اپل در حال ارائه برخی وصله‌های امنیتی فوری آیفون و مک است، بنابراین همین حالا به‌روزرسانی کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چندین به‌روزرسانی امنیتی جدید را منتشر کرده است که بسیاری از دستگاه‌های خود از جمله ، آی‌پد و مک را پوشش می‌دهد تا مشکلات مختلف از جمله روز صفر که قبلاً مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند را برطرف کند.

این آسیب‌پذیری بر هسته، که سخت‌افزار دستگاه را کنترل می‌کند، تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به برنامه‌های بد اجازه دهد وضعیت آن را تغییر دهند. به عنوان CVE-2023-38606 ردیابی می شود.

روز صفر سومین آسیب‌پذیری در دستگاه‌های اپل به عنوان بخشی از عملیات مثلث‌سازی است، یک کمپین جاسوسی سایبری که دستگاه‌های iOS را از سال 2019 هدف قرار می‌دهد و برای فعال شدن نیازی به کلیک کاربر ندارد.

عملیات مثلث سازی

گفته می شود که محققان کسپرسکی این عملیات را کشف کرده و این آخرین نقص را گزارش کرده اند. این مشکل بر روی نسخه‌های قدیمی‌تر iOS تأثیر می‌گذارد و اپل اعلام کرده است که «از گزارشی آگاه است که ممکن است به طور فعال در برابر نسخه‌های iOS منتشر شده قبل از iOS 15.7.1 مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد».

اصلاح اپل مستلزم بهبود مدیریت وضعیت دستگاه بود.

بوریس لارین، محقق ارشد Kaspersky ادعا می‌کند که این نقص برای استقرار نرم‌افزار جاسوسی Triangulation از طریق یک سوء استفاده در iMessage استفاده می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل اصلی برای خطای DirectX "Could Allocate Sufficient Memory" در ویندوز

به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید برای iOS، iPadOS، macOS (Big Sur، Monterey و Ventura)، tvOS، دستگاه‌های watchOS و همچنین مرورگر در دسترس هستند.

از ابتدای سال، اپل در مجموع 11 روز صفر را اصلاح کرده است که توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار گرفته است و بر مک، آی پد و آیفون تاثیر گذاشته است. همچنین اخیراً اصلاحی برای WebKit خود منتشر کرده است که در آن آسیب‌پذیری می‌تواند منجر به اجرای کد دلخواه شود.

در پایان سال گذشته، این شرکت همچنین ویژگی جدید Rapid Security Response خود را منتشر کرد که برای ارسال سریع‌تر وصله‌ها به مشتریان طراحی شده بود و برای اولین بار در ماه مه امسال از آن برای وصله رایانه‌های Mac، iPad و iPhone استفاده کرد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eWBbzq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *