اپل تهدید کرده است که iMessage را از آیفون های بریتانیا خارج می کند تا امنیت آن را تضعیف کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل به دولت بریتانیا گفته است که ترجیح می‌دهد iMessage و FaceTime را در محصولات اپل بریتانیا – از جمله بهترین ‌ها و بهترین آی‌پدها – غیرفعال کند تا اینکه یک درب پشتی برای رمزگذاری سرتاسر خود معرفی کند.

این موضع سرسختانه توسط غول فناوری کالیفرنیایی در یک مخالفت نه صفحه‌ای مطرح شد که در پاسخ به تغییرات پیشنهادی دولت می‌خواهد در قانون اختیارات تحقیقاتی بریتانیا ایجاد کند.

به عنوان بخشی از قانون جدید، سازندگان برنامه باید قبل از اینکه با خدمات خود معرفی شوند، در مورد هر گونه ویژگی امنیتی برنامه ریزی شده به وزارت کشور بریتانیا اطلاع دهند. یک درب پشتی را فعال کنید که به دولت بریتانیا اجازه می‌دهد پیام‌های رمزگذاری شده سرتاسر را برای محتوای مشکوک و بالقوه غیرقانونی اسکن کند. و تغییرات امنیتی را که دولت بریتانیا درخواست می کند، بدون اطلاع به کاربران در میان سایر خواسته ها، ایجاد کنید.

دولت بریتانیا استدلال می‌کند که این تغییرات سیاستی «در مورد ایجاد قدرت‌های جدید نیست»، در عوض می‌گوید پیشنهاد جدید صرفاً در راستای تطبیق قانون قدیمی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی از زمان معرفی این قانون در سال 2016 است.

اپل می گوید که عبارت جدید بسیار گسترده است و به سادگی نمی تواند با تغییرات مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اپل می‌گوید که نمی‌تواند بدون ارائه به‌روزرسانی برنامه، تغییراتی در ویژگی‌های امنیتی برنامه‌اش ایجاد کند – به این معنی که نمی‌تواند به‌طور مخفیانه تغییراتی را همانطور که دولت بریتانیا می‌خواهد ایجاد کند. به‌علاوه، هر تغییری که ایجاد می‌کند نه تنها بر ساکنان بریتانیا تأثیر می‌گذارد، بلکه همه کاربران iMessage و FaceTime را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همانطور که اپل استدلال می‌کند، خدمات آن را برای همه بدتر می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فرار از زندان دوپامین به روز شد، مدیر بسته Misaka برای MacDirtyCow و موارد دیگر…

تقاضا برای درب پشتی یکی از موضوعات مورد بحث برای اپل است. نه تنها از نظر تئوری به دولت بریتانیا امکان دسترسی به هر پیامی را می‌دهد که از طریق سرویس‌های اپل ارسال می‌شود – چه از داخل بریتانیا ارسال شده باشد یا نه – بلکه درپشتی برای همه وجود خواهد داشت. دولت‌های دیگر نیز ممکن است بخواهند از آن استفاده کنند، و گروه‌های هکر به طور بالقوه می‌توانند از درپشتی برای خواندن iMessages کاربران استفاده کنند. به دلیل این خطرات امنیتی، اپل می گوید که نمی تواند از قوانین جدید پیروی کند.

این برای iMessage چه معنایی دارد؟

دو آیفون 14 روی یک میز کنار هم، صفحه اصلی آنهاست

(اعتبار تصویر: Shutterstock)

با وجود این بیانیه جسورانه اپل، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه اتفاقی برای iMessage و FaceTime در بریتانیا و سایر نقاط جهان خواهد افتاد.

در پاسخ به اپل و درخواست های سرویس های دیگر، مانند سیگنال، که تهدید به ترک بریتانیا هستند، دولت می تواند عقب نشینی کند. از طرف دیگر، می‌تواند پیشروی کند و به بلوف اپل بپردازد – زیرا حذف iMessage و FaceTime باعث ناراحتی بسیاری از مشتریان آن می‌شود و احتمالاً باعث می‌شود که سازنده سهم بازار را نسبت به بهترین تلفن‌های ی در بریتانیا از دست بدهد.

با این حال، تنها برشی از بازار گسترده جهانی این شرکت است. اپل می‌تواند به سلاح‌های خود پایبند باشد و خدمات خود را ادامه دهد تا مطمئن شود که همه مشتریان دیگرش تحت تأثیر تغییرات دولت بریتانیا قرار نخواهند گرفت – و به سایر دولت‌ها نشان دهد که در صورت پیشنهاد قوانین مشابه، از انتخاب گزینه هسته‌ای هراسی ندارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  11 بهترین راه برای رفع پخش نشدن ویدیوها در اپل آیپد

دوره مشاوره برای قانون جدید در 31 ژوئیه ساعت 11 صبح به وقت محلی (6 صبح به وقت شرقی / 3 صبح به وقت محلی / 8 بعد از ظهر به وقت شرقی) در 31 ژوئیه بسته می شود، پس از آن زمان باید دریابیم که دولت چگونه می خواهد ادامه دهد. این قانون پس از آن باید قبل از دریافت موافقت سلطنتی از پادشاه چارلز و اجرایی شدن توسط پارلمان بریتانیا مورد توافق قرار گیرد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UDOedp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *