طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک رقیب ChatGPT است – اما شما به این زودی آن را نخواهید دید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

البته اپل در حال کار بر روی هوش مصنوعی، مدل زبان بزرگ (LLM) و رقیب احتمالی ChatGPT خود به نام AppleGPT است. مطمئناً، این خبر بر اساس گزارش بلومبرگ است و اپل به طور قابل پیش بینی در این مورد مادر است، اما به طور جدی، غول فناوری کوپرتینویی چگونه می تواند نه روی هوش مصنوعی خودش کار می کند؟

طبق گزارش بلومبرگ، اپل پروژه فوق سری خود را بر اساس چارچوب یادگیری معروف به Ajax، از رقیب و گاهی دوست گوگل، قرار داده است.

تلاش برای ساخت نوعی ربات چت و شاید دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی مولد از اواخر سال گذشته ادامه داشته است، اما، همانطور که فردی که در WWDC 2023 اپل شرکت کرده است، می‌تواند به شما بگوید، اپل در کنفرانس توسعه‌دهنده ژوئن هیچ اشاره‌ای به چت‌ربات‌ها نکرد.

سد راه حریم خصوصی

تمرکز بیش از حد اپل بر حریم خصوصی کاربران، همانطور که من می بینم، تا حدودی تلاش های آن را برای ارائه هر نوع ربات چت مبتنی بر LLM به مصرف کنندگان کاهش داده است. ChatGPT، Google Bard، و Bing همگی به ابر متصل هستند و پرس و جوهایی را برای تفسیر و پاسخ سریع به سرورهای دور ارسال می کنند (بر اساس دانش گسترده LLM در مورد چگونگی پاسخ انسان واقعی در شرایط مشابه).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه برای رفع گیرکردن Apple TV در لوگوی اپل

البته این روش اپل نیست. شبکه عصبی Silicon A16 Bionic آن محلی است. یادگیری ماشین را در بهترین شما انجام می دهد. ارسال پرس و جو با تمام آن جزئیات احتمالاً شخصی، نقض اصول حریم خصوصی اپل است.

با این حال، اپل به وضوح نمی تواند از صدای آژیر هوش مصنوعی مولد دور بماند. این انقلابی است که صنعت فناوری و منافع مصرف کنندگان و مشاغل عادی را مصرف می کند. حتی با وجود بررسی های شدیدی که توسعه هوش مصنوعی تحت بررسی قرار دارد و شکایت هایی که برخی از آن با آن مواجه هستند، هیچ کس باور نمی کند که توسعه هوش مصنوعی ناگهان متوقف شود یا از بین برود.

به گفته بلومبرگ، اپل حتی تا آنجا پیش رفته است که چت بات خود یا AppleGPT را ایجاد کرده است. اما این اساساً یک آزمایش بسیار محدود و داخلی است و ظاهراً آزمایشی نیست که تا به حال به رایانه های رومیزی مصرف کننده نرفته باشد.

سیری چطور؟

سیری در این همه کجا نشسته است؟

بلومبرگ ادعا می کند که کار آژاکس قبلاً برای بهبود سیری استفاده شده است. شاید اینطور باشد، اما تنها بهبود سیری که با iOS 17 (در حال حاضر در نسخه بتای عمومی) دریافت می‌کنیم، توانایی متوقف کردن شروع هر پیام دستیار صوتی با «Hey» است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تعمیر خطاهای نصب مایکروسافت آفیس در ویندوز

من شک ندارم که اپل سخت در تلاش است تا جایگاه خود را در حوزه هوش مصنوعی LLM مشخص کند، اما از گزارش نیز مشخص است که این روزهای اولیه هستند. هیچ استراتژی فراگیر وجود ندارد، و من شک دارم که به این سوال وجودی که آیا سیری می‌تواند AppleGPT (یا هر نام دیگری که نامیده می‌شود) میزبانی کند یا نه، پاسخ داده شده باشد.

در نهایت، این تأیید می کند که اپل به همان اندازه از آنچه در اطرافش و با رقبا می گذرد آگاه است. نمونه برداری و آزمایش، توسعه و آزمایش، ضایعات و توسعه، و سپس آزمایش برخی دیگر. من انتظار ندارم که اپل در طول عرضه مورد انتظار آیفون 15 در سپتامبر به ما چیزی در این مورد بگوید. با این حال، تا زمان برگزاری WWDC 2024، اپل ممکن است آماده رونمایی از یک پلتفرم جدید باشد. شاید AppleGPT-kit، AppleLLM-Kit یا حتی AppleGPT باشد.

این فرض را بر این می گذارد که اپل می تواند سوال بزرگ حریم خصوصی خود را حل کند. در غیر این صورت، AppleGPT می تواند به طور نامحدود در Skunkworks باقی بماند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zxZIbY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *