کاشا 21 میلیون دلار سری B به رهبری نایف کپیتال جمع آوری می کند تا پلت فرم دسترسی به سلامت را در سراسر آفریقا گسترش دهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم کاشا 21 میلیون دلار سری B به رهبری نایف کپیتال جمع آوری می کند تا پلت فرم دسترسی به سلامت را در سراسر آفریقا گسترش دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

از آنجایی که جمعیت جوان آفریقا به طور تصاعدی به رشد خود ادامه می دهد، بسیار مهم است که کارآفرینان راه حل های مختلف مراقبت های بهداشتی را ایجاد کنند که نیازهای پزشکی آینده این قاره را برآورده کند. در حالی که همه‌گیری باعث شد سرمایه‌گذاران به فضای مراقبت‌های بهداشتی خصوصی آفریقا توجه کنند، سلامت زنان – زیرمجموعه‌ای که توسط بنیان‌گذاران زن تحت سلطه است و به طور گسترده به سلامت قاعدگی و باروری زنان می‌پردازد – به طور ظریفی نادیده گرفته می‌شود.

با این حال، با توجه به اینکه دیگر بازارهای نوظهور سابقه ای را ایجاد کرده اند، زمان زیادی است که این دسته به دلارهای سرمایه گذاری خطرپذیری که شایسته آن است، دست یابد. سرمایه‌گذاری اخیر 21 میلیون دلاری سری B در استارت‌آپ روآندا کاشا گواهی ظریف بر این واقعیت است.

با این حال، کاشا استارت آپ معمولی سلامت زنان نیست. بهترین راه برای توصیف استارتاپی که در سال 2016 توسط Joanna Bichsel، مدیر عامل شرکت تأسیس شد، این است که یک پلتفرم تجارت الکترونیکی – خدمت رسانی به طیف وسیعی از مشتریان – با عناصر سلامت زنان است.

این استارت‌آپ چهار ساله، یک پلتفرم خرده‌فروشی دیجیتال و توزیع آخرین مایل برای داروها و کالاهای مصرفی سریع (FMCG) با تمرکز محصول خاص بر نیازهای مراقبت‌های بهداشتی زنان و اقلام خانگی فراهم می‌کند. مشتریان آن شامل مصرف کنندگان انفرادی، فروشندگان کوچک، بیمارستان ها، داروخانه ها و کلینیک ها هستند. آنها می توانند محصولاتی از نوارهای بهداشتی و ضد بارداری گرفته تا پوشک و لوازم تمیز کردن را از طریق یا USSD سفارش دهند.

در سال اول، کاشا به شدت به بازار رواندا نزدیک شد و یک مدل مستقیم به مصرف کننده ارائه می کرد که محصولات بهداشتی را برای زنان و نوزادان تحویل می دهد. اما طولی نمی کشد که مغازه های کوچک شروع به ثبت سفارش برای همین محصولات کنند. پلتفرم تجارت الکترونیک که به راحتی فرصت را حس می کرد، پس از کسب مجوز دارویی لازم برای خدمات رسانی به داروخانه ها، بیمارستان ها و کلینیک ها، وارد فروش عمده شد. محصولات کاشا با ارائه یک بازار عمده فروشی و خرده فروشی ساحلی، سلامت نوزادان، سلامت مادر و بهداشت قاعدگی را به برنامه ریزی خانواده، سلامت جنسی و باروری و بیماری های غیرواگیر کاهش می دهد.

ما همیشه درک کرده‌ایم که زنان تأثیرگذارترین مشتری در فضای سلامت هستند، هم به این دلیل که آنها بیشترین نیازهای بهداشتی را دارند و هم تصمیم‌گیرندگان سلامت در خانواده و باز کردن قفل بقیه افراد جامعه هستند. بیچسل در مصاحبه ای به تک کرانچ گفت: از آنجایی که بسیاری از محصولات بهداشتی برای زنان مورد انگ هستند، کاشا به طور عمدی محصولات متنوعی از جمله محصولات مراقبت شخصی مانند صابون، محصولات بهداشتی مانند داروهای ضد بارداری و لوازم خانگی مانند برنج ارائه کرده است. بیچسل همچنین خاطرنشان کرد که محصولات پرفروش این پلتفرم شامل تست های خودآزمایی HIV، داروهای پیشگیری از بارداری و تست های بارداری است. ما به گسترش تنوع محصولات خود صرفاً بر اساس تقاضای مشتری و نیازهای بخش‌های مختلف مشتریانی که از ما خرید می‌کنند، از جمله فروشگاه‌های کیوسک کوچک، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مصرف‌کنندگان ادامه داده‌ایم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کوکی های اینترنتی چیست؟ کوکی های اینترنتی چگونه کار می کنند؟

با شروع از رواندا، کاشا 1.5 میلیون دلار سرمایه اولیه را از سرمایه گذاران فرشته و تأثیر جمع آوری کرد. در اواخر سال 2020، پس از گسترش به کنیا، کاشا 3.6 میلیون دلار سری A را از Finnfund، Swedfund، DFC و Mastercard Corporate تضمین کرد. Knife Capital این سری B اخیر را با مشارکت Finnfund، DFC، Tim Koogle (مدیر عامل سابق )، Beyond Capital Ventures، Altree Capital، BLOC Smart Africa Fund از Bamboo Capital و Five35 Ventures رهبری کرد.

“تیم [led by founder and CEO Joanna Bichsel] کوگل در مورد معامله مرحله رشد اشاره کرد. علاوه بر عملیات خود در کنیا و رواندا، کاشا که اخیراً در آفریقای جنوبی ثبت شده است، از این سرمایه گذاری برای پیشبرد پلت فرم خود در این کشور و همچنین غرب آفریقا در اواخر سال جاری استفاده خواهد کرد.

برخی از اعضای تیم کاشا

به گفته Bichsel، بهینه‌سازی محصولات بهداشتی، Kasha را از دیگر پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک B2B تأسیس‌شده در آفریقای شرقی، از جمله Twiga و Wasoko، که طیف گسترده‌تری از SKUهای خارج از داروسازی دارند، متمایز می‌کند (محصولی که Bichsel ادعا می‌کند کاشا بزرگترین تامین‌کننده آن در رواندا است).

او گفت: «تمرکز استراتژیک اصلی ما در حوزه سلامت است و هدف ما از اینجاست که برنده شویم. بیچسل که چندین سال برای کار می کرد و مشاور فناوری بنیاد بیل و ملیندا گیتس بود، گفت: “اگر مصرف کننده ای از ما سفارش دهد و نسخه ای نداشته باشد، ما آنها را به پزشک وصل می کنیم.” «قابلیت‌های فناوری سلامت دیگری نیز وجود دارد. ما اعتبار موجودی را به داروخانه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها ارائه می دهیم. بنابراین، ما در آن فضای عمومی FMCG همپوشانی داریم، اما تخصص ما بیشتر در حوزه سلامت است. ما همچنین یک شبکه توزیع گسترده‌تر ایجاد می‌کنیم و به مشتریان بازار انبوه در سراسر کشور می‌رسیم و تا آخرین مایل می‌رویم.»

برای اطمینان از اصالت محصولاتش، این استارتاپ مستقیماً با تولیدکنندگان و تامین کنندگان کار می کند و محصولاتی را که برای مصرف کنندگان، فروشندگان و کلینیک ها توزیع می کند، منبع و ذخیره می کند. این در کنار تلاش‌های آخرین مایل آن برای استفاده از کانال‌های محتوای مختلف برای انتشار اطلاعات در مورد اینکه چگونه مصرف‌کنندگان می‌توانند ایمن بمانند – و به نفع کسب‌وکار سازمانی‌اش است، جایی که دید و بینش‌هایی را برای سازمان‌های بهداشت جهانی در مسیر راهبردهای بازار فراهم می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع عدم اجرای فایل های EXE در ویندوز 11

کیت ون زیل، یکی از بنیان‌گذاران و شریک نایف کپیتال، یک صندوق پان‌آفریقایی ۵۰ میلیون دلاری، در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: «در شرایط اقتصادی کنونی، مواجهه با چنین کسب‌وکار با سرمایه‌ای با رشد بالا که تحت رهبری زنان است و برای خدمت به بخش بزرگ بازار انبوه در آفریقا بهینه شده است و به ویژه در ارائه خدمات به مشتریان زن قوی است، شاداب است. ما مشتاقانه منتظریم تا با این تیم اختصاصی هدفمند در سفر توسعه پان آفریقایی شریک باشیم.»

به گفته Bischel، از زمانی که Kasha سری A خود را در اواخر سال 2020 تعطیل کرد، شاهد رشد 50 برابری درآمد سالانه خود بوده است. او همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت که در سال‌های اولیه آن به‌طور گسترده به عنوان یک کسب‌وکار تأثیر اجتماعی تلقی می‌شد، قصد دارد «به افزایش درآمد خود ادامه دهد، به یک شرکت جهانی تبدیل شود، به بازدهی قوی برای سرمایه‌گذاران دست یابد و در حالت ایده‌آل عمومی شود». اگرچه ممکن است برای یک استارت‌آپ زنانه و تحت رهبری زنان که همتایانش کمتر از 3 درصد از بازار سرمایه خطرپذیر 6 میلیارد دلاری آفریقا را در اختیار داشتند، عالی به نظر برسد، اما ریسک‌پذیرترین شرکت رواندا به یک ستاره تبدیل شده است و شاید زمان زیادی باشد تا جاه طلبی به واقعیت تبدیل شود. بیشل می گوید:

پس از رسیدن به این نقطه عطف مهم بسته شدن سری B خود، ما حتی بیشتر الهام گرفته ایم و مصمم تر هستیم تا به ماموریت کاشا مبنی بر بودن پلت فرم دیجیتال پیشرو آفریقا برای دسترسی آخرین مایل به سلامت دست یابیم. رشد تصاعدی درآمدی که در چند سال گذشته تجربه کرده‌ایم، ناشی از تقاضای بالای بازار برای محصولات بهداشتی باکیفیت، مقرون به صرفه و کالاهای خانگی از مشتریان بازار انبوه در مناطق شهری و روستایی شرق آفریقا بوده است، و این مدل کسب‌وکار ما و توانایی تیم ما را برای اجرا ثابت کرده است.

با پیشروی نایف کپیتال در سری B، سوابق قوی آنها در شرکت‌های پرتفویی که در سراسر قاره با خروج موفقیت‌آمیز به شرکت‌های پیشرو در صنعت گسترش یافته‌اند، تجربه اثبات‌شده‌ای را برای ما فراهم می‌کند که برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود به‌عنوان یک شرکت و بردن آن به سطح بعدی نیاز داریم. ما از سرمایه های سری B برای گسترش در سراسر آفریقا و سرمایه گذاری در مناطق استراتژیک کسب و کار برای ادامه مسیر رشد بالای خود استفاده خواهیم کرد. ما به ویژه از حمایت مستمر و سرمایه گذاری مجدد سرمایه گذاران موجود کاشا مانند FinnFund، DFC، Beyond Capital Ventures و دیگران هیجان زده هستیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tJOQuR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *