پلتفرم آموزش الکترونیک گیمیفی شده Kahoot در یک معامله 1.7 میلیارد دلاری توسط گلدمن ساکس، لگو و غیره خریداری شد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم پلتفرم آموزش الکترونیک گیمیفی شده Kahoot در یک معامله 1.7 میلیارد دلاری توسط گلدمن ساکس، لگو و غیره خریداری شد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

حرکت‌های بزرگی برای Kahoot، استارت‌آپ اسلو که یک پلتفرم محبوب برای کاربران ایجاد کرده است تا بتوانند «‌های آموزشی» را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و بازی کنند، که میلیاردها دانش‌آموز و بزرگسال در طول سال‌ها بازی می‌کنند. این شرکت اعلام کرده است که در یک معامله PE تماما نقدی به قیمت هر سهم 35 کرون کرونه به طور کامل خصوصی می شود و ارزش Kahoot را 1.7 میلیارد دلار (17.2 میلیارد کرون نروژ) بر اساس 492,836,049 سهام منتشر شده و موجود می کند.

بخش سهام خصوصی Goldman Sachs Assets Management این خرید را رهبری می کند، با حامیان فعلی Kahoot General Atlantic (بزرگترین سهامدار فعلی آن)، KIRKBI Invest A/S گروه LEGO (“KIRKBI”) و Glitrafjord (با کنترل Eilert Hanoa، مدیر عامل Kahoot) نامگذاری شده اند. به عنوان سایر سهامداران عمده در معامله. سایر سرمایه گذاران و مدیریت ناشناس نیز در کاهوت سهام خواهند داشت.

این معامله نشان‌دهنده حق بیمه سهام شرکت کاهوت از دیروز است که به صورت عمومی معامله می‌شود — به‌ویژه 53.1 درصد نسبت به قیمت پایانی در بورس اوراق بهادار اسلو در 22 می 2023 (زمانی که 22.86 کرون کرونه بود).

با این حال، این یک گام بزرگ پایین‌تر از بالاترین ارزش‌گذاری شرکت در اوج همه‌گیری کووید-19 است، و به این ترتیب نشان‌دهنده نمونه‌ای دیگر از این است که چگونه شرکت‌های فناوری در شرایط اقتصادی برای تامین مالی حتی با رشدشان با مشکل مواجه هستند.

Kahoot یکی از موجی از استارت‌آپ‌های آموزش از راه دور بود که با دور ماندن افراد از کلاس‌های فیزیکی و فضاهای اداری، ستاره خود را مشاهده کرد و به شرکت – که بخش‌های جداگانه‌ای دارد که به دانش‌آموزان K-12 و بزرگسالان/کسب و کارها خدمات می‌دهد – کسب و کار زیادی داد. و توجه سرمایه گذاران

Kahoot می گوید که تا به امروز میزبان «صدها میلیون جلسه آموزشی با 9 میلیارد شرکت کننده (غیر منحصر به فرد) در بیش از 200 کشور و منطقه بوده است، و در حال حاضر بیش از 1 میلیون کاربر پرداخت کننده دارد.

اما در زمان‌های اخیر، این شرکت، مانند سایر کسب‌وکارهای فناوری، در بازارهای عمومی دچار مشکل شده است و سرمایه‌گذاران پس از همه‌گیری با واقعیت جدیدی سازگار شده‌اند: جهانی که با رکود و تورم دست و پنجه نرم می‌کند، و مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها کمتر از خدمات دیجیتال استفاده می‌کنند. مانند آموزش الکترونیکی و تجارت الکترونیکی) که تنها یک سال قبل به شدت به آن تکیه کردند. کاهوت امروز مجموعه‌ای از گزارش‌های مالی را منتشر کرد که تصویری متفاوت از این موضوع را نشان می‌دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Linear تجاری سازی دستگاه Orchid SRV را گسترش می دهد

امروز فاش کرد که در سه ماهه دوم 41 میلیون دلار درآمد داشته است که تنها 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 40 میلیون دلار «درآمد فاکتور» 8 درصد افزایش یافته است. Ebitda 11 میلیون دلاری 60 درصد افزایش یافته است. و جریان نقد عملیاتی 90 درصد افزایش یافت و به 10 میلیون دلار رسید.

اما Kahoot – که در طول سال‌ها مجموعاً بیش از 500 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، همچنین خاطرنشان کرد که تا پایان سه ماهه دوم فقط 96 میلیون دلار و معادل پول نقد داشته است.

در اوج خود، در سال 2021، کاهوت با قیمت 109 NOK/سهم معامله می شد. این قیمت سهم در طول این سال ها نوسانات زیادی داشته است. یک سال پیش در ژوئن 2022، با قیمت 17.92 NOK / سهم معامله می شد.

این خرید مقداری از این نوسانات را از روی میز حذف خواهد کرد و سال‌ها از رویکرد دولایه کاهوت به امور مالی کسب‌وکار خود پایان می‌دهد.

این شرکت با راه اندازی اولین محصولات خود در سال 2018، سال ها در بازار مرکور در اسلو معامله می شود – به عنوان پله ای بین یک استارت آپ کاملا خصوصی و یک شرکت سهامی عام دیده می شود. این مسیر به آن کمک کرده است تا از راه‌های خصوصی و عمومی برای تامین مالی استفاده کند و به سرمایه‌گذاری از VCهای سنتی مانند بازیگران بزرگ منطقه‌ای Northzone و Creandum منجر شود. SoftBank در اوج سرمایه گذاری پرشور خود. و استراتژی هایی مانند و دیزنی.

(سهم 15 درصدی سافت بانک به طور کامل و با ضرر به جنرال آتلانتیک در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش های سافت بانک برای ساده سازی و منطقی کردن پرتفوی خود فروخته شد.)

اگرچه کهوت قطعاً در اوج ارزش گذاری خود نیست، به نظر می رسد گروه PE که برای خرید سهام تشکیل شده است، معتقد است که فرصت طولانی مدتی در اینجا وجود دارد و مایل است سهام موجود خود را روی آن شرط بندی کند.

«کهوت! پتانسیل یادگیری را برای کودکان، دانش آموزان و کارمندان در سراسر جهان باز می کند. مایکل بروون، رئیس جهانی سهام خصوصی در مدیریت دارایی گلدمن ساکس، در بیانیه‌ای گفت: این شرکت یک مأموریت و ارزش پیشنهادی روشن دارد و سرمایه‌گذاری ما به افزایش تأثیر آن و تسریع ارزش برای همه سهامداران کمک می‌کند. از طریق این معامله، ما خوشحالیم که با یک تیم رهبری فوق‌العاده و گروهی از سرمایه‌گذاران مشارکت می‌کنیم تا پلتفرم یادگیری و تعامل حیاتی را گسترش دهیم و به رشد و نوآوری بیشتر آن کمک کنیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 راه حل برتر برای خطای «همه به‌روزرسانی‌ها با موفقیت حذف نشدند» در ویندوز

از زمانی که جنرال آتلانتیک با کاهوت شریک شد! در سپتامبر 2022، شرکت شتاب قابل توجهی را در ابتکارات استراتژیک کلیدی حفظ کرده است، از جمله گسترش پیشنهادات سازمانی و پایگاه مشترک جهانی و همچنین گسترش شراکت‌های IP ممتاز و ارائه نوآوری در محصول برای اهرم پیشرفت در مولد. فناوری EMEA در جنرال آتلانتیک، در بیانیه ای. از طریق این معامله، ما خوشحالیم که تعهد خود را برای حمایت از رشد بلندمدت Kahoot در همکاری با گروه گسترده‌تر سرمایه‌گذار مشترک تقویت می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با Eilert و Kahoot هستیم! تیم در سال های آینده.»

و با این معامله یک حامی استراتژیک مهم را حفظ خواهد کرد. توماس لاو شلیچر، مدیر ارشد سرمایه گذاری در KIRKBI گفت: «ما هیجان زده هستیم که در کنار تیم مدیریت دارایی گلدمن ساکس، جنرال آتلانتیک، و تیم مدیریت Kahoot! سرمایه گذاری کنیم تا رشد Kahoot را تسریع کنیم. ما تحت تأثیر سفر این شرکت هستیم، زیرا طیف هیجان انگیزی از محصولات را برای تعامل با کاربرانش به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب ایجاد کرده ایم. ما از ماموریت این شرکت برای توانمندسازی فراگیران و مربیان در سراسر جهان حمایت می کنیم، که با ارزش های اصلی ما همخوانی دارد و می یابیم که سرمایه گذاری به خوبی با استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت KIRKBI مطابقت دارد.

در واقع، به نظر می رسد که آن تیم رهبری به توافق ادامه می دهد.

ماموریت Kahoot این است که یادگیری را عالی کند. مجموعه راه‌حل‌های ما هر ساله میلیاردها تعامل یادگیری را هدایت می‌کند و از طریق نوآوری مستمر در محصول و تیمی با جاه‌طلبی برای قرار دادن لحظات یادگیری جادویی در دسترس همه قرار می‌گیرد.» «از آنجایی که نیاز به یادگیری جذاب، در خانه، مدرسه و محل کار، همچنان در حال رشد است، من از فرصت‌هایی که این مشارکت برای کاربران، اکوسیستم شرکای ما و برای تیم با استعداد در سراسر Kahoot ارائه می‌کند هیجان‌زده هستم! گروه، برای پیشبرد آموزش برای صدها میلیون یادگیرنده در همه جا.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tQplbu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *