اینها سانسور شده ترین کشورهای جهان هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک مطالعه جدید در مورد سانسور آنلاین نشان داده است که به غیر از مظنونین معمولی (کره شمالی، ایران، چین یا روسیه)، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) سانسور شده ترین کشور در جهان است.

با استفاده از طیف وسیعی از داده‌های مبتنی بر اینترنت، از وضعیت محدودیت پورنوگرافی، بیش از درصد جمعیتی که از خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌کنند، تا وضعیت تورنت‌ها و درصد کاربران اینترنت در هر کشور، Proxyrack به امارات متحده عربی امتیاز 8.03/10 داد و آن را سانسور شده‌ترین کشور جهان در جهان نامید.

با این حال، کشورهای فوق الذکر که در سرتاسر جهان به دلیل کنترل شدید خود در استفاده از اینترنت، آزادی ارتباطات و اشتراک گذاری اطلاعات شناخته شده اند، شامل نمی شوند. در این گزارش آمده است: «اوکراین و روسیه از رتبه بندی حذف شدند» در حالی که دیگر کشورها حتی نامی از آنها برده نشده است.

VPN و تورنت

در هر صورت، طبق آمار آن، همه در امارات از اینترنت استفاده می کنند، اما تقریباً نیمی (43.2٪) از VPN استفاده می کنند.

با محدود شدن VPN ها، همراه با استفاده از تورنت ها و های پورن، این کافی بود تا کشور در رتبه اول این لیست بدنام قرار گیرد. قطر با امتیاز 6.95/10 در رده دوم قرار دارد. این کشور خلیج عربی به دلیل اینکه تورنت ها را محدود نمی کند و به دلیل اینکه نسبت کمتری از کشور (39.2٪) از VPN استفاده می کنند، تا حدودی امتیاز بهتری کسب کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ایجاد و اضافه کردن رمز عبور به فایل های ZIP در مک

سه رتبه برتر توسط عربستان سعودی جمع آوری شده است که تنها از نظر درصد جمعیتی که از VPN استفاده می کنند با قطر متفاوت است – 27.1%.

تنها کشور اروپایی که توانسته به فهرست ده برتر راه یابد بلاروس در رتبه نهم و (اگر آن را یک کشور اروپایی می‌دانید) ترکیه در رتبه دهم است. استرالیا در رتبه هشتم قرار گرفت، در حالی که روسیه، اوکراین و کره شمالی به طور کامل از تحلیل حذف شدند. کشورهای دیگر در این فهرست عبارتند از عمان، قزاقستان، سنگاپور و مالزی.

بریتانیا در رتبه 14 قرار گرفت، سه رتبه بدتر از ایالات متحده.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XmRrKq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *