افت بودجه فین تک، بر اساس اعداد

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم افت بودجه فین تک، بر اساس اعداد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به The Interchange برگردید! اگر می خواهید این را در صندوق پستی خود داشته باشید، اینجا ثبت نام کنید.

وقتی نوبت به اخبار فین‌تک می‌رسد، نیمه اول سال 2023 بسیار کند بودیم و این با آمارهای مالی که در زیر پوشش می‌دهیم نشان می‌دهد. اما همانطور که در صندوق‌های ورودی شلوغ ما نشان می‌دهد، همه چیز به نظر می‌رسد که در حال افزایش است. برای جزئیات بیشتر این متن را بخوانید!

حجم معاملات بسیار کاهش یافته است

این هیچ رازی نیست که سرمایه گذاری خطرپذیر داشته است کند شد امسال و هفته گذشته، ما چقدر دیدیم.

S&P Global به تازگی گزارش شده است سرمایه‌گذاری در شرکت‌های جهانی فین‌تک سالانه 49 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و به 23 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2023 رسیده است. استارت‌آپ‌های مرحله رشد و بالغ حتی کمتر، به ترتیب 43 و 66 درصد بودند.

حتی شگفت‌انگیزتر، ما همچنین شاهد کاهش چشمگیر تعداد دورهای تأمین مالی در آن دوره زمانی بودیم – فقط 1178 سرمایه‌گذاری انجام شد: کاهش 64 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022. در سه ماهه دوم سال 2023، 522 معامله انجام شد. که بسته شد، از 656 سرمایه گذاری در سه ماهه اول و کمتر از 944 سرمایه گذاری انجام شده در سه ماهه دوم سال 2022.

احساسات سرمایه گذاران در حال کاهش در این بخش بود – شرکت اطلاعاتی بازار خاطرنشان کرد که این “کندترین سه ماهه ثبت شده در 2.5 سال گذشته” بوده است. با این حال، آن را نیز صدا زد ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در ماه مارس به عنوان رویدادی که “اشتهای ریسک سرمایه گذار را بیشتر کاهش داد.”

مگا راندها، آنهایی که بیش از 100 میلیون دلار داشتند، نیز غایب بودند: 23 در سه ماهه اول و فقط 9 در سه ماهه دوم. این کاهش نسبت به 55 مورد در سه ماهه دوم سال 2022 است.

استرایپ یکی از برندگان بزرگ بود در نیمه اول سال پس از جذب 6.5 میلیارد دلار. فین‌تک‌های ایالات متحده به طور کلی 12.16 میلیارد دلار در این دوره زمانی جذب کردند که S&P گزارش داد که 28٪ کاهش داشته است. در این گزارش آمده است که بدون افزایش افزایش درآمد Stripe، “این شرکت نمی توانست از حجم معاملات 8 میلیارد دلاری H1 2020 که تحت تاثیر COVID-19 قرار گرفته بود، پیشی بگیرد.”

با این حال، ارزش‌گذاری شرکت‌ها سرنوشت مشابهی نداشت و در واقع بهبود یافت و به ترتیب در سه ماهه اول و دوم به 9 میلیارد و 14 میلیارد دلار افزایش یافت، در مقایسه با 9 میلیارد دلار در سه ماهه سوم و 8 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم 2022.

همانطور که شواهدی را اینجا و اینجا می بینیم، دل بکنید که نیمه دوم سال می تواند بهتر به نظر برسد. – کریستین

ارزش گذاری ها بالا می روند

صحبت از ارزش گذاری ها، در یک نکته مثبت تر، PitchBook برگه محاسبه عمومی و راهنمای ارزیابی سه ماهه دوم فین تک و پرداخت خود را منتشر کرد. طبق PitchBook، قیمت سهام شرکت‌های فین‌تک عمومی اخیراً سریع‌تر از بازار گسترده‌تر بازگشته است – در سه ماهه دوم 21.2 درصد در مقایسه با بازدهی 12.8 درصدی نزدک و 8.3 درصدی S&P 500 افزایش یافته است. در همان زمان، سرمایه گذاران سودآوری را در اولویت قرار می دهند، زیرا IPO های سنتی (21.2٪ افزایش) عملکرد بهتری از SPAC ها (13.5٪ افزایش) دارند. به طور خاص، PitchBook گفت: «Neobanks، insurtech، proptech، و شرکت‌های پرداخت با رشد بالا، همگی در تلاش هستند تا به سود خود دست یابند، در حالی که شرکت‌های دارای بودجه خوب به دنبال M&A هستند. تنظیم مجدد تقریباً همیشه به نفع افراد قوی است. شرکت هایی که در سال گذشته شاهد افزایش قیمت سهام بوده اند عبارتند از Coinbase، Nubank، Robinhood، SoFi، Oscar Health، AvidXchange، Flywire، Remitly، Wise، Redfin و Zillow.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 روش برتر برای رفع عدم کارکرد صدای ویدیو در آیفون

تحلیلگران جیمز اولان و رودی یانگ نوشتند: «بسیاری از شرکت‌های فین‌تک تلاش خود را روی دستیابی به سودآوری متمرکز کرده‌اند که منجر به کاهش پرسنل، هزینه‌های بازاریابی و سایر هزینه‌های عملیاتی می‌شود. برخی از شرکت های فین تک مانند نئوبانک ها با مدل های تجاری سودآور شروع به ظهور کرده اند. ما انتظار داریم سرمایه گذاران در کوتاه مدت محتاط باشند و به دنبال شرکت هایی در مسیر سودآوری باشند. آنها همچنین به هجوم معاملات M&A که در سه ماهه شاهد بودیم، از جمله خرید 95 میلیون دلاری X1 توسط Robinhood و خرید اوراق قرضه توسط FIS، اشاره کردند و گفتند: “تحول در فعالیت های M&A نشان می دهد که ارزش گذاری های پایین تر برای خریدارانی که جریان نقدی آزاد و کافی دارند، مطلوب است. موجودی نقدی کافی.»

جالب اینجاست که در ماه می، الکس ویلهلم، سردبیر TC+ به این نتیجه رسید که “ما به اوج بدبینی در مورد فین تک نزدیک شده ایم.” در آن زمان، او اشاره کرد که فین‌تک‌ها به هیچ وجه خوب عمل نکرده‌اند، حتی اگر شما به دلیل کاهش بیشتر ارزش‌گذاری در شرکت‌های فناوری و در مقایسه با قبل از رونق سرمایه‌گذاری اخیر باشید. اما به نظر می رسد که جزر و مد در حال تغییر است. می توان امیدوار بود. – مری ان

برای شنیدن صحبت های الکس و مری آن در مورد ارزش گذاری ها، قسمت پادکست سهام جمعه را بررسی کنید.

اخبار هفتگی

به نظر می‌رسد همه بنیانگذاران استارت‌آپ تامین مالی جایگزین که زمانی پر سر و صدا بود. لوله حرکت کرده اند. مری آن با مایکل سیپلینسکی در مورد سرمایه گذاری جدید خود، شرکتی به نام، صحبت کرد CapStack که به عنوان یک سیستم عامل یکپارچه برای بانک ها عمل می کند. نکته قابل توجه، سیپلینسکی گفت که او توانست 6 میلیون دلار بودجه به رهبری فین کپیتال برای استارت آپ جمع آوری کند، نه تنها قبل از اینکه شرکت درآمدی داشته باشد، بلکه قبل از اینکه یک محصول یا حتی یک نسخه بتا از یک محصول داشته باشد. اکنون، این در روزهای اوج رونق سرمایه گذاری در سال 2021 بسیار رایج بود، اما امروزه بسیار کمتر است. طبق گفته Cieplinski، VCهایی که او با آنها صحبت کرد، گفتند که “منتظر” بودند تا کسی آنچه را که او قصد ساخت آن را دارد بسازد و حتی یکی “بعد از هفت دقیقه بله گفت.” همچنین قابل توجه این است که سیپلینسکی در پایان فوریه از سمت خود به عنوان مدیر ارشد تجاری به مشاور ارشد پایپ منتقل شده بود، چند ماه پس از آن که این استارت‌آپ به تیتر اخبار تبدیل شد، زمانی که بقیه بنیانگذاران آن در همان زمان کناره‌گیری کردند. به دنبال یک مدیر عامل جدید “کهنه کار” باشید. پایپ که بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود و زمانی ارزش آن 2 میلیارد دلار بود، هدف تعدادی از اتهامات مربوط به استفاده از سرمایه بود – که شرکت همه آنها را به شدت رد کرد. ما هنوز از کل داستان واقعی آنچه در پایپ رخ داد نمی دانیم، اما باید پرسید: اگر چیزی که این شرکت در حال ساخت آن است امیدوارکننده است، چرا تک تک بنیانگذاران آن قبلاً حرکت کرده اند؟

استارت آپ فرانسوی سوئیل تنها یک سال پس از ادغام با Bimpli، بخش مزایای کارکنان BPCE، برخی معیارهای درآمد را به اشتراک گذاشت. محصول اصلی Swile یک کارت پرداخت برای مزایای کارکنان، مانند کوپن غذا است. در سال 2022، سویل 138 میلیون یورو (153 میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) درآمد ایجاد کرد – که شامل درآمد بیمپلی می‌شود. با این حال، زیان شرکت به 72 میلیون یورو (80 میلیون دلار) افزایش یافت. به عبارت دیگر، 2022 یک کیسه مختلط بوده است. اطلاعات بیشتر از رومن دیلت در اینجا.

توتمکه خود را «تنها بانک دیجیتال توسط و برای مردم بومی» توصیف می‌کند، می‌گوید بتای عمومی برنامه بانکداری دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده است. این شرکت می‌گوید که پیشنهاداتش برای بومیان آمریکا، هاوایی و آلاسکا «محصولات مالی اساسی و قابل دسترس» مانند حساب‌های خرج کردن بدون کارمزد ماهانه یا حداقل مانده، و همچنین دسترسی دو روزه به صورت چک حقوق اولیه برای مشتریان سپرده مستقیم و سایر موارد را در اختیار بومیان آمریکا قرار می‌دهد. چیزها

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کارکنان در مورد آنچه در صورت از دست دادن توییتر از دست می دهیم •

جی پی مورگان یک مدیر سابق SVB را برای وام دادن به استارت آپ های دره سیلیکون استخدام کرده است. این در ادامه می آید برکساخیراً یک کهنه سرباز SVB برای خدمت به عنوان رئیس استارت آپ ها استخدام شده است.

اخبار بیشتر

Checkout.com راه‌حل تأیید هویت مبتنی بر را راه‌اندازی می‌کند (سؤال و پاسخ اخیر TechCrunch با رئیس جدید شرکت را اینجا ببینید.)

Ebanx برزیل با Nubank برای ارائه خدمات پرداخت به مشتریان شریک می شود (در مورد استراتژی و معیارهای رشد Nubank در اینجا بیشتر بشنوید.)

نقص‌های پرداختی Revolut در ایالات متحده به سارقان این امکان را داد که 20 میلیون دلار سرقت کنند (در مورد بررسی مجدد ارزش‌گذاری بانک دیجیتال در اینجا بیشتر بخوانید.)

هشت VC که ادعا می کنند “گردشگران فین تک” نیستند در توییتر به اشتراک بگذارید توصیه هایی که به شرکت های پرتفوی خود می دهند. (TechCrunch نظرسنجی سرمایه گذاران فین تک خود را در سه ماهه اول انجام داد که می توانید اینجا را بررسی کنید.)

کارگزار آمریکایی Public با حمایت ویل اسمیت در اولین حمله به خارج از کشور در بریتانیا راه اندازی شد

شریک Stratyfy و بنیاد دولتی سودمند برای مبارزه با نابرابری وام‌دهی نژادی «در سراسر صنعت»

ProcurePay، یک راه حل پرداخت خودکار از Mesh Payments

پلتفرم سرمایه گذاری دارایی جایگزین Yieldstreet مدیرعامل جدید را به عنوان یکی از بنیانگذاران مایکل وایز معرفی کرد.

Clear Street از طریق خرید خدمات مشاوره React وارد بازار آتی می شود

جمع آوری کمک مالی و M&A

همانطور که در TechCrunch دیده می شود

QED دور 7 میلیون دلاری را به استارت‌آپی هدایت می‌کند که به کسب‌وکارهای SaaS در سراسر کریدور آمریکا و آسیای جنوبی کمک مالی ارائه می‌کند.

ماتیلدا 19 میلیون دلار دیگر به دست آورد، این بار تا فراتر از مدارس خصوصی مکزیک گسترش یابد

یکی از بنیانگذاران پایپ 6 میلیون دلار برای CapStack جمع آوری می کند، یک بازار بانک به بانک با هدف “ریسک زدایی پرتفوی ها”

سیلو 32 میلیون دلار جمع آوری می کند تا به شرکت های زنجیره تامین مواد غذایی کمک کند تا امور مالی خود را مدیریت کنند

دفاکتو تسهیلات اعتباری جدیدی برای تأمین مالی فوری شرکت‌های کوچک دریافت می‌کند

جیراو، استارت آپی که نرم افزار برنامه ریزی مالی برای کسب و کارها را توسعه می دهد، 20 میلیون دلار جمع آوری می کند

Collective، یک پلت فرم مدیریت مالی برای فریلنسرها، 50 میلیون دلار جمع آوری می کند

سولاریس 42 میلیون دلار را با ارزش 1.6 میلیارد دلاری افزایش می‌دهد تا پس از سال 2022، بخش مالی تعبیه‌شده را گسترش دهد.

استارت‌آپ پرداخت‌های فوری بانکی Ivy ۷.۷ میلیون دلار در دور اولیه به رهبری Creandum تضمین کرد

در جای دیگر دیده می شود

سیستم عامل چند خانواده Entrata برای خرید Rent Dynamics

وقتی من کار می کنم فین تک Lean Financial را می خرد

استارت‌آپ فین‌تک ایالات متحده MerQube بودجه ۲۲ میلیون دلاری سری B دریافت می‌کند

استارت آپ مدیریت ثروت صاحب خانه House Numbers 3.75 میلیون دلار جمع آوری کرده است

گواهی 15 میلیون دلار بودجه جمع آوری می کند

کوروو 500000 یورو سرمایه اولیه جذب کرده است

شرکت Insurtech Sigo Seguros 5.1 میلیون دلار را در دور سرمایه گذاری قبل از سری A تضمین می کند


در سپتامبر امسال در TechCrunch Disrupt 2023 در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید تا تأثیر فین تک بر دنیای امروز ما را بررسی کنیم. جدید امسال، ما یک روز کامل را به همه چیزهای فین تک اختصاص خواهیم داد که برخی از چهره های برجسته فین تک امروزی را به نمایش می گذارند. اکنون تا 11 آگوست با خرید گذرنامه خود تا 600 دلار پس انداز کنید و با کد تبلیغاتی INTERCHANGE، 15 درصد صرفه جویی کنید. بیشتر بدانید.


اعتبار تصویر: برایس



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ddQHMi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *