فلوئنس لیزر فمتوثانیه فشرده را راه اندازی می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فلوئنس از راه اندازی جدیدترین دستگاه افزوده شده به طیف لیزرهای فمتوثانیه جاسپر خبر داده است.

Jasper Micro با هوا خنک و بسیار جمع و جور است که آن را به گزینه ای برای یکپارچه سازی در جایی که فضا محدود است تبدیل می کند.

مدت زمان پالس از کمتر از 270 فمتوثانیه تا 8 پیکو ثانیه قابل تنظیم است، به این معنی که می تواند در برنامه های چالش برانگیز همه کاره باشد (به صورت اختیاری تا 20 پیکو ثانیه قابل تنظیم است). انرژی پالس را می توان تا 5 میکروژول در 1 مگاهرتز تغییر داد و خروجی می تواند از پالس بر حسب تقاضا تا 20 مگاهرتز متغیر باشد.

Jasper Micro با ضریب فرم 400 x 320 x 115 mm³ و استفاده از فناوری، طیف گسترده ای از مزایای را برای صنایع مختلف از جمله پزشکی، پردازش مواد و فناوری میکرو ارائه می دهد.

Dariusz Świerad، مدیر فروش و بازاریابی در Fluence Technology می‌گوید: «Jasper Micro در نهایت مشکلات شما را برای برنامه‌هایی که نیاز به داشتن سطح انرژی مناسبی دارید، حل می‌کند، اما نمی‌خواهید در نهایت با مصرف بیش از حد توان متوسط ​​روبه‌رو شوید».

جراحی و تشخیص بالینی

Jasper Micro برای کاربردهایی در زمینه چشم پزشکی مانند لیزیک، PRK و جراحی ترانسفکشن DNA چشم استفاده می شود. سایر کاربردهای پزشکی شامل درمان سرطان، حذف خالکوبی و تصویربرداری غیرتهاجمی است. پالس‌های انرژی بالا و سرعت تکرار بالا امکان فرسایش کارآمد بافت را فراهم می‌کند، در حالی که مدت زمان کوتاه پالس، ناحیه تحت تأثیر گرما را کاهش می‌دهد، آسیب حرارتی را به حداقل می‌رساند و آن را برای روش‌های جراحی و درمان سرطان ایده‌آل می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مطالعه فشار بر تولیدکنندگان را برای نوآوری برجسته می کند

پردازش مواد

پالس های انرژی بالا و سرعت تکرار زیاد Jasper Micro به این معنی است که می توان از آن برای کاربردهای پردازش مواد مانند برش، سوراخ کاری و علامت گذاری استفاده کرد. استفاده از پالس های فوق کوتاه، ناحیه تحت تاثیر حرارت را کاهش می دهد و امکان افزایش بهره وری و دقت در صنعت تولید را فراهم می کند. برای علامت‌گذاری و پردازش شیشه، پالس‌های لیزر فمتوثانیه‌ای با انرژی بالا از Jasper Micro مفید هستند زیرا پیوندهای داخل شیشه را می‌شکنند و بدون ایجاد گرما برش یا علامت دقیقی ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث استرس حرارتی یا ترک خوردن لبه برش شود. در تولید و تعمیرات PCB و لوازم الکترونیکی، توانایی پردازش مس با نهایت دقت، کاربردهای جدید بسیاری را در این زمینه ممکن می سازد.

فناوری میکرو

Jasper Micro همچنین برای کاربردهای فناوری میکرو مانند PCB و تعمیرات الکترونیکی، فوتوپلیمریزاسیون، طیف‌سنجی و میکروسکوپ چند فوتونیکی استفاده می‌شود. پارامترهای موجود از Jasper Micro برای فرسایش دقیق و برهمکنش مواد لیزری مواد ظریف مناسب هستند و اندازه جمع و جور ادغام را آسان‌تر می‌کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ECTDLg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *