قالب گیری با دقت میکرونی مقرون به صرفه و به موقع

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آرون جانسون، معاون بازاریابی و استراتژی مشتری، Accumold چندین جنبه کلیدی را برای دستیابی به قالب‌گیری میکرو بهینه بیان می‌کند.

هنگام پیدا کردن یک میولدگر متخصص، مهم است که دستگاهی را پیدا کنید که نه تنها امکانات لازم برای دستیابی به تلورانس های دقیق میکرون را داشته باشد، بلکه در مراحل طراحی، ابزار، ساخت، مونتاژ، اعتبارسنجی و اندازه گیری محصول خرد نیز تخصص داشته باشد. و فرآیند توسعه کامپوننت این تضمین می‌کند که نیاز به تکرارهای طولانی و پرهزینه طراحی به حداقل می‌رسد و بنابراین می‌توان تلرانس‌های میکرون را به‌طور مقرون‌به‌صرفه و به موقع به دست آورد.

داشتن فرهنگ تجاری، پرسنل و تجهیزات برای ارائه خدمات لازم برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز پروژه بسیار مهم است. قالب‌گیری میکرو برای OEMها از بخش‌های مختلف صنعت، به توانایی تامین حجم کم، متوسط ​​و بالا در انواع مواد مختلف نیاز دارد که همگی به سطوح مختلف اعتبارسنجی نیاز دارند. ریخته‌گرهای میکرو باید در حمل، نگهداری و پردازش مواد بسیار گران قیمت و حساس که در بسیاری از موارد در کاربردهای حیاتی ایمنی استفاده می‌شوند، تخصص داشته باشند.

گذر از ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی که می‌توانند به طور موثر قطعات “کوچک” تولید کنند، و ماشین‌هایی که می‌توانند قطعات و ویژگی‌های “میکرو” تولید کنند، مهم است، و میکرومولدها باید بتوانند از تجهیزات پیشرفته‌ای که برای کاربردهای کوچک طراحی شده‌اند، استفاده کنند. .

ضرورت درجه کنترل و تکرار مورد نیاز در تولید خرد مستلزم تجهیز پرس قالب گیری برای چنین دقتی است. ماشین‌های سنتی برای حفظ دقت تلاش می‌کنند هر چه ابعاد قطعه کوچک‌تر باشد و اغلب مشکلات پردازشی بیشتری را اضافه می‌کنند. بنابراین، ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو – که ممکن است قطعاتی با وزن کمتر از 0.005 گرم تولید کنند – نه تنها می‌توانند هندسه‌ها و تحمل‌های بسیار کوچک‌تری را تحمل کنند، بلکه تأثیر مثبتی بر استفاده از مواد، زمان ماند و متعاقب آن تخریب مواد در بزرگ‌ترها دارند. فشار می دهد.

ابزارهای میکرو

در ابزارسازی قطعات میکرو قالب‌گیری شده است که می‌توان زمان و پول را هدر داد، اگر میکرو قالب‌گیر تخصص لازم را نداشته باشد. ابزارسازی برای پروژه های قالب گیری میکرو نیازی به برون یابی قوانین حاکم بر ابزارسازی در قالب گیری تزریقی سنتی ندارد. ویژگی‌های قطعات میکرو قالب‌گیری شده اغلب از تحمل‌های مجاز در قالب‌گیری تزریقی سنتی فراتر می‌رود و مسائل مشابهی در زمینه‌های عدم تطابق تهویه و ابزار وجود دارد. ریخته‌گرهای میکرو باید بتوانند مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های قالب‌گیری، از جمله آخرین فناوری‌های ماشین‌کاری CNC، و – همانطور که اغلب مورد نیاز است – EDM را به کار ببرند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دیسکاوری پارک مسابقه استارت آپی «دیسکاوری اسپارک» را راه اندازی کرد

سایر مسائل مربوط به ابزارسازی خاص برای قالب‌گیری میکرو، الزامات برای درک صیقل حفره‌های ریز قالب، و پیامدهای گرمایش و سرمایش هنگام برخورد با درج‌های فولادی بسیار نازک است که می‌توانند تحت تأثیر دماهای دخیل در بسیاری از کاربردهای قالب‌گیری قرار گیرند. علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از کاربردهای قالب‌گیری ریز از مواد با دمای بالا و با کارایی بالا مانند مواد قابل جذب زیستی، پلیمرهای کریستال مایع و PEEK استفاده می‌کنند، لازم است به جای فولادهای ابزار سنتی از ماهیت مواد ابزارسازی مانند فولاد ضد زنگ استفاده و درک شود. که ممکن است قادر به تحمل دمای بالای لازم نباشد و ممکن است خورده شود.

ملاحظات فرآیند

پارامترهای فرآیند در قالب‌گیری میکرو از بسیاری جهات با قالب‌گیری تزریقی سنتی متفاوت است، اما نکته کلیدی درک تعادل بین دمای مذاب، فشار تزریق، و سرعت تزریق و تأثیر آنها بر دقت ابعاد است. علاوه بر این، توجه باید بر روی قالب‌های میکرو متمرکز شود که در بسیاری از موارد نیاز به تراز قالب کمتر از 5 میکرون دارند، و با قطر دروازه‌هایی که معمولاً از 60 تا 200 میکرون هستند. تهویه مناسب و طراحی رانر نیز مراحل حیاتی برای کارآمدی هر چه بیشتر فرآیند هستند.

با توجه به ماهیت اغلب بحرانی برخی از قطعات و محصولات میکرو قالب‌گیری شده، اغلب لازم است که در شرایط اتاق تمیز تولید شوند. با سیستم‌های کیفیت و قابلیت ردیابی بسیار دقیق، کنترل کامل کل فرآیند تولید مورد نیاز است و رعایت پارامترهای مندرج در ISO 9001 و ISO 13485 می‌تواند بسیار مهم باشد و الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت جامع برای طراحی و طراحی را تعیین کند. ساخت قطعات حیاتی ایمنی

کنترل کیفیت

یکی از مواردی که انتخاب تامین کننده قالب های میکرو را به یک نگرانی کلیدی در چرخه طراحی تا ساخت تبدیل می کند، افزایش فشار در کنترل کیفیت است. کنترل کیفیت و الزامات کیفیت بالا از ویژگی های بسیاری از بخش های صنعتی امروزی است. این بازتاب مستقیم این واقعیت است که اجزای تولید شده میکرو در کاربردهای صنعتی متعدد اکنون عملکردهای حیاتی را انجام می دهند، بنابراین نرخ خرابی – حتی در تولید انبوه با حجم بالا – باید صفر باشد. این امر نه تنها مستلزم توجه جدی به کنترل فرآیند تولید است، بلکه مستلزم آن است که تمرکز بر رویه‌های کنترل کیفیت و اعتبارسنجی نیز حفظ شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه افزودن یا تغییر آدرس خانه در نقشه اپل در آیفون

ساخت مقرون به صرفه و قابل تکرار

جای تعجب نیست که صنعت باید از امکاناتی که امروزه از طریق استفاده خردمندانه از فناوری‌ها و تکنیک‌های تولید خرد وجود دارد، استفاده کند. برای مثال، قالب‌گیری تزریقی میکرو، ساخت مقرون‌به‌صرفه و قابل تکرار محصولات کوچک یا خرد را با مشخصات بسیار فشرده یا قطعات بزرگ‌تر با ویژگی‌های کوچک تسهیل می‌کند. به طور کلی، در صورت امکان، محصولات قالب‌گیری شده جایگزین اجزای ماشین‌کاری شده می‌شوند. مزیت اصلی قالب‌گیری تزریقی میکرو نسبت به ماشین‌کاری میکرو، هزینه است، قالب‌گیری تزریقی میکرو برای قالب‌گیری اجزا در مواد نسبتاً کم‌هزینه در مقایسه با ماشین‌کاری، زمان لازم را نمی‌گیرد.

قالب‌گیری میکرو همچنین ساخت هندسه‌های بسیار پیچیده را تسهیل می‌کند و نشان‌دهنده یک فرآیند تولید پایدار از نظر ابعادی بدون آلودگی ذرات، و اغلب سطح بهتری است.

برای OEM هایی که به دنبال استفاده از امکاناتی هستند که امروزه برای ساخت قطعات پلاستیکی کوچک تا میکرو وجود دارد، انتخاب شریک حیاتی است. علاوه بر ارزیابی ماهیت تجهیزاتی که یک شریک تولیدی خرد در داخل خود دارد (این شامل نه تنها تجهیزات پردازش، بلکه تجهیزات جابجایی، مونتاژ و بازرسی نیز می‌شود)، یافتن تأمین‌کننده‌ای با دانش دقیق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فرآیند و الزامات خاص بخش های مختلف صنعتی. تخصص Accumold در قالب‌گیری تزریقی کوچک و کوچک برای مجموعه‌ای از بخش‌های صنعتی که به قطعات ترموپلاستیک دقیق با پایداری ابعادی نیاز دارند، مناسب است.

برتری Accumold در طراحی و ساخت ابزار قالب میکرو نیز بسیار مهم است، زیرا این سنگ مانع کلیدی است زیرا OEM ها تلاش می کنند وارد عرصه قالب گیری میکرو شوند. Accumold دارای قابلیت‌های ساخت قالب داخلی است و تیم‌های متقابل متشکل از طراحان و سازندگان ابزار با هم کار می‌کنند تا ابزارهایی بسازند که می‌توانند برای اولین بار قطعات آماده تولید تولید کنند. این امر احتمال تکرارهای متعدد و پرهزینه طراحی و طراحی مجدد ابزار را کاهش می دهد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TdYoTt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *