آیفون 15 اپل در مقابل آیفون 14 پرو: حرفه ای در لباس مبدل؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از آیفون 15 اپل در مقابل آیفون 14 پرو: حرفه ای در لباس مبدل؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

زمانی که اپل چند هفته پیش سری آیفون 15 را معرفی کرد، سرفصل ها حول محور گنجاندن USB-C می چرخید. با این حال، همانطور که در بررسی آیفون 15 ما به آن اشاره شد، آیفون‌های غیرپرو امسال به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را در جدول به ارمغان می‌آورند. بنابراین، آیفون 15 کاملاً به یک دستگاه حرفه ای نزدیک شده است، که این سوال را ایجاد می کند که چقدر خوب است؟

تصویر ویژه آیفون 15 در مقابل 14 پرو

خب، من شخصاً هر روز با آیفون 14 پرو رانندگی می‌کردم، و صادقانه بگویم، آیفون 15 برای من بسیار فریبنده به نظر می‌رسد. 15 دارای همان ضریب فرم است در حالی که به طور قابل توجهی سبک تر است. عملکرد یکسانی دارد، با Dynamic Island، تنظیمات دوربین مشابه و یک پورت مدرن Type-C نیز همراه است. مطمئناً 14 پرو نمایشگر و لنز تله فوتو بهتری دارد، اما آیا همچنان دستگاه برتر است؟

با توجه به اینکه اپل اکنون به طور رسمی آیفون 14 پرو را متوقف می کند، مطمئن هستم که می توانید از سایر نمایندگی ها تخفیف زیادی برای آن در نظر بگیرید. بنابراین، آیا باید 14 Pro را بیش از 15 بخرید؟ بیایید در مقایسه عمیق اپل آیفون 15 در مقابل آیفون 14 پرو دریابیم.

آیفون 15 اپل در مقابل آیفون 14 پرو: مشخصات

مشخصات آیفون 14 پرو آیفون 15
نمایش دادن 6.1 اینچی OLED 6.1 اینچی OLED
وضوح 1179 x 2556 پیکسل 1179 x 2556 پیکسل
نرخ تجدید 120 هرتز 60 هرتز
چیپست A16 Bionic A16 Bionic
دوربین های عقب 48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل تله فوتو 48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض
دوربین جلو 12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
رم 6 گیگابایت 6 گیگابایت
ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
باتری 3200 میلی آمپر ساعت 3349 میلی آمپر ساعت

اپل آیفون 15 در مقابل آیفون 14 پرو: طراحی و نمایش

در ظاهر، هر دو آیفون 15 و 14 پرو زبان طراحی یکسانی دارند. در واقع هر دوی آنها دقیقاً ابعاد یکسانی دارند. تفاوت جزئی در ضخامت واقعاً تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما چیزی که آنها را متمایز می کند وزن آنها است. به لطف تفاوت وزن 35 گرمی، آیفون 15 بسیار سبک وزن است و استفاده با یک دست بسیار راحت تر است.

طراحی 1 3

آیفون 15 همچنین در چند رنگ تازه از جمله صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی موجود است. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو در رنگ‌های بنفش تیره، طلایی، نقره‌ای و مشکی فضایی موجود است. اعتبار در جایی که سررسید است. دستگاه Pro قطعاً بسیار با کیفیت تر به نظر می رسد. این با پرداخت درجه یک قاب فولادی ضد زنگ مطابقت دارد، در حالی که آیفون 15 به لطف استفاده از آلومینیوم درجه هوا فضا برای ساخت آن نسبتاً ساده به نظر می رسد.

ضخامت طراحی آیفون 15 در مقابل 14 پرو

در جلو، هر دو دستگاه دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با اندازه مشابه با محافظ سرامیکی هستند. هر دو پنل به یک اندازه روشن هستند و می توانند به خوبی روشنایی فضای باز را کنترل کنند. علاوه بر این، آیفون 15 با جزیره دینامیک نیز همراه است که با سری 14 پرو معرفی شد. برای نیازهای سرگرمی، پنل ها از Dolby Vision پشتیبانی می کنند.

نمایش می دهد

با این حال، تفاوت اصلی در صاف بودن نهفته است. اپل فناوری ProMotion را به طور انحصاری برای سری Pro رزرو کرده است. به این ترتیب، در حالی که آیفون 15 روی 60 هرتز قفل شده است، 14 پرو دارای صفحه نمایش LTPO است که تا 120 هرتز می رود. علاوه بر این، اپل نمایشگر همیشه روشن را برای مدل پرو رزرو کرده است. بنابراین این یکی از زمینه‌هایی است که 14 پرو نسبت به 15 برتری دارد.

دوربین ها: نرم افزار بر سخت افزار پیروز می شود؟

در حالی که دستگاه ها از جلو شبیه به هم هستند، اما هر دو کاملاً متفاوت از پشت هستند. 14 پرو به یک لنز اضافی مجهز شده است، به همین دلیل وزن بیشتری نیز دارد. همچنین، در حالی که روی کاغذ، هر دو گوشی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی هستند، آیفون 15 دارای لنز بهبود یافته F1.6 در مقایسه با سنسور F1.8 مدل 14 است. در حال حاضر، باید تعجب کنید که چگونه این به عملکرد دنیای واقعی تبدیل می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه به روز رسانی برنامه ها در iPhone و iPad به صورت دستی یا خودکار
چیدمان دوربین آیفون 15 در مقابل 14 پرو

در عکس‌های نور روز، هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و تصاویری با جزئیات را با رنگ‌های عمدتا دقیق می‌گیرند. گاهی اوقات نشانه ای از افزایش اشباع وجود دارد، اما بسیار کم است. در واقع، اکثر مردم، از جمله من، استدلال می‌کنند که این به شات کمی شادابی می‌دهد تا آن را خشخاش کند، و من آن را ترجیح می‌دهم.

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که لنز آیفون 14 پرو دارای FOV گسترده تری است. بنابراین با وجود اینکه شما با 1x عکس می گیرید، 14 Pro می تواند موارد بیشتری را در داخل قاب قرار دهد، در حالی که آیفون 15 فریم برش خورده دارد. همانطور که گفته شد، آیفون 15 به لطف عکس‌های 24 مگاپیکسلی مجهز به پیکسل، عکس‌های با جزئیات بیشتری را کلیک می‌کند. این همچنین به این معنی است که اندازه تصویر تقریباً دو برابر 14 Pro خواهد بود، بنابراین این نکته ای است که باید در نظر داشت.

همانطور که گفته شد، آیفون 15 تعادل رنگ سفید را بهتر انجام می دهد. به عنوان مثال، در نمونه عکس پیوست شده در زیر، ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که 15 گرما را به عکس اضافه می کند. با این حال، تصویر نسبت به صحنه واقعی تر است و نورپردازی وفادارانه در عکس ارائه شده است. از طرف دیگر، 14 Pro سعی کرده است رنگ های قاب را کاهش دهد تا عکس را واقعی تر نشان دهد.

آیفون 15 عکس های HDR بهتری نسبت به آیفون 14 پرو می گیرد که می توان آن را به استفاده از الگوریتم های ارتقا یافته Smart HDR 5 اپل نسبت داد. هایلایت ها و سایه ها به خوبی متعادل هستند و تصویر کلی قطعا در آیفون 15 جذاب تر به نظر می رسد.

با حرکت به سمت عکس های زوم، آیفون 15 زوم 2 برابری را ارائه می دهد که خود یک ترفند نرم افزاری است. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو دارای یک لنز تله فوتو 3x اختصاصی است. در بیشتر موارد، به جرات می توان گفت که بهینه سازی نرم افزاری آیفون 15 می تواند با سخت افزار 14 پرو همگام شود.

همانطور که گفته شد، 14 Pro می تواند تا 15 برابر زوم را پیش ببرد و همچنان عکس های خیره کننده ای تولید کند. از سوی دیگر، 15 تنها می تواند تا زوم 10 برابری داشته باشد و کیفیت آن چیزی نیست که به آن افتخار کنیم.

صحبت در مورد سلفی ها، در بیشتر موارد، تقریباً یکسان هستند. یک هاله خفیف در اطراف صورت من وجود دارد، و بافت می توانست کمی بهتر باشد، اما انتظار زیادی برای شروع نداشتم.

همانطور که گفته شد، پرتره های سلفی گرفته شده از آیفون 15 بسیار بهتر به نظر می رسند. حتی در شرایط نوری مشابه، آیفون 15 موفق می شود تصویر واضح تری تولید کند. علاوه بر این، این عکس در مقایسه با عکس آیفون 14 پرو، سرزندگی بهتری را نشان می دهد. در مورد آن، شایان ذکر است که سبک های عکاسی در هر دو دستگاه روی استاندارد تنظیم شده است.

در ادامه، اجازه دهید در مورد عکاسی در نور کم صحبت کنیم. هر دو آیفون زمانی که نوری کمتر از ایده‌آل را تشخیص می‌دهند، به‌طور پیش‌فرض یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی را انتخاب می‌کنند و در نتیجه عکسی با جزئیات بیشتر می‌گیرند. با این حال، آیفون 15 تصاویر را بهتر پردازش می کند و نویز کمتری را در ترکیب بندی ارائه می دهد. 14 Pro تصویر را کمی بیشتر روشن می کند، اما همچنین آن را بسیار واضح تر می کند. در نتیجه، تصویر نهایی اصلاح شده به نظر می رسد.

همین امر در نمونه های پیوست شده در زیر نیز صادق است. درخت سمت چپ قاب در 14 پرو به شدت تیز به نظر می رسد، در حالی که در 15 واقع گرایانه به نظر می رسد. همانطور که گفته شد، خروجی هر دو گوشی با انعکاس های غیر ضروری و شعله ور شدن لنز خدشه دار می شود، که بسیار بد است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای چاپ نشدن مایکروسافت ورد در مک

همچنین شایان ذکر است که آیفون 15 از Apple ProRAW پشتیبانی نمی کند و همچنین فاقد عکاسی ماکرو است. 14 Pro همچنین دارای سنسور LiDAR است که در 15 وجود ندارد. اگر یک عکاس حرفه ای هستید که به آیفون خود متکی هستید، مطمئناً 14 Pro با نیازهای شما مطابقت بیشتری خواهد داشت.

دوربین 2

در نهایت، تا آنجا که به فیلم مربوط می شود، هر دو دستگاه می توانند با سرعت 4K@60fps ضبط کنند. با این حال، آیفون 14 پرو به لطف پشتیبانی از ضبط با HDR 10 بیتی و همچنین ProRes، قطعا برای فیلمبرداران مناسب تر است. لنز تله فوتو 3x همچنین برای فیلم‌برداری‌های خاص، مانند عکاسی با زوم دالی، مفید است، چیزی که با آیفون 15 امکان‌پذیر نیست زیرا فشرده‌سازی لنز را ارائه نمی‌دهد.

بنابراین، برای کاربران حرفه ای، آیفون 14 پرو همچنان گزینه بهتری است. برای بقیه، می توان گفت دوربین آیفون 15 اگر بهتر نباشد، به همان اندازه خوب است.

عملکرد: A16 Bionic هنوز شگفت انگیز است

در مورد عملکرد، هر دو دستگاه از تراشه A16 Bionic اپل پشتیبانی می‌کنند. از نظر مشخصات، SoC یک CPU شش هسته ای با دو هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد و یک GPU پنج هسته ای ارائه می دهد. به آن یک موتور عصبی 16 هسته ای اضافه کنید و از عملکرد آیفون 14 پرو یا آیفون 15 ناامید نخواهید شد.

A16 Bionic iPhone 15 در مقابل iPhone 14

در حالی که اپل رم رسمی را فاش نمی کند، ظاهراً 15 دارای همان رم 6 گیگابایتی آیفون 14 پرو است. با این اوصاف، هنوز هم می‌توانم بگویم که آیفون 14 پرو کمی سریع‌تر است. با این حال، این بیشتر یک تقویت درک شده ناشی از صفحه نمایش نرم تر است تا تفاوت در عملکرد واقعی.

نرم افزار iOS 17

هر دو گوشی را بوت می کنند، با این تفاوت که با آیفون 15، یک سال بیشتر به روز رسانی نرم افزار دریافت می کنید. گفتنی است، به لطف پشتیبانی گسترده اپل از دستگاه، می‌توانید آیفون 14 پرو را انتخاب کنید و برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی نیز به‌طور یکپارچه از آن استفاده کنید.

عمر باتری و شارژ: C تفاوت

درست مانند رم، اپل مشخصات باتری آیفون‌ها را نیز مخفی نگه می‌دارد. با این حال، به لطف خرابی‌ها، مشخص است که آیفون 15 باتری 3349 میلی‌آمپر ساعتی بزرگ‌تری در مقایسه با باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی 14 پرو دارد. با وجود این، آیفون 14 پرو با 23 ساعت پخش مداوم ویدئو در مقایسه با 20 ساعت آیفون 15، باتری پشتیبان بیشتری دارد.

عمر باتری و شارژ آیفون 15 در مقابل 14 پرو

از سوی دیگر، آیفون 15 با درگاه USB-C از برادر پرو خود استفاده می کند. اما، هنوز جشن نگیرید. ببینید، پورت USB-C آیفون 15 مانند پورت لایتنینگ 14 پرو به سرعت USB 2.0 محدود شده است. با این اوصاف، اگر آیفون 15 را انتخاب کنید، باید یک کابل کمتر حمل کنید. سرعت شارژ در هر دو مدل همچنان به 20 وات محدود است. از طرف دیگر، می‌توانید شارژ بی‌سیم را نیز انتخاب کنید، زیرا هر دو گوشی از شارژ 15 واتی MagSafe پشتیبانی می‌کنند.

Apple 15 در مقابل iPhone 14 Pro: قیمت و در دسترس بودن

آیفون 15 از 799 دلار شروع می شود و با حداکثر گزینه ذخیره سازی تا 512 گیگابایت در دسترس است. شما می توانید آن را مستقیماً از اپل یا از فروشنده دلخواه خود تهیه کنید. در حالی که آیفون 14 پرو را می توان در یک نوع 1 ترابایتی پیکربندی کرد، اکنون به طور رسمی توسط اپل متوقف شده است. با این حال، همچنان می‌توانید آن را در یک فروشنده رسمی نزدیک خود یا در فروشگاه‌های آنلاین مانند یا BestBuy پیدا کنید.

طراحی آیفون 15 در مقابل 14 پرو

اگرچه با موجودی محدود، در حالی که می توانید امتیاز زیادی در 14 Pro کسب کنید، گزینه های شخصی سازی شما ممکن است محدود باشد. با این حال، این همچنین به این معنی است که تفاوت قیمت زیاد نیست. برای زمینه، اگر یک آیفون 15 جدید از Verizon بخرید، 830 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. از طرف دیگر، می توانید آیفون 14 پرو را تنها با 899 دلار در همان پیکربندی تهیه کنید.

آیفون 15 اپل در مقابل آیفون 14 پرو: کدام یک برای شما مناسب است؟

وقت آن است که به فیل در اتاق بپردازید – آیفون برای شما کدام بهتر است؟ بیایید به مزایای استفاده از گوشی هوشمند Pro سال گذشته اپل نگاهی بیندازیم. آیفون 14 پرو صفحه نمایش نرم تری با پشتیبانی از Always-On ارائه می دهد، دارای لنز دوربین اضافی با پشتیبانی از ویژگی های Pro مانند ضبط 10 بیتی HDR ProRAW است و عمر باتری کمی بیشتر را ارائه می دهد. اگر آن را در نظر بگیرید، کاملاً واضح است که این ویژگی ها بیشتر توسط طرفداران مصرف کننده استفاده می شود.

با این حال، برای مصرف کننده عمومی، من استدلال می کنم که آیفون 15 بسیار منطقی تر است. عملکردی مشابه 14 Pro ارائه می دهد، تنظیمات دوربین بهبود یافته ای که عکس های بهتری از جعبه می گیرد و همان صفحه نمایش با بریدگی Dynamic Island. به دلیل وزن آن، استفاده از آن بسیار راحت‌تر است، و گنجاندن Type-C نه تنها شارژ را آسان‌تر می‌کند، بلکه درها را به دنیای کاملاً جدیدی از لوازم جانبی شخص ثالث باز می‌کند.

بنابراین در پایان روز، مگر اینکه واقعاً به ویژگی های پیشرفته آیفون 14 پرو نیاز داشته باشید، به نظر من، آیفون 15 به راحتی می تواند انتخاب شود.

امیدواریم از این مقاله آیفون 15 اپل در مقابل آیفون 14 پرو: حرفه ای در لباس مبدل؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sRexeI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *