جذابیت آسیای شرقی: نحوه انجام تجارت پزشکی در چین و هنگ کنگ

زمان مطالعه: 4 دقیقه

داریو آکونچی، مدیر عامل – توسعه تجارت، آسیا، هاکسفورد، در مورد محیط کسب و کار medtech در چین و هنگ کنگ اظهار نظر می کند.

رشد اقتصادی پررونق آسیای شرقی برای شرکت هایی که به دنبال توسعه خارج از بازارهای داخلی خود هستند به طور فزاینده ای جذاب می شود. به طور خاص، چین و هنگ کنگ هر دو پتانسیل این را دارند که پایگاه‌های بسیار پررونقی برای کسب‌وکارها، از جمله آن‌هایی که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، باشند.

تعیین مکان مناسب یک تصمیم پیچیده است و شناخت فرصت ها و خطرات کسب و کار در هر منطقه باید مبنای تصمیم گیری باشد.

بنابراین، چه چیزی این همه کسب و کار را به چین و هنگ کنگ می کشاند؟ و رهبران medtech چه چیزی را برای انجام موفقیت آمیز تجارت در اینجا باید در نظر بگیرند؟

ملاحظاتی برای چین

چین از نظر تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشوری منحصربه‌فرد است و اگر تازه وارد هستید، چیزهای زیادی برای درک وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار در چین، جمعیت رو به رشد طبقه متوسط ​​آن است – 300 میلیون نفر، که بسیار بیشتر از هر حوزه قضایی آسیایی دیگر است.

چین از منظر پتانسیل بازار باید به عنوان یک قاره در نظر گرفته شود و تخمین زده می شود که 70 درصد از جمعیت چین تا سال 2030 به طبقه متوسط ​​تبدیل شوند.

علاوه بر این، با هدف صریح جذب کارشناسان متخصص، فناوری پیشرفته، خدمات پیشرفته و استعدادهای برجسته، دولت چین به طور فعال پتانسیل سرمایه گذاری داخلی خارجی را گسترش می دهد. یکی از نمونه های این قانون، قانون سرمایه گذاری خارجی است که به شرکت های سرمایه گذاری خارجی (FIE) که به دنبال راه اندازی شرکت هستند، انعطاف بیشتری می دهد.

با این حال، بوروکراسی دغدغه اصلی بسیاری از سرمایه گذاران خارجی است. مجوزها و مجوزهای زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار در چین مورد نیاز است و این فرآیند می تواند به یک کار پر زحمت برای کسب و کار تبدیل شود. با این حال، دولت چین همچنان به نشان دادن رویکردهای فعالانه برای تغییرات در قوانین برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی ادامه می دهد. با وجود این، برای جلوگیری از هرگونه محدودیت ناخواسته، باید به وضوح محدوده تجاری FIE خود را تعریف کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  قرمز و مایل: Laurie Rowe از Red Medtech با نوآوری Med-Tech صحبت می کند

در هاکسفورد، ما سابقه اثبات شده ای در کمک به شرکت های فناوری و بیوتکنولوژی برای گسترش به بازار چین داریم. Genomica، یک شرکت بیوتکنولوژی با بیش از 25 سال تجربه در صنعت، با رعایت قوانین مالیاتی و موانع حسابداری در سرزمین اصلی چین مواجه بود، بنابراین از ما کمک گرفت. ما توانستیم با موفقیت به Genomica با راهنمایی سریع و کارآمد مالیات بر درآمد فردی کمک کنیم و به تهیه لیست حقوق و دستمزد آن کمک کنیم، که به تداوم عملیات تجاری آن اجازه داد.

ثبت شرکت چین

اگر شما یک رهبر فناوری پزشکی هستید که به دنبال گسترش تجارت خود در چین هستید، مهم است که گزینه های خود را در مورد نحوه انجام این کار بدانید. ثبت شرکت در چین برای شرکت های خارجی معمولاً از طریق سه نوع شرکت اصلی امکان پذیر است: شرکت های کاملاً خارجی (WFOEs)، شرکت های محدود و عمومی و دفاتر نمایندگی (ROs).

WFOEها ابزارهای سرمایه گذاری هستند که کاملاً متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی هستند و به طور گسترده به عنوان محبوب ترین نهاد برای انجام تجارت در چین پذیرفته شده اند. هر زمان که درآمدها و فعالیت‌های سودآور باید مستقیماً و بدون مشارکت شرکای محلی در سطح سهام انجام شود، آنها بادوام‌ترین راه را برای سرمایه‌گذاران خارجی نشان می‌دهند.

شرکت‌های محدود و تضامنی قراردادهایی هستند که شرکت‌های خارجی را قادر می‌سازد تا با یک شرکت چینی محلی به منظور ایجاد حضور رسمی شریک شوند. مزیت اصلی انتخاب چنین نهادهایی این است که سرمایه گذاران می توانند با استفاده از یک شرکت از قبل تأسیس شده برای استفاده از دانش فنی، شبکه های توزیع و کانال های فروش، به سرعت به بازار چین دسترسی پیدا کنند.

RO یک دفتر شعبه محلی است که توسط یک شرکت خارجی برای نمایندگی فعالیت‌های آن مانند تحقیقات بازار، روابط عمومی و بازدید از تامین‌کننده تاسیس شده است. از آنجایی که یک شخص حقوقی مستقل نیست، نمی تواند در هیچ فعالیت تجاری مستقیم شرکت کند.

هنگ کنگ چطور؟

هنگ کنگ همچنین مکانی ایده آل برای توسعه تجارت است. هنگ کنگ علاوه بر داشتن یکی از کارآمدترین فرودگاه های جهان و اختلاف زمانی بسیار کمی با هاب های اصلی APAC، تخصص و امکانات مورد نیاز برای نفوذ به بازار چین را فراهم می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Avation Medical مجوز FDA را برای دستگاه کنترل مثانه دریافت می کند

معاملات برون مرزی آسان است و توسط چارچوب نظارتی پشتیبانی می شود. اینها عبارتند از ترتیبات اجتناب از مالیات مضاعف بین هنگ کنگ و چین و همچنین ترتیبات همکاری اقتصادی نزدیکتر.

نه تنها این، بلکه دارای موقعیت استراتژیک و دسترسی آسان به کشورهای همسایه، دسترسی به نوآوری های تکنولوژیکی و استخر بین المللی عظیمی از استعدادها در زمین است.

ثبت شرکت هنگ کنگ

اگر قصد راه اندازی کسب و کار فناوری پزشکی در هنگ کنگ را دارید، باید متداول ترین انواع نهادهای تجاری را بشناسید. اینها شرکت ها، شرکت های انفرادی و مشارکت هستند.

یک شرکت با مسئولیت محدود می تواند در هنگ کنگ با ثبت نام در اداره ثبت شرکت ها تحت قانون شرکت ها تشکیل شود. اینها می‌توانند شرکت‌های خصوصی یا شرکت‌های دولتی باشند، اما انتخاب ارجح برای اکثر سرمایه‌گذاران در هنگ‌کنگ، راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص است که در آن بدهی‌های مالکان محدود به دارایی‌های درون شرکت است.

مالکیت انفرادی ساده ترین و ساده ترین شکل کسب و کار در نظر گرفته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، کسب و کار تحت مالکیت و اداره یک شخص است و از آنجایی که کسب و کار یک شخص حقوقی مجزا نیست، مالک و کسب و کار یکی در نظر گرفته می شوند. اگرچه ساده است، اما اغلب به عنوان بالاترین خطر در نظر گرفته می شود، زیرا هیچ حفاظتی از دارایی های شخصی وجود ندارد.

شراکت به عنوان مشاغلی تعریف می شود که توسط دو یا چند نفر تأسیس شده و دارای مالکیت مشترک هستند، با هدف تقسیم سود. شرکت‌های تضامنی در هنگ‌کنگ توسط قانون مشارکت اداره می‌شوند و دو نوع هستند: مشارکت عمومی و مشارکت محدود.

چطور میتوانیم کمک کنیم؟

با انبوهی از تجربه در حمایت از گسترش کسب‌وکارهای medtech در شرق آسیا، ما درک می‌کنیم و می‌توانیم محیط نظارتی و مالیاتی را دنبال کنیم و شما را در مراحل شروع و مدیریت یک تجارت راهنمایی کنیم.

چه راه‌حل‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، مالیات، حسابداری و راه‌حل‌های منابع انسانی، یا مشاوره و برنامه‌های مهاجرتی، تیم کارشناسان ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار در آسیا و طیف وسیعی از خدمات ما، لطفا راهنمای آسیا ما را از اینجا دانلود کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KEa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *