اپل پس از بررسی دقیق برنامه‌های وام‌دهی غارتگر را در هند پاکسازی می‌کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم پس از بررسی دقیق برنامه‌های وام‌دهی غارتگر را در هند پاکسازی می‌کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

چند روز پس از اینکه کاربران و رسانه ها مشروعیت این خدمات را زیر سوال بردند، اپل چندین برنامه وام غارتگر را از اپ استور هند حذف کرد.

Pocket Kash، White Kash، Golden Kash و OK Rupee از جمله برنامه هایی هستند که اپل این هفته از فروشگاه خارج کرد. این برنامه‌ها وام‌دهی سریعی را به مصرف‌کنندگان در هند ارائه می‌کردند و در هفته‌های اخیر به 20 فهرست برتر مالی در App Store صعود کردند. اما طبق بررسی صدها کاربر، آن‌ها هزینه‌های فوق‌العاده اضافی نیز دریافت کردند.

وام دهندگان همچنین از تاکتیک های کاملا غیراخلاقی برای وادار کردن وام گیرندگان برای بازپرداخت استفاده کردند.

«من در شرایط درمانده مبلغی قرض کردم و […] یک روز قبل از سررسید بازپرداخت، پیام‌هایی با عکس و مخاطبینم در تلفنم دریافت کردم که می‌گفتند وام خود را بازپرداخت کنید در غیر این صورت آنها به مخاطبین ما اطلاع می‌دهند که شما وام را پرداخت نمی‌کنید.

برنامه‌هایی که توسعه‌دهندگان آن‌ها نام‌های عجیب و وب‌سایت‌های مشکوک داشتند، مملو از صدها بررسی مشابه بودند، برخی از آنها تهدیدات هشداردهنده‌تری را به اشتراک می‌گذاشتند که ادعا می‌شود از وام دهندگان دریافت کرده‌اند.

TechCrunch روز دوشنبه برای اظهار نظر با اپل تماس گرفت و دو روز بعد این شرکت حداقل نیم دوجین برنامه را حذف کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به گفته محققان، حالت امنیتی بالای اپل، نرم افزارهای جاسوسی NSO را مسدود کرده است

در بیانیه‌ای به TechCrunch، سخنگوی اپل تأیید کرد که این شرکت برنامه‌ها را حذف کرده است و گفت که آنها توافقنامه مجوز برنامه توسعه‌دهنده اپل و دستورالعمل‌ها را نقض کرده‌اند.

یکی از سخنگویان اپل گفت: «فروشگاه App و دستورالعمل‌های بررسی برنامه ما برای اطمینان از ارائه امن‌ترین تجربه ممکن برای کاربرانمان طراحی شده‌اند. ما فعالیت های تقلبی را در اپ استور تحمل نمی کنیم و قوانین سختگیرانه ای علیه برنامه ها و توسعه دهندگانی داریم که سعی در تقلب سیستم دارند.

همانطور که تجزیه و تحلیل اخیر ما نشان داد: اپ استور بیش از 2 میلیارد دلار از تراکنش های جعلی را در سال 2022 متوقف کرد، نزدیک به 1.7 میلیون برنامه ارسالی را به دلیل عدم رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی اپل رد کرد و 428000 حساب توسعه دهنده را به دلیل فعالیت بالقوه جعلی خاتمه داد.

چشم‌انداز رو به رشد فین‌تک در هند نیز باعث ایجاد برنامه‌های وام‌دهی غارتگرانه شده است. تکثیر آنها به طور ذاتی با افزایش پذیرش گوشی های در کشور و نیاز شدید اقتصادی مرتبط است. برخی از پلتفرم‌های دیجیتال، با بهره‌برداری از حفره‌های نظارتی، وام‌های تقریباً آنی، اما بدون وثیقه ارائه می‌کنند، البته با نرخ‌های بهره به طرز شگفت‌انگیزی بالا.

محرومان، معمولاً بدون دسترسی آسان به خدمات مالی سنتی، خود را مستعد چنین اقداماتی می دانند. وضعیت تنها با همه‌گیری COVID-19 بدتر شده است، بحرانی که ناامنی‌های مالی را به دلیل از دست دادن گسترده مشاغل و کاهش درآمد عمیق‌تر کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Fi یک تغییر نام تجاری، پشتیبانی گسترده از ساعت هوشمند، گزینه آزمایشی رایگان جدید و موارد دیگر دریافت می کند

فروشگاه گوگل که سیستم عامل آن بر بازار گوشی های هوشمند در هند تسلط دارد، از لحاظ تاریخی پلتفرم اصلی برنامه های وام دهی غارتگرانه در این کشور بوده است. هم گوگل و هم بانک مرکزی کشور به شدت مداخله کرده اند در سال گذشته برای اصلاح این وضعیت، برنامه‌های وام‌دهنده را موظف کرد که شرایط خود را به طور شفاف به کاربران منتقل کنند و دسترسی آنها به داده‌های شخصی را محدود کنند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BCRltx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *