چگونه موتورسازی به درمان TMS کمک می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیو والشا، مدیر فروش در تامین کننده موتور DC EMS، تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) و فناوری زیربنایی آن را بررسی می کند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر از یک اختلال سلامت روان رنج می برند. برای بسیاری از بیماران برای درمان بیماری خود دارو یا جلسات مشاوره تجویز می شود، اما همه بیماران تسکین نمی یابند. به طور فزاینده ای، درمان های جایگزین مانند TMS برای چنین مواردی در حال تحقیق است.

نرخ اختلالات سلامت روان «شایع» مانند افسردگی و اضطراب در سال 2020 بیش از 25 درصد افزایش یافت، زیرا همه‌گیری کووید-19 آغاز شد. در بریتانیا، وجود علائم افسردگی متوسط ​​تا شدید در بزرگسالان از 10 درصد قبل از همه گیری به 19 درصد تا ژوئن 2020 افزایش یافته است.

درمان‌های رایج برای بیماری‌های روانی شامل دارو، و همچنین خدمات درمانی و مشاوره است. اما همه بیماران در درمان‌های سنتی آرامشی را که به دنبال آن هستند، پیدا نمی‌کنند، و به همین دلیل، روش‌های جدیدتری برای کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های روانی برای دریافت مراقبت‌های مورد نیازشان در حال تحقیق است.

یکی از نمونه های این درمان TMS است. در طول درمان، بیمار روی صندلی می نشیند و یک سیم پیچ درمان به سر او زده می شود. یک دستگاه TMS جریان الکتریکی را از سیم پیچ مغناطیسی عبور می دهد تا یک میدان مغناطیسی ایجاد کند، معمولاً در اطراف دو تسلا – قدرتی مشابه با یک اسکنر MRI. این میدان مغناطیسی برای تحریک یا مهار نورون های قشر مغز، لایه بیرونی مغز استفاده می شود.

مکان های دقیق و فرکانس های مورد استفاده برای درمان بسته به شرایط تحت درمان متفاوت است. هنگامی که برای افسردگی استفاده می شود، سیم پیچ بر روی مناطقی در مغز قرار می گیرد که مسئول کنترل عاطفی هستند. برای بیمارانی که افسردگی تشخیص داده می‌شود، این نواحی اغلب «کم‌فعال» هستند – با تحریک نورون‌ها، می‌توان این بخش از مغز را دوباره فعال کرد و علائم منفی تجربه شده توسط بیمار را کاهش داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Medical Manufacturing Technologies شرکت Somex Automation را خریداری کرد

درمان مکرر TMS می‌تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد و در نتیجه اثرات مثبت آن مدت‌ها پس از پایان درمان باقی بماند. در واقع، برخی از مطالعات بر روی بیماران مبتلا به افسردگی گزارش داده اند که مزایای بالینی TMS هنوز ماه ها پس از اتمام دوره وجود دارد.

اطمینان از درمان دقیق

برای موفقیت درمان TMS، دقت در موقعیت یا پیچ بسیار مهم است. یک دوره درمان TMS معمولاً شامل یک جلسه در روز، در یک دوره چهار تا شش هفته است. تکرار برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن برای بیمار کلیدی است، اما برای انجام این کار، دستگاه باید بتواند هر بار به طور دقیق خود را قرار دهد.

دستیابی به چنین موقعیت دقیقی به صورت دستی دشوار است. در نتیجه، بر اساس اسکن‌ها و اندازه‌گیری‌های قبلی از سر بیمار، بازوهای رباتیک برای قرار دادن دقیق سیم پیچ توسعه داده شده‌اند. یک سیستم ینگ نوری می تواند برای تشخیص هر حرکت سر انجام شده در طول درمان استفاده شود و به دستگاه TMS اجازه دهد تا بر اساس آن جبران کند.

با موتورها تغذیه می شود

موتورهای مورد استفاده در این بازوهای رباتیک باید الزامات دقیقی را برآورده کنند. برای موتورهای نزدیک به سیم پیچ، ایمنی با سازگاری الکترومغناطیسی بالا (EMC) مورد نیاز است. این به دلیل قدرت میدان مغناطیسی ساطع شده و به حداقل رساندن هرگونه تداخل ناشی از تجهیزات است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تنظیم و استفاده از نوار قلب در اپل واچ

گشتاور راه اندازی بالا برای تنظیم سریع دستگاه با حرکات ناگهانی سر مطلوب است. با ماهیت مکرر درمان های TMS، این احتمال وجود دارد که دستگاه برای دوره های طولانی هر روز کار کند. در نتیجه، موتورها نیز باید بتوانند با اطمینان و بدون گرم شدن بیش از حد یا افت دقت کار کنند.

برای دستیابی به این هدف، باید گیربکس‌هایی با کاهش عکس‌العمل انتخاب شوند که دارای رمزگذارهایی برای تضمین موقعیت‌یابی دقیق هستند. انواع موتورهای DC بدون جاروبک کوچک می توانند سطوح بالایی از گشتاور مورد نیاز در بازو را برای تنظیم سریع آن فراهم کنند، در حالی که هنوز به اندازه کافی فشرده هستند تا به دستگاه اجازه دهند به راحتی در اتاق درمان قرار گیرد و در اطراف بیمار حرکت کند.

یافتن میکروموتورهایی که قادر به برآوردن چنین الزاماتی در حالی که مطابق با مقررات پزشکی هستند، می تواند یک چالش باشد. موتورهای FAULHABER که در بریتانیا و ایرلند توسط EMS عرضه می‌شوند، قبلاً در انواع کاربردهای پزشکی از جمله دستگاه‌های TMS آزمایش شده و با موفقیت اجرا شده‌اند.

موتورسازی در بسیاری از فناوری های پزشکی ضروری است و TMS نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارائه درمان‌ها با دقت بالا و بارها و بارها با رباتیک امکان‌پذیر است. همانطور که حوزه پزشکی به پیشرفت‌ها و کشف سایر درمان‌ها ادامه می‌دهد، شکی نیست که موتورها همچنان نقش قدرتمند و مهمی را ایفا خواهند کرد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jIldId
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *