۷ ایده برای داشتن خانه‌ای با دکوراسیون مدرن | دکومبل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، یکی از جریان های دکوراسیون داخلی است که با تکیه بر تمیزی، سادگی و خلاقیت، بر تجهیزات بدون هیچ گونه جزئیات و پیچیدگی و با رعایت معیارهای طراحی می شود. این سبک از موادی مانند شیشه، فلز و سنگ بهره می برد و از رنگ های ساده و تأثیرگذار مانند سفید، خاکستری، قهوه ای و مشکی استفاده می کند. ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن شامل موارد زیر می باشد

  • استفاده از رنگ های ساده و طبیعی مانند سفید، خاکستری، مشکی و قهوه ای.
  • بهره گیری از مصالحی مانند شیشه، فلز و سنگ که به دکوراسیون یک حس صنعتی و مدرن می بخشد.
  • استفاده از پوشش دیوار و کفپوش های ساده و شیک.
  • طراحی مبلمان ساده، شیک و با کیفیت که از چوب، فلز و پارچه های با کیفیت ساخته شده است.

زندگی شهری و آپارتمانی ازآنجایی‌که، امروزه خانه‌های آپارتمانی، فضای بسیار کمی دارند، و استفاده بهینه از فضا بسیار با احمیت است بنابراین باید دکوراسیونی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید، متناسب با متراژ باشد. دکوراسیون مدرن، یکی از این سبک‌های مناسب است، که می‌توان آن را در هر فضایی استفاده کرد.

با‌اینکه، هنوز هم بسیاری از افراد از لوازمی مانند مبل راحتی یا سلطنتی یا سرویس خواب استفاده می‌کنند، اما افرادی هم، زیبایی را در سادگی می‌بینند و برای داشتن یک محیط راحت و دلنشین، سبک مدرن را انتخاب می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم، ۷ ایده برای داشتن خانه‌ای با دکوراسیون مدرن که از سایت دکومبل برایتان نقل قول کرده ایم را، به شما درمیان بگزاریم.

معرفی سبک مدرن

همان طور که اطلاع دارید به هر آنچه، که در زمان خاصی مد می‌شود، مدرن گفته می‌شود. این در حالی است، که در طراحی، مدرن معنای متفاوتی دارد. اگر بخواهیم در طراحی دکوراسیون، سبک مدرن را تعریف کنیم، می‌توانیم آن را نشان‌دهنده سادگی بدانیم. سبک مدرن از گذشته تاکنون، بسیار مورد‌توجه قرار گرفته و در محیط‌های مختلف آن را اجرا می‌کنند.

سبک مدرن از جمله سبک‌هایی است که در کمال سادگی، زیباترین مناظر را خلق می‌کند. در سبک مدرن، شما عناصر و رنگ‌های عجیبی را نمی‌بینید. برای مثال، میز مدرن، بسیار ساده بوده و در کنار آن عناصر ساده دیگری مانند جاکفشی دارد، تا بتواند زیبایی سرویس خواب را تکمیل کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Smart View در سامسونگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

چگونه می‌توانیم دکوراسیون مدرن داشته باشیم؟

برای پیاده‌سازی سبک مدرن در خانه می شود از ‌ایده‌های مختلفی مانند اینترنت و شبکه های مجازی استفاده ببرید. برای مثال، انتخاب میز عسلی، میز تلویزیون ، پرده‌ها، نور کافی و غیره، همگی می‌توانند از جمله عناصری باشند، که سبک حانه شما را به سبک مدرن تبدیل کنند. در ادامه، با ما همراه باشید.

ایجاد فضایی خلوت

برای داشتن یک دکوراسیون حوب، روش دیگر این است، که به سمت یک فضای خلوت تر حرکت کنید. در سبک مدرن باید از هر گونه شلوغی و تجملات دوری کرد. اگر به دکوراسیون که از این سبک استفاده کرده‌اند، دقت کرده باشید، محیطی کاملاً خلوت و آرام را مشاهده خواید کرد. بنابراین سعی کنید فضای اتاق خواب، آشپزخانه، نشیمن و دیگر بخش‌های منزل شما، کاملاً ساده باشد. به‌عنوان مثال، بهتر است سرویس مبلمان راحتی و ساده را برای محیط انتخاب کنید و یا سرویس خواب مدرن خود را، با عناصر ساده مثل کمد لباس ساده ست کنید.

طراحی آشپزخانه ساده 

طراحی آشپزخانه ساده می‌تواند با استفاده از رنگ‌های ساده و طرح‌های کم‌جزئی باشد. همچنین، طراحی آشپزخانه خطی یا تک دیواره، یکی از راه‌های ساده برای طراحی آشپزخانه است. در این نوع طراحی، تمام اجزای آشپزخانه در یک دیوار قرار می‌گیرند و به همین دلیل، فضای بسیار کمتری نسبت به آشپزخانه‌های دو دیواره گرفته می‌شود.

میز تلویزیون

میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم هر منزل، به شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره کردیم، در سبک مدرن، میز تلویزیون ساده و شیک از نوع راحتی انتخاب می‌شود. در میز تی وی به‌ کار‌رفته در سبک مدرن، هر آن‌چه برای محصول به‌کار می‌رود، کاملاً ساده است. می‌توانید برای تزئین محیط منزل خود، از اِلِمان‌های دیگر، در کنار مبلمان‌ها نیز استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید یک میز جلو مبلی یا میز عسلی ساده را به‌کار ببرید. البته در به‌کار بردن چنین عناصری باید تعادل را رعایت کرده و زیاده‌روی نکنید.

انتخاب فرش 

با توجه به اینکه فرش یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون منزل است، انتخاب فرش مناسب برای فضای منزل بسیار مهم است. برای انتخاب فرش مناسب باید به چند نکته توجه کنید:

  • جنس فرش: فرش ماشینی می‌تواند از مواد مختلفی مثل آکریلیک، پلی پروپیلن، پلی استر و … ساخته شود.
  • طرح فرش: فرش‌ها از لحاظ طراحی تنوع زیادی دارند و برای سبک‌های مختلف دکوراسیون و انواع سلیقه‌ها طراحی می‌شوند.
  • رنگ فرش: انتخاب رنگ فرش امری سلیقه‌ای است و باید متناسب با دکوراسیون و نوع کاربری اتاق رنگ فرش را انتخاب کنید.
  • متراژ فرش: باید به ابعاد و مساحت اتاق توجه کنید تا بتوانید به راحتی فرش مناسب را انتخاب کنید.
  • امیدوارم که با توجه به این نکات، بتوانید به راحتی یک فرش مناسب برای خانه خود پیدا کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم وجود سیگنال در Apple TV

انتخاب جاکفشی

در سبک‌هایی دیگر، مانند سبک کلاسیک، باید از تزئینات پرنقش و متعدد برای محیط منزل استفاده شود. برای مثال، شما در کنار سرویس خواب، عناصر و اِلِمان‌های زیادی را می‌بینید. کنسول چوبی یا جاکفشی، همراه با میز پاتختی و پاف. در سبک مدرن تمام این عوامل برعکس خواهد بود.

برای انتخاب بهترین طرح جاکفشی، محل قرار گیری آن بسیار مهم است. عرض و عمق جاکفشی باید به صورتی باشد که مانعی برای رفت آمد نباشد و ابعادی باشد که به راحتی امکان قرارگیری در راهرو یا راه پله را داشته باشد1.

برای انتخاب مدل جاکفشی مناسب برای هر محیطی، ابتدا باید به رنگ تمامی وسایل خانه اشراف داشت. البته توجه به این مورد که رنگ جاکفشی با محیط یکسان باشد، امری بسیار ضروری است و باعث هرچه جذاب‌تر شدن محیط می‌شود، بنابراین نباید از این نکته مهم غافل شد

تناژ رنگی خاص 

از دیگر روش‌هایی که دکوراسیون منزل شما را، کاملاً مدرن نشان می‌دهد، استفاده از رنگ‌های خنثی و عمومی است. شما در سبک مدرن، می‌توانید تونالیته‌های رنگی متفاوت را به‌کار ببرید. اما به‌طور‌کلی، باید گفت در سبک مدرن، بیشتر از چند رنگ دیده نمی‌شود. به‌همین علت، شما باید تناژ رنگی را رعایت کنید. برای مثال رنگ سرویس خواب و سرویس مبل، باید رنگی ساده و خنثی انتخاب کنید.

جمع‌بندی کلی:

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در دهه های اخیر است. در این سبک طراحی داخلی، معمار تلاش می‌کند با پالت رنگی تک‌رنگ، خطوط صاف و ساده، مواد و مصالح موجود در طبیعت و نور خورشید، خانه‌ای ساده را برای شما طراحی کند ما روش‌هایی را معرفی کردیم، تا بتوانید با اجرای آن‌ها، خانه‌ای با دکوراسیون مدرن داشته باشید.

دکومبل خرید آنلاین و حضوری: decomoble.ir ارسال فوری به سراسر ایران پرداخت در محل ویژه تهران و کرج

 

4.8/5 - (9 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RsnzeB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *