پردازنده‌های نسل بعدی اینتل ممکن است در ماه اکتبر عرضه شوند، اما من آنها را نمی‌خرم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک افشای جدید – در ارتباط با شایعات قبلی – تایید کرد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اینتل اولین موج پردازنده‌های نسل چهاردهم خود را در سال جاری، به ویژه در ماه اکتبر، عرضه کند. آیا آنها شایسته نشستن در میان آنها خواهند بود؟ بهترین پردازنده ها، اگر چه؟ من اینطور فکر نمی کنم.

ببینید، این تراشه‌های جدید جدید مورد انتظار نیستند پردازنده های “دریاچه شهاب”. احتمالاً در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود ها خواهیم بود. نه، در عوض، اینتل به‌روزرسانی معماری CPU Raptor Lake خود را انجام می‌دهد، همان چیزی که قبلاً در تراشه‌های نسل سیزدهم شاهد بودیم. اینتل Core i9-13900K.

این بخش دقیقاً خبری نیست، زیرا اطلاعات قبلی نشان داده بود که نسل چهاردهم تراشه‌های دسکتاپ صرفاً یک تازه کردن دریاچه رپتور، با معماری جدید Meteor Lake فقط برای پردازنده های اختصاص داده شده است. در عوض، واقعی نسل بعدی پردازنده های دسکتاپ اینتل «Arrow Lake» خواهند بود.

آخرین اخبار، که از افشاگر معتبر می آید شهروند مشتاق (ECSM) در رسانه‌های اجتماعی چین، ادعا می‌کند که تراشه‌های سری K از نسل چهاردهم اینتل در چهل و دومین هفته سال – هفته آغازین عرضه می‌شوند. 16 اکتبر. پردازنده‌های غیرK برای هفته اول سال 2024 پیش‌بینی می‌شوند. این با سرعت انتشار قبلی اینتل مطابقت دارد، بنابراین اگرچه هنوز باید آن را به عنوان شایعه در نظر بگیریم، اما احتمالاً دقیق است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع "این برنامه برای محافظت از شما مسدود شده است" در ویندوز

من هیجان زده نیستم – این دلیل است

در پایان، نسل جدیدی از CPU ها چیزی است که من – به عنوان یک روزنامه نگار حرفه ای سخت افزار – باید در مورد آن بسیار تقویت شده باشم. اما من نه. اگر شایعات کنونی را باور کنیم، سری 14000 اینتل احتمالاً جهش عملکردی را که همیشه امیدوارم از نسل جدیدی از محصولات فناوری ببینیم، به ما نمی‌دهد، که ناامیدکننده خواهد بود.

ظاهراً این از ما تلخ تر است هستند دریافت یک ارتقای سخت افزاری واقعی برای پردازنده های لپ تاپ نسل چهاردهم اینتل. تیم آبی در مورد تراشه‌های Meteor Lake خود به‌طور قابل‌توجهی سخت‌گیرانه صحبت کرده است نشت شرم آور از MSI در Computex 2023، اما آنها پتانسیل زیادی دارند.

راندمان برق به شدت افزایش یافته است و گرافیک یکپارچه با قابلیت ردیابی پرتو دو منطقه کلیدی هستند که انتظار می رود Meteor Lake در آن ها تأثیر بگذارد، در حالی که چیپ های تازه سازی Raptor Lake احتمالا از این مزیت ها لذت نخواهند برد. همچنین احتمالاً این اولین نسل از پردازنده‌های اینتل است که از سیستم نام‌گذاری عجیب و غریب جدید این شرکت استفاده می‌کند و یک جهش عملکرد ناچیز می‌تواند مزایای (صراحتاً نامشخص) نام‌گذاری مجدد را کاهش دهد.

پست رسانه اجتماعی Bilibili از ECSM_Official.

(اعتبار تصویر: ECSM، Bilibili)

اگرچه ممکن است برخی از آسترهای نقره ای در اینجا وجود داشته باشد. از آنجایی که تراشه‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل بر اساس معماری Raptor Lake ساخته می‌شوند، از همان چیپست LGA-1700 استفاده می‌کنند، به این معنی که کاربرانی که پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم موجود دارند، برای ارتقا نیازی به خرید مادربرد جدید ندارند. همانطور که توسط VideoCardz، ECSM همچنین به نسل بعدی Arrow Lake اشاره می کند که به یک سوکت مادربرد جدید نیاز دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آزاد کردن نیرو در هر کجا: نیروگاه عظیم با ظرفیت 5120 وات ساعت

مدت‌هاست که فکر می‌کنم نسل‌های CPU و GPU خیلی سریع می‌آیند، با انتظار ضمنی مصرف‌کنندگان که دائماً برای ارتقاء هزینه پرداخت کنند. همین امر در مورد گوشی ها و لپ تاپ ها نیز صادق است. من نمی‌خواهم یک قطعه سخت‌افزار جدید بخرم، فقط به این دلیل که بعد از یک سال آن را به تدریج از رده خارج کنم.

با نسل‌های «بازسازی» که با نسخه‌های استاندارد در هم آمیخته شده‌اند، اینتل این شانس را دارد که روند خود را کمی کند کند. هرکسی که قبلاً CPU Raptor Lake ندارد، احتمالاً حداقل باید تراشه‌های نسل چهاردهم آینده را برای ارتقای احتمالی در نظر بگیرد، اما آن انگیزه اجباری برای ارتقاء مثل همیشه وجود نخواهد داشت. پس پاهای خود را بگذارید و استراحت کنید، مردم – دریاچه ارو سرانجام به اینجا خواهد رسید.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XTCJNj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *