متا برای دریافت اخبار از فیس بوک و اینستاگرام در کانادا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم متا برای دریافت اخبار از فیس بوک و در کانادا
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

متا قصد دارد در پاسخ به قوانینی که غول های اینترنتی را ملزم به پرداخت پول ناشران خبر می کند، دسترسی به اخبار در فیس بوک و اینستاگرام را در کانادا متوقف کند. این قانون که به عنوان قانون جدید آنلاین شناخته می شود، روز پنجشنبه توسط سنای کشور تصویب شد. این قانون غول‌های اینترنتی را مجبور می‌کند تا با ناشران اخبار برای پست کردن یا پیوند دادن به محتوای آنها در مورد غرامت مذاکره کنند.

متا در یک پست وبلاگی گفت: “ما تأیید می کنیم که قبل از اجرایی شدن قانون اخبار آنلاین (بیل C-18) در دسترس بودن اخبار در فیس بوک و اینستاگرام برای همه کاربران در کانادا پایان خواهد یافت.” ما بارها به اشتراک گذاشته‌ایم که برای پیروی از لایحه C-18، محتوای رسانه‌های خبری، از جمله ناشران خبری و پخش‌کننده‌ها، دیگر برای افرادی که به پلتفرم‌های ما در کانادا دسترسی دارند، در دسترس نخواهد بود.»

متا از زمانی که این قانون برای اولین بار در سال 2021 پیشنهاد شد، موضع خود را در این مورد آشکارا روشن کرده است. سال گذشته، این شرکت تهدید کرد که اشتراک‌گذاری محتوای اخبار کانادا را مسدود خواهد کرد، مگر اینکه دولت این قانون را اصلاح کند. این شرکت اوایل این ماه شروع به مسدود کردن اخبار در فیس بوک و اینستاگرام برای برخی از کاربران در کانادا کرد. اکنون که این لایحه به تصویب مجلس سنای کشور رسیده و پس از دریافت موافقت سلطنتی از استاندار کل کشور به قانون تبدیل می شود که اقدامی رسمی تلقی می شود، متا آماده انجام تهدیدات خود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف ویدیوها در یوتیوب: راهنمای گام به گام

پابلو رودریگز وزیر میراث کانادا روز پنجشنبه در توییتی تصمیم متا را پس گرفت.

فیس‌بوک به خوبی می‌داند که در حال حاضر هیچ تعهدی بر اساس این قانون ندارند توییت می خواند. «به دنبال موافقت سلطنتی بیل #C18، دولت درگیر یک فرآیند نظارتی و اجرایی خواهد شد. اگر دولت نتواند از کانادایی‌ها در برابر غول‌های فناوری دفاع کند، چه کسی این کار را خواهد کرد؟»

شایان ذکر است که متا تنها غول اینترنتی نیست که از این قانون ناراضی است. در اوایل سال جاری، گوگل آزمایش هایی را راه اندازی کرد که دسترسی برخی از کاربران را به محتوای خبری در کانادا مسدود می کرد. یکی از سخنگویان این شرکت در ی به TechCrunch گفت که هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا از نتیجه‌ای که هیچ‌کس نمی‌خواهد جلوگیری کند.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «در هر مرحله از راه، راه‌حل‌های متفکرانه و عمل‌گ‌ای را پیشنهاد کرده‌ایم که می‌تواند لایحه را بهبود بخشد و راه را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خود در اکوسیستم خبری کانادا باز کند». «تاکنون به هیچ یک از نگرانی‌های ما رسیدگی نشده است. لایحه C-18 اکنون به قانون تبدیل شده و غیرقابل اجرا باقی مانده است. ما همچنان به دنبال همکاری فوری با دولت در مسیری رو به جلو هستیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کارگزاران داده چیست؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

قانون کانادا مشابه قانونی است که استرالیا در سال 2021 تصویب کرد. متا به محض تصویب این قانون، محتوای خبری را از کشور خارج کرد، اما بعداً پس از اصلاح قانون توسط دولت استرالیا برای دادن زمان بیشتری به پلتفرم برای مذاکره با ناشران، آن را مجدداً بازگرداند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JxwKCY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *