بررسی صفحه کلید مکانیکی OnePlus 81 Pro

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بررسی مکانیکی OnePlus 81 Pro
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

یک کیبورد مکانیکی تقریباً با هر معیاری، افزوده عجیبی به خط تولید OnePlus است. OnePlus قبل از هر چیز یک سازنده گوشی است. همیشه بوده و احتمالا همیشه خواهد بود. از سال 2014، این شرکت نام خود را به عنوان تولید کننده گوشی‌های اندرویدی با قیمت‌های غیرمجاز به دست آورده است. البته تنوع بخشی اجتناب ناپذیر است. این یک حرکت هوشمندانه است – به ویژه با مشکلات این صنعت در چند سال گذشته.

هدفون های هدفون گام بعدی منطقی هستند. گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه نیز همین‌طور هستند، زیرا این شرکت به دنبال بازارهای نوظهور برای توسعه بیشتر است. به سختی می توان گفت که چه مقدار از نقشه راه شرکت تحت تأثیر جذب OnePlus به سرمایه گذار قدیمی Oppo بوده است، اگرچه بسیاری از محصولات بدون شک قبلاً در نقشه راه قرار داشتند. این احتمالاً شامل تبلت و تاشو این شرکت می شود.

ویژگی OnePlus یک جانور کاملاً متفاوت است. این شرکت این برنامه را اینگونه توصیف می کند: «OnePlus Featuring یک پلتفرم کاملاً جدید است که به طور مداوم نتایج قدرتمند و مشترکی را برای کاربران OnePlus به ارمغان می آورد. OnePlus Featuring با معرفی محصولات پیشرو در صنعت در دسته‌های جدید، به نیازهای فناوری متنوع کاربران می‌پردازد و محصولات تحول‌آفرین را به بازار جهانی گسترده‌تر می‌آورد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

به نظر می رسد این برنامه تلاشی برای وان پلاس برای ارتباط مجدد با ریشه های خود باشد. یکی از مشخصه‌های تعیین‌کننده روزهای اولیه این شرکت، روش هوشمندانه‌ای بود که با آن درگیر شد و از طرفداران بسیار وفادار استفاده کرد. با این حال، همانطور که اغلب زمانی اتفاق می افتد که شرکت ها مدیریت جدید را گسترش می دهند و هدایت می کنند، بسیاری از آن جادوی اولیه در ترکیب گم می شود.

محصولات در Power of Community – نوعی صفحه طراحی سخت‌افزار جمع‌سپاری شده – شروع به کار می‌کنند. این یک دسته گسترده است. پروژه های فعلی شامل یک کیف دوفول و عینک AR است. نسبت به مفاهیم دیگر، یک صفحه کلید مکانیکی یک شرط نسبتا مطمئن است. در میان چیزهای دیگر، آنها در سال های اخیر شاهد افزایش محبوبیت فراتر از جامعه بوده اند. فک می کنم که خودم روی کالسکه پریده ام.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

نکته دیگری که در مورد کیبورد 81 پرو باید به آن توجه کرد این است که یک همکاری بسیار زیاد است. شما آن را از روی نام تجاری نمی‌شناسید – OnePlus به‌طور مشخص نام Keychron را در مطالب تبلیغاتی نشان نمی‌دهد – اما در واقع نسخه تغییر یافته Q1 Pro محبوب است. گوش کن، اگر می‌خواهی ریبج کنی، بهترین را دوباره نشان بده. Keychron Q1 Pro یک محصول محبوب است و دلیل خوبی دارد – این یک صفحه کلید مکانیکی بسیار خوش ساخت است.

81 Pro کمی جای عجیبی را اشغال می کند. به سختی می توان ادعا کرد که محصولی است که باید وجود داشته باشد. پس از همه، Q1 Pro اصلی بسیار قابل تنظیم است – این یکی دیگر از بخش های کلیدی جذابیت آن است. در اینجا مثل این است که دوستانتان در OnePlus اکثر کادرها را هنگام تسویه حساب برای شما علامت زده اند. آنها همچنین به آن رنگ سفارشی دادند تا با برند داخلی خود مطابقت داشته باشد. رنگ‌آمیزی طیفی از مقیاس خاکستری است، با کلیدهای قرمز روشن در سمت چپ (بالا سمت چپ) و شیفت (وسط سمت راست) – شبیه به گزینه خاکستری نقره‌ای Q1 Pro، اما با لوگوی OnePlus روی اولی.

چیزی برای شکایت با طرح رنگ وجود ندارد. در واقع من کاملاً آن را دوست دارم. این صفحه کلید به اندازه بسیاری از صفحه کلیدهای متمرکز بر بازی نمایشی نیست. رنگ‌های خاکستری/نقره‌ای بی‌صدا با ضربه‌های قرمز متعادل می‌شوند. این یک صفحه کلید زیبا است که در یک محیط اداری احساس نمی کند. دستگیره در سمت راست بالا – که به طور پیش فرض حجم سیستم را کنترل می کند – کاملاً شفاف است و قسمت بالایی آن مقعر است. در بالای محافظ نقره ای بازتابنده ای که روی آن قرار گرفته است، همراه با صفحه بالا/پایین و کلیدهای خانه، عالی به نظر می رسد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

در شمال چهار پوندی، به دلیل بدنه آلومینیومی آن به طرز شگفت آوری سنگین است. بسیار محکم است و حتی تایپ دیوانه وار آن را از بین نمی برد. همینطور برای پایه قابل تنظیم، که به شما امکان می دهد آزادانه زاویه شیب را تغییر دهید. در پشت درگاه USB-C و یک جفت سوئیچ قرار دارد. یکی بین برق سیمی و بلوتوث جابه‌جا می‌شود. تنظیم دومی چند ثانیه در مک من طول کشید. Fn+1 را چهار ثانیه نگه دارید و نور آبی در پشت یکی از کلیدها شروع به تپش می کند. از آنجا، فقط موضوع اتصال به صفحه کلید کامپیوتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جنرال موتورز تصمیم گرفت پشتیبانی CarPlay را کنار بگذارد اما نظرسنجی نشان می‌دهد که کاربران همچنان CarPlay را ترجیح می‌دهند

سوییچ دیگر بین مک و ویندوز جابجا می شود. من از صفحه‌کلید با استودیوی مک استفاده می‌کردم، و راه‌اندازی یکپارچه بود – فقط سیستم استاندارد از شما می‌خواست کلید کنار دکمه شیفت دیگر را شناسایی کنید، تا رایانه بتواند طرح‌بندی اولیه را بفهمد. من تا به حال از صفحه کلید مکانیکی Drop's Shift استفاده می کردم. چه می توانم بگویم؟ من عاشق یک عدد پد خوب هستم.

یکی از مزاحمت های بزرگ من با آن صفحه کلید، چیدمان آن نسبت به دیگر صفحه کلیدهای سازگار با مک بود. من در نهایت به زدن Fn+Home برای پخش و مکث صدا عادت کردم، اما تجربه خوبی برایم ایجاد نکرد. از طرف دیگر، 81 Pro فوق العاده مک دوستانه است. کلیدهای عملکرد بالا شامل روشنایی بالا/پایین، نمایش کنترل ماموریت/پرتاب، نور پس‌زمینه صفحه‌کلید بالا/پایین (که در واقع صدق نمی‌کند)، پیگیری جلو/عقب، مکث/پخش و افزایش و کاهش صدا. کنترل های موسیقی، همراه با دستگیره صاف سر خوردن در سمت راست، تجربه ای عالی است. اینها میانبرهایی هستند که من به آنها اهمیت می دهم.

حالا بیایید در مورد آن کلیدها صحبت کنیم. احتمالاً اکنون زمان خوبی برای ذکر این نکته است که 81 Pro در دو نوع اصلی عرضه می شود. آتش زمستانی و نسیم تابستانی وجود دارد (به من احساس خوبی می دهد). این تمایز آنطور که از نام آن پیداست تلفظ نمی شود. این دو از نظر بصری یکسان هستند، به جز وارونگی الگوی رنگ کلیدی در مقیاس خاکستری. در غیر این صورت، بزرگترین تفاوت ها قیمت (به ترتیب 219 و 239 دلار) و سوئیچ ها هستند – ویژگی های زمستانی لمسی هستند، در حالی که تابستان ها خطی هستند. البته، اگر از طرفداران بزرگ صفحه کلید مکانیکی هستید، می دانید که سوئیچ ها همه چیز هستند.

صفحه‌کلید Drop که من از آن استفاده می‌کردم، صدای بلند، شلوغ و بسیار قابل لمس است. من عاشق این تجربه شده ام. تایپ کردن را لذت بخش می کند. شاید به این دلیل که من به یک دبیرستان دولتی رفتم که تا دیروقت به استفاده از ماشین تحریر برای دوره های تایپ خود ادامه داد (قسم می خورم که سنم آنقدرها هم نیست که همه اینها مرا به صدا درآورد). هنگام پادکست یا شرکت در جلسات مهم، Shift را به نفع صفحه‌کلید بسیار صاف‌تر و آرام‌تر اپل عوض می‌کنم. می‌دانید که اگر به هر دلیلی مجبور شده باشید بین کیبوردها جابه‌جا شوید، چقدر آزاردهنده است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

چند روزی است که از 81 Pro استفاده می کنم، واقعاً از بی صدا بودن آن شگفت زده شده ام. هنوز مقدار زیادی سفر وجود دارد، اگرچه کلیدها در مقایسه با Drop نرم هستند. آنها همچنین صداقت بلندتر از صفحه کلید اپل ندارند. من هیچ نیازی به تعویض بین این دو برای ضبط پادکست در آینده احساس نمی کنم. بسته به ترجیح شما، این می تواند یک چیز خوب یا بد باشد. مطمئناً نیاز به عادت کردن دارد. من آن را از نظر لمسی چندان خوشایند نمی‌دانم، اما برای تایپ بی‌صدا حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، به خصوص اگر قصد دارید از آن در دفتری در اطراف افراد دیگر استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 روش برتر برای رفع عدم شناسایی میکروفون کامپیوتر ویندوز در هدست

این شرکت می نویسد: «زمانی که از طرفداران آمریکایی، اروپایی و هندی وان پلاس خود در مورد OnePlus Featuring که فکر می کنند مهمترین ویژگی صفحه کلید است، پرسیدیم، بیش از 20 درصد آنها سوئیچ ها را گفتند. بنابراین، ما با Keychron کار کردیم تا از فناوری معروف آن‌ها برای ایجاد یک سوئیچ صفحه‌کلید در صنعت استفاده کنیم که به طور مشترک بین یک برند و کاربرانش ایجاد شده است تا تجربه تایپ همه‌کاره منحصر به فردی داشته باشد. سوئیچ های مکانیکی اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای پیچیده کاربران فهیم طراحی شده اند. یک کلیک خطی دقیق و تجربه لمسی بهینه شده مهندسی شده برای شدیدترین سناریوها را کشف کنید. نقطه اوج لمسی 0.5 میلی‌متر با نیروی برگشت قوی‌تر است و افت لمسی بزرگ‌تر تجربه تایپ محکم‌تری را ارائه می‌کند.

و در جلوی کلاهک:

در ابتدا در صنعت، مواد مرمری-ملو جدید برای ساختن کلاه کلیدی برای تجربه بازی و تایپ تکامل یافته به کار گرفته شد. به طور معمول در محصولات بهینه شده لمسی، مانند مچ بند و کابل های شارژ، استفاده می شود، مواد مرمر-ملو قوانین صفحه کلید را بازنویسی می کند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

طراحی واشر دوتایی نیز ضربه را کاهش می دهد. من از آنچه که Keychron توانست در اینجا انجام دهد تحت تأثیر قرار گرفته‌ام، اما اگر مجبور بودم انتخاب کنم (هر دو را آزمایش نکرده‌ام)، احتمالا Winter Bonfire را انتخاب می‌کردم. توانایی شنیدن و احساس واقعی در هنگام تایپ بخش بزرگی از چیزی است که من را در وهله اول به سمت صفحه کلیدهای مکانیکی کشاند. فوق العاده راضی کننده است

کیبورد به خودی خود بسیار جمع و جور است که باعث می شود کلیدها کمی فشرده باشند. مسلماً، تنظیمات بیشتری از یک صفحه‌کلید طولانی‌تر با صفحه اعداد (از اندازه کامل تا 75٪) وجود دارد، اما فاصله کم کلیدهای CTRL/Option/CMD به‌ویژه نیاز به کمی تنظیم دارد. من تازه دارم متوجه می شوم که چقدر در طول روز چیزهایی را کپی و پیست می کنم.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

به طور پیش فرض، سیستم نور استاندارد رنگین کمان را به نمایش می گذارد. از نرم افزارهای متن باز مانند QMK و VIA می توان برای تنظیم نور RGB و نقشه برداری مجدد کلیدها استفاده کرد. من به طور خلاصه در نظر گرفتم که دستگیره را مجدداً برای انجام کاری مانند تنظیم نور اختصاص دهم، اما من خیلی متاهل هستم که از آن برای حجم صدا استفاده کنم. از طرف دیگر، اگر یک هنرمند بصری هستید، می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کند، اندازه‌های قلم مو و موارد مختلفی را که ممکن است بخواهید در لحظه تنظیم کنید، انتخاب کنید.

هیچ چیز در اینجا با موفقیت من را متقاعد نکرده است که OnePlus باید در تجارت صفحه کلید مکانیکی باشد. اما شاید این مهم نباشد. 81 Pro یک کیبورد مکانیکی عالی است، حتی اگر بیشتر به لطف Keychron باشد. با قیمت 219 دلار / 239 دلار قطعاً نسبت به Q1 Pro برتری دارد، که در حال حاضر می توان آن را با قیمت 200 دلار از وب سایت Keychron به طور کامل مونتاژ کرد، اما پایه، دستگیره شفاف و کلیدهای سفارشی همه چیزهای خوبی هستند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

این جعبه همچنین شامل یک کابل USB-C بافته شده قرمز روشن (براساس سنت دیرینه OnePlus)، ابزار کلید/سوئیچ برای تعویض گرم، پیچ، یک کلید هگز و کلیدهای Alt/Windows در صورت استفاده از رایانه شخصی است. فراتر از آن دسته از وان پلاس که نام تجاری را بررسی می کنند، می توانم بگویم که مخاطبان مورد نظر در اینجا تازه کارهای کیبورد مکانیکی هستند. اگر اولین باری هستید که به دنبال فرو بردن انگشتان پا در آب هستید، این مکان مانند هر مکان دیگری برای شروع خوب است.

81 Pro در تاریخ 26 جولای برای سفارش عرضه می شود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KAAYga
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *