اطلاعات، تگ های RFID فعال حاوی یک فانوس دریایی یا فرستنده است که توسط باتری ها تغذیه می شود. برچسب‌های RFID فعال گران‌تر از برچسب‌های RFID غیرفعال هستند، اما برای اطمینان از ردیابی دقیق‌تر اقلام با ارزش بالاتر مانند دستگاه‌های پزشکی (مانند دستگاه‌های تغذیه و پمپ‌های تزریق) یا سایر اموال (مانند صندلی‌های چرخ‌دار و تخت‌ها) می‌تواند ارزش آن را داشته باشد. .

با توجه به باتری، اندازه می تواند یک ملاحظات کلیدی باشد زیرا یک باتری جمع و جور می تواند به کاهش اندازه برچسب کمک کند و بنابراین، حذف آن را از دستگاه کمتر و سخت تر می کند. سلول‌های نازک Ultralife نمونه‌ای کامل از باتری‌های مجزا هستند که ضخامت آنها به 1.1 میلی‌متر می‌رسد. Thin Cell ها همچنین بیش از 98 درصد از ظرفیت خود را پس از یک سال نگهداری در دمای اتاق حفظ می کنند، به این معنی که آنها همیشه آماده استفاده هستند بدون توجه به نحوه نگهداری دستگاه ها. این می تواند در بیمارستان هایی که تجهیزات را می توان در هر جایی پس از استفاده رها کرد مفید باشد.

در نهایت، نوعی برچسب وجود دارد که بین فعال و غیرفعال قرار می‌گیرد که به RFID نیمه غیرفعال معروف است، که بخش کوچکی از توان ساطع شده توسط گیرنده RFID را منعکس می‌کند. از آنجایی که فرستنده داخلی ندارد، محدوده خواندن یک برچسب نیمه غیرفعال می تواند محدود شود. بنابراین، RFID نیمه غیرفعال برای برنامه‌هایی مناسب است که آیتم‌های برچسب‌گذاری شده در فاصله نزدیک گیرنده RFID قرار می‌گیرند یا می‌توانند به طور منظم اسکن شوند، که ممکن است در یک بیمارستان کوچک‌تر قابل دستیابی باشد، اما در بیمارستان بزرگ‌تر می‌تواند چالش برانگیز باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود نسخه مستقل ORCA MSI Editor

با این حال، برچسب‌های فعال RFID حاوی یک چراغ/فرستنده است که بسته به سطوح فرکانس و عوامل دیگر، می‌تواند سیگنال‌ها را به گیرنده‌ای در فاصله بیش از 20 متری (گاهی تا 150 متری) ارسال کند. برای گسترش بیشتر این فاصله، در بیمارستان‌های بزرگ‌تر یا بیمارستان‌هایی که چندین ساختمان دارند، بیمارستان می‌تواند به جای خرید گیرنده‌های متعدد، از گره‌های Wi-Fi موجود خود استفاده کند، که ممکن است بیشتر محوطه بیمارستان را پوشش دهد و احتمالاً برای اشتراک‌گذاری داده‌ها با هم شبکه شده است. . با این حال، ممکن است مناطقی از بیمارستان وجود داشته باشد که شبکه Wi-Fi به آنها دسترسی نداشته باشد یا گره های موجود با RFID سازگار نباشند. در این موارد، خوانندگان RFID دستی می توانند گزینه مفیدی باشند.

از آنجایی که خوانندگان RFID دستی ممکن است در استفاده مداوم نباشند، اغلب توسط باتری های قابل شارژی تغذیه می شوند که بین دو بار شارژ می شوند. Ultralife مجموعه ای از بسته های نرم لیتیوم یون قابل شارژ از پیش مهندسی شده را در ولتاژهای 3.6 ولت تا 14.8 ولت ارائه می دهد که دارای چرخه طولانی هستند. برای سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) که به ولتاژهای مختلف نیاز دارند یا نیازهای سفارشی دارند (اندازه، عملکرد و غیره)، Ultralife همچنین خدمات طراحی و ساخت بسته باتری سفارشی را ارائه می دهد.

وقتی نوبت به ردیابی دارایی ها و دستگاه های یک بیمارستان می رسد، مهندسان ظاهراً برای ابداع گزینه های زیادی اضافه کاری کرده اند. با باتری RFID فعال یک انتخاب عالی برای ردیابی لحظه ای یا آخرین مکان شناخته شده است. با این حال، انتخاب باتری غیرقابل شارژ بهینه برای تغذیه برچسب ها و باتری قابل شارژ برای تغذیه یک خواننده دستی (در صورت نیاز) می تواند همه تفاوت را در نتایج ایجاد کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kRH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *