کانال های واتس اپ در مقابل کانال های تلگرام: تفاوت ها را بشناسید

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از کانال های در مقابل کانال های : تفاوت ها را بشناسید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

یکی از مواردی که در واتس اپ کمی به تلگرام کمک کرد ویژگی کانال آنها بود. با این حال، همه چیز اکنون در حال تغییر است زیرا متا ویژگی کانال های WhatsApp را راه اندازی کرده است. ما فکر کردیم ممکن است تعجب کنید که چگونه این دو با یکدیگر مقایسه می شوند. بنابراین پست مقایسه کانال های واتس اپ و تلگرام را به شما تقدیم می کنیم.

کانال واتس اپ در مقابل کانال تلگرام

در این پست با تفاوت های کانال های واتس اپ و تلگرام از نظر تعامل، حریم خصوصی، جستجو، اعلان ها و موارد دیگر آشنا خواهید شد. ما شباهت های این دو را نیز پوشش داده ایم. بیا شروع کنیم.

1. تعامل و تعامل

هر دو کانال تلگرام و واتس اپ به یک شکل کار می کنند. یعنی رسانه ای یک طرفه را در اختیار سازنده کانال، با نام مستعار ادمین، قرار می دهند تا برای فالوورها یا مشترکین خود پیام ارسال کند. در این ویژگی پخش یک به چند، گیرندگان نمی توانند به پیام های ارسال شده به کانال پاسخ دهند.

با این حال، هر دو سرویس گزینه های تعامل یا بازخورد متفاوتی را برای پیام ها ارائه می دهند. در کانال های واتس اپ می توانید با 6 ایموجی اصلی تعامل داشته باشید. در حال حاضر، نمی‌توانید با استفاده از ایموجی‌های سفارشی تعامل داشته باشید.

واکنش های کانال واتس اپ

از طرف دیگر، اولاً، تلگرام طیف گسترده ای از ایموجی ها را ارائه می دهد و ادمین می تواند انتخاب کند که کدام ایموجی ها به عنوان واکنش مجاز باشد. علاوه بر این، ادمین حتی می‌تواند یک گروه را به کانال‌های تلگرام پیوند دهد که در آن بحث‌ها در مورد به‌روزرسانی کانال‌ها می‌تواند انجام شود.

هنگامی که یک گروه پیوند داده می شود، مشترکین در زیر هر پست در کانال تلگرام یک دکمه نظر خواهند دید.

واکنش های کانال تلگرام

نکته: تفاوت پخش کانال تلگرام و واتس اپ را بیاموزید

2. مشترکین در مقابل فالوورها

تلگرام شرکت‌کنندگانی را که به یک کانال می‌پیوندند به عنوان مشترک می‌خواند، در حالی که واتس‌اپ به آنها به عنوان فالوور اشاره می‌کند. بنابراین شما X دنبال کننده در واتس اپ و مشترک X در تلگرام خواهید داشت.

شرکت کنندگان کانال تلگرام واتساپ

نکته : تفاوت کانال و گروه تلگرام را بدانید.

3. حریم خصوصی اعضا و مدیر

چیزی که کانال ها را از گروه ها متفاوت می کند این است که اعضا نمی توانند سایر شرکت کنندگان را ببینند. این برای هر دو کانال واتس اپ و تلگرام صادق است. علاوه بر این، ادمین نیز نمی تواند نام شرکت کننده را ببیند مگر اینکه به مخاطب خود اضافه شود. هر دو سرویس همچنین به شما امکان می دهند تعداد کل اعضا را مشاهده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استفاده از AliveCor's KardiaMobile 6L در درمان نگهدارنده متادون مورد مطالعه قرار می گیرد

علاوه بر این، ناشناس بودن ادمین نیز در هر دو سرویس حفظ می شود، یعنی شرکت کنندگان نمی توانند ببینند مدیر چه کسی است. پیام ها با نام کانال دریافت می شود. با این حال، تلگرام یک ویژگی برای اضافه کردن نام ادمین به پیام ها ارائه می دهد.

نکته : بیش از 3 راه برای مخفی کردن چت های WhatsApp را بررسی کنید

4. قابلیت مشاهده در برنامه

در برنامه تلگرام، هیچ اشاره ای به کانال ها به این شکل پیدا نمی کنید. اگر از این ویژگی اطلاعی ندارید، به احتمال زیاد هرگز کانال‌ها را پیدا نخواهید کرد، زیرا هیچ برگه جداگانه‌ای وجود ندارد که کانال‌ها را فهرست کند یا حداقل کانال‌های محبوب را نشان دهد. شما حتی یک بخش جداگانه برای دیدن کانال های پیوست شده خود ندارید. کانال های مشترک شده در قسمت All Chats برنامه تلگرام ظاهر می شوند.

صفحه اصلی کانال تلگرام

برعکس، واتس اپ یک بخش اختصاصی برای کانال ها دارد. روی زبانه Updates در پایین ضربه بزنید و در قسمت Status and Channels به شما خوش آمد می گوید. به قسمت کانال ها بروید و لیست کانال هایی را که به آنها ملحق شده اید و به دنبال آن بخش Find channels را مشاهده خواهید کرد. روی مشاهده همه ضربه بزنید تا دنیای کاملا جدیدی از کانال ها را ببینید.

صفحه اصلی کانال واتساپ

5. امکان یافتن و کشف کانال ها

برای کشف کانال های جدید تلگرام، باید از نماد جستجوی رایج در بالای صفحه اصلی استفاده کنید. نام کانال را تایپ کنید و در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد.

کانال های تلگرام پیدا کنید

وقتی صحبت از واتس اپ به میان می آید، همانطور که در بالا دیدید، یک بخش کانال اختصاصی دارد که می توانید کانال های جدید را کشف کنید و کانال های متصل خود را ببینید. برای مشاهده فهرست جستجوی کانال‌های واتس‌اپ، به برگه به‌روزرسانی‌ها بروید و روی گزینه See all در کنار Find channels ضربه بزنید. در اینجا، دسته بندی های مختلفی را برای فیلتر کردن کانال های واتس اپ، مانند فعال ترین، محبوب ترین و جدیدترین، مشاهده خواهید کرد.

کانال های WhatsApp پیدا می شود

جالب‌تر این است که می‌توانید کانال‌های واتس‌اپ را بر اساس کشورها فیلتر کنید. و البته، نماد جستجو به شما امکان می دهد کانال های جدید را کشف کنید.

کانال‌های واتس‌اپ بر اساس کشور پیدا می‌شوند

6. View Counter

همه مشترکین یک کانال تلگرام می توانند ببینند که هر پیام کانال چند نفر را مشاهده کرده اند. یک نماد چشم در گوشه سمت راست پایین پیام به همراه شمارش مشاهده خواهید کرد. واتس اپ ویژگی معیارهای کانال را به جز برای ادمین ها ارائه نمی دهد. اما هر دو برنامه تعداد واکنش های دریافت شده در هر پیام را نشان می دهند.

شمارشگر مشاهده کانال تلگرام

7. تعداد ادمین ها

تلگرام به شما امکان می دهد ادمین های بیشتری به کانال اضافه کنید. با این حال، این ویژگی از زمان نوشتن این پست در کانال های واتس اپ در دسترس نیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آخرین مهلت برای پیوستن به غرفه ABHI UK در MEDICA 2023 نزدیک است

نکته: حقوق و اختیارات ادمین در گروه های واتس اپ را بشناسید

8. طول عمر پیام ها

پیام های ارسال شده در کانال های تلگرام تا زمانی که ادمین به صورت دستی پیام را حذف نکند در کانال می ماند. این مورد در مورد کانال های واتس اپ صدق نمی کند، جایی که یک پیام پس از 30 روز به طور خودکار حذف می شود.

9. اطلاعیه ها

کانال های واتس اپ به طور پیش فرض بی صدا هستند. یعنی اگر به یک کانال واتس اپ بپیوندید، اعلان های آن را دریافت نمی کنید زیرا بی صدا است. برای دریافت دستی اعلان‌های کانال واتس‌اپ، باید نادیده‌گیری کنید. برای این کار، کانال را باز کنید و روی زنگ با نماد نوار ضربه بزنید تا نادیده شود.

نادیده گرفتن کانال واتساپ

از سوی دیگر، کانال های تلگرام به صورت پیش فرض قطع نمی شوند. با این حال، پس از پیوستن به یک کانال، یک دکمه بزرگ Mute را در پایین کانال خواهید دید. همچنین می‌توانید از طریق کانال‌های تلگرام پیام‌های بی‌صدا ارسال کنید. کافیست در هنگام ایجاد یک پیام جدید در کانال تلگرام، روی نماد زنگ ضربه بزنید.

قطع کانال تلگرام

10. شباهت بین کانال های تلگرام و واتس اپ

جدای از تفاوت های بالا، شباهت های متعددی بین ویژگی کانال تلگرام و واتس اپ وجود دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم.

نوع محتوا

می توانید متن، لینک، عکس، ، استیکر و نظرسنجی را در هر دو نوع کانال ارسال کنید.

تعداد شرکت کنندگان کانال

محدودیتی برای عضویت در کانال تلگرام یا واتس اپ وجود ندارد. هر دو سرویس می توانند مشترکین نامحدودی داشته باشند.

تاریخچه ی گفتگو

هنگامی که کاربر به یک کانال واتس اپ یا تلگرام می پیوندد، کل تاریخچه پیام های قبلی را در هر دو سرویس مشاهده می کند. البته این به 30 روز پیام رسانی در واتس اپ محدود می شود، زیرا واتس اپ به طور خودکار پیام ها را پس از 30 روز حذف می کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند تاریخچه را حتی در حین کشف کانال‌ها، یعنی بدون پیوستن به یک کانال، اگر کانال عمومی است، ببیند.

نکته : نحوه چاپ تاریخچه چت WhatsApp را بیاموزید

انواع کانال ها

هر دو سرویس دو نوع کانال را ارائه می دهند – خصوصی و عمومی. کانال های خصوصی قابل کشف نیستند. برای پیوستن به آنها به پیوند نیاز دارید. از سوی دیگر، کانال های عمومی در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

ارسال پیام

هنگامی که پیامی در همان برنامه از کانال تلگرام یا واتس اپ فوروارد می شود، نام و لینک کانال را در بر می گیرد.

پیام فوروارد کانال تلگرام واتساپ

زمان پخش پیام ها

این تفاوت ها و شباهت های کانال واتس اپ و کانال تلگرام بود. برای جمع بندی، اگر می خواهید تاریخچه پیام را ذخیره کنید، کانال های تلگرام می توانند مفید باشند. برعکس، کانال های واتس اپ قابلیت شناسایی بهتری را ارائه می دهند. کدام یک را ترجیح می دهید – کانال های واتس اپ یا کانال های تلگرام؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

امیدواریم از این مقاله کانال های واتس اپ در مقابل کانال های تلگرام: تفاوت ها را بشناسید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iYaNZm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *