متا یک جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی راه اندازی می کند، اما منابع کمی را به آن اختصاص می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم متا یک جامعه تحقیقاتی راه اندازی می کند، اما منابع کمی را به آن اختصاص می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

متا برای حفظ ارتباط در زمینه در حال انفجار هوش مصنوعی، سازمان جدیدی به نام جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی باز نوآوری راه اندازی می کند تا آنچه را که به عنوان «شفافیت، نوآوری و همکاری» در میان محققان هوش مصنوعی توصیف می کند، تقویت کند.

در ابتدا، تمرکز گروه بر حفظ حریم خصوصی، ایمنی و امنیت مدل های زبان بزرگ مانند OpenAI خواهد بود. ارائه ورودی به اصلاح مدل های هوش مصنوعی؛ و تعیین دستور کار برای تحقیقات آتی. متا می‌گوید که انتظار دارد محققان خود در این سازمان مشارکت کنند، اما جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نوآوری باز همیشه «عضو رهبری» خواهد بود و گروه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی متا، متا AI، به‌عنوان «تسهیل‌کننده» عمل می‌کند.

متا در یک پست وبلاگی می‌نویسد: «این گروه تبدیل به جامعه‌ای از تمرین برای حمایت از مدل‌های بنیادی منبع باز بزرگ می‌شود که در آن شرکا می‌توانند با یکدیگر همکاری کرده و درگیر شوند، آموخته‌ها را به اشتراک بگذارند و سؤالاتی را در مورد چگونگی ایجاد مدل‌های بنیادی مسئولانه و ایمن مطرح کنند. آنها همچنین آموزش نسل بعدی محققان را تسریع خواهند کرد.

متا قصد دارد از مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی متمرکز بر «سوالات تحقیق باز حیاتی» و «توسعه دستورالعمل‌هایی برای توسعه و انتشار مدل منبع باز مسئول» حمایت کند. اما جزئیات فراتر از آن مبهم باقی مانده است. متا می گوید جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نوآوری باز ممکن در نهایت یک ، کانال های اجتماعی برای همکاری و ارسال تحقیقات به کنفرانس های دانشگاهی داشته باشید، اما به هیچ یک از اینها متعهد نیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مطالعه فشار بر تولیدکنندگان را برای نوآوری برجسته می کند

اعضای جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی Open Innovation احتمالاً در حال آماده‌سازی بودجه برای کار خود هستند. متا اشاره نکرد که سرمایه یا محاسباتی را برای تلاش های گروه کنار بگذارد – انصافاً احتمالاً برای جلوگیری از درک نفوذ ناروا. اما این یک فاکتور فروش سخت در هزینه های سنگین مرتبط با تحقیقات هوش مصنوعی است.

صادقانه بگویم، جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نوآوری باز به عنوان عملکردی از شرکتی شناخته می شود که بارها و بارها با بحث و جدل در مورد هوش مصنوعی صحبت می کند.

اواخر سال گذشته، متا پس از نوشتن ادبیات علمی نژادپرستانه و نادرست، مجبور شد یک نسخه آزمایشی هوش مصنوعی ارائه دهد. گزارش‌ها تیم اخلاق هوش مصنوعی متا را عمدتاً بی‌دندان و ابزارهای ضد تعصب هوش مصنوعی منتشر شده توسط آن را «کاملاً ناکافی» توصیف کرده‌اند. در همین حال، دانشگاهیان متا را به تشدید نابرابری‌های اجتماعی-اقتصادی در الگوریتم‌های ارائه‌دهنده تبلیغات و نشان دادن تعصب علیه کاربران سیاه‌پوست در سیستم‌های تعدیل خودکار خود متهم کرده‌اند.

آیا جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نوآوری باز همه اینها را تغییر خواهد داد؟ بعید به نظر می رسد. متا «استادان دانشگاه‌های معتبر» را با «تجربه مرتبط با هوش مصنوعی» تشویق می‌کند تا در آن شرکت کنند، اما این نویسنده تعجب می‌کند که چرا با توجه به سرچشمه جوامع تحقیقاتی یادگیری ماشین باز و غیروابسته به هیچ‌یک از شرکت‌های فناوری بزرگ، این کار را انجام دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فارادی فیوچر در حال اضافه کردن هوش مصنوعی مولد به EV vaporware خود است

شاید ثابت شود که اشتباه می کنم. شاید جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی نوآوری باز متا واقعاً به وعده خود عمل کند و “مجموعه ای از پویایی های مثبت برای پرورش مدل های قوی تر و نماینده تر” ایجاد کند. اما من صداقت و سطح از خود گذشتگی، در اینجا، از سوی متا را زیر سوال می برم – به ویژه با توجه به اینکه چقدر منابع کمی از ابتدا به این تلاش اختصاص داده شده است.

آخرین مهلت درخواست برای جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی باز نوآوری 10 سپتامبر است. متا می گوید که از متقاضیان “رشته های تحقیقاتی متنوع” و “قابلیت های فنی برای پیگیری تحقیقات” استقبال می کند و بیش از یک شرکت کننده از همان دانشگاه ممکن است درخواست دهند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YPzvOZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *